Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Distributieriem zou gesprongen zijn (benzinewagen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Een gereviseerde motor is dan veel beter, duurder weliswaar, maar je krijgt er garantie op.
    Klopt, maar op een herstelling krijg je toch ook garantie?
    Een motor vervangen zal anders ook wel wat werkuren vergen en niet gratis zijn, tenzij je dat zelf doet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Klopt, maar op een herstelling krijg je toch ook garantie?
      Een motor vervangen zal anders ook wel wat werkuren vergen en niet gratis zijn, tenzij je dat zelf doet.
      Freddy heb al eens gekeken naar CAR SOS, dan moet je bij een vastgelopen motor alles nazien en dat is het werk van specialisten en die mannen zij echt niet goedkoop.
      Ik heb vroeger met mijn BMW 700 Luxus een vast gelopen motor gehad, ik weet dus waarover ik spreek.
      Ik heb toen revisie laten steken omdat de motor herstellen veel te duur was.
      Als ik mij goed herinner waren de loonkosten enorm hoog.
      Voor een revisie motor betaal je maar, heb je een jaar garantie op papier en zijn de bij komende kosten miniem.


      Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

        Freddy heb al eens gekeken naar CAR SOS, dan moet je bij een vastgelopen motor alles nazien en dat is het werk van specialisten en die mannen zij echt niet goedkoop.
        Ik heb vroeger met mijn BMW 700 Luxus een vast gelopen motor gehad, ik weet dus waarover ik spreek.
        Ik heb toen revisie laten steken omdat de motor herstellen veel te duur was.
        Als ik mij goed herinner waren de loonkosten enorm hoog.
        Voor een revisie motor betaal je maar, heb je een jaar garantie op papier en zijn de bij komende kosten miniem.
        Loonkosten zijn inderdaad duur, herstellen kost uiteraard geld, maar je weet wel wat de rest van de motor als historiek heeft.
        Wie de revisie doet, die rekent anderzijds ook zijn werkuren aan.

        Hopelijk werd de revisie dan ook perfect gedaan want het is niet omdat men deftige herstellingen ziet gebeuren op TV, dat elke hersteller alles zo serieus neemt of niet wil besparen, een risico dat men overal heeft.
        BMW heeft (of had tenminste) zelf ook revisie motoren welke bij garantiegevallen ook al kunnen gebruikt worden.
        Buiten garantie wil de garage daar uiteraard ook een stuk van de winst op hebben.
        Mijn moeder heeft dat voorgehad met een Fiat, daar heeft de garage heel de motor zelf hersteld en dat was binnen de week zeer correct gedaan en nooit enige last mee gehad.
        Heel lang geleden heeft mijn vader met een Nissan zware motorproblemen gehad, daar werd de motor er uitgehaald en naar de fabrikant (invoerder) gestuurd voor herstelling.
        Verder geen zicht op, maar het heeft twee maand geduurd.

        Het is een dubbel snijdend zwaard, wat de beste keuze is weet men eigenlijk nooit vooraf.
        Veel zal uiteraard ook afhangen van de restwaarde van de wagen.
        Als ik zie dat deze wagen voor 3500€ gekocht werd en als we al de problemen erbij nemen dat erover al gemeld werden, dan stel ik me toch de vraag of een herstelling van die motor nog de moeite waard is en men niet beter uitkijkt naar een andere wagen?

        Heb onlangs eens een kleine herstelling laten uitvoeren buiten garantie maar blijkbaar geven ze nu ook twee jaar garantie op de nieuwe stukken?
        Zou te maken hebben met een veranderde wetgeving?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          De gereviseerde motoren voor auto's van 20 jaar geleden zullen ook niet zomaar ergens in een schap liggen te wachten op die laatste klant vrees ik. Of het moet toevallig een motor zijn die nog jaren later exact hetzelfde is gebleven. En net de laatste jaren zijn motoren nog een stuk geëvolueerd door de eco-normen. Met een beetje geluk kan zo'n nieuwere motor wel passen maar ik zou er niet op rekenen.
          Bij een gewone garagist niet nee, maar je hebt van die garages die verder doen.
          Hoelang is Saab niet ter ziele gegaan?
          Voor hun 900 en 9.3 is nog alles te krijgen.
          En een VW kever is ook nog alles te krijgen, je moet alleen weten waar je moet zijn.


          Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

          Comment

          Working...
          X