Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto ? Hopelijk niet !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

    Dit lijkt wel een slogan voor de komende verkiezingen .
    Nu je het zegt, inderdaad .

    Comment


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
      Nee Freddy, een achter trekker, ik weet zelfs niet of die bestond in 4X4, was mijn firma
      auto zes maand voor ik gestopt ben met werken kreeg ik die nieuw,
      toen ik stopte hebben ze deze op mijn naam gezet en mocht ik die houden,
      dat alles stond in verband met bewezen diensten voor een sluiting en verhuis van
      een volledige Vishay fabriek in Duitsland (Fürstenstein).
      Nu, een gekregen paard…….
      Ik had daarop enigszins geanticipeerd en als laatste firmawagen een zuinige VW Touran Bluemotion diesel gekozen.
      Daar bleek achteraf heel wat mee gesjoemeld, maar ik rij er nog altijd (goedkoop) mee.
      En ik mag niet klagen, velen worden al lang voordien buitengewerkt.

      Comment


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        Hopelijk wordt het geen nieuwe auto, want een zware/dure herstelling ga ik toch niet meer laten doen aan een auto die 8 jaar oud is.
        8 jaar met dezelfde auto ik mag er niet aan denken, hoogstens 4 jaar en buiten.

        Comment


        • #34
          Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

          8 jaar met dezelfde auto ik mag er niet aan denken, hoogstens 4 jaar en buiten.
          Ja, als je het goed gewoon bent ....

          Comment


          • #35
            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

            Ja, als je het goed gewoon bent ....
            Bij mijn laatste auto gekocht in januari kreeg ik voor mijn overname nog
            60% terug van wat deze gekost had, had 106.000 Km en was bijna toe
            aan remmen en banden.
            Dus waarom niet.

            Comment


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

              8 jaar met dezelfde auto ik mag er niet aan denken, hoogstens 4 jaar en buiten.
              Wat is er fout aan langer dan vier jaar?
              Tenzij men heel veel kilometers rijdt of gewoon goesting heeft voor een nieuwe.
              Ieder zijn keuze daarin.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                Wat is er fout aan langer dan vier jaar?
                Niets Freddy, gewoon het zo gewoon zijn zeker en dan heb je nog de grootste
                overname condities, moet je niet naar de keuring enz.
                Gewoon een gewoonte zeker, of dat nu nog de beste formule is weet ik niet,
                met de komst van de EV zal dat hoogst waarschijnlijk veranderen,
                dan rij je in de beste omstandigheden 10 jaar met dat ding,
                ben je dat ook gewoon stinkende moe en is ie goed voor recyclage,
                gezien de prijs van een nieuwe batterij de restwaarde van de auto
                zal overtreffen.
                Voor alle duidelijkheid, ik vind EV’s machtig maar hou niet van de batterijen
                die er in steken.
                Maar ik wijk terug af…..

                Comment


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                  Niets Freddy, gewoon het zo gewoon zijn zeker en dan heb je nog de grootste
                  overname condities, moet je niet naar de keuring enz.
                  Gewoon een gewoonte zeker, of dat nu nog de beste formule is weet ik niet,
                  Mijn vader deed dat ook zo, om de vier jaar een andere maar dat was dan in de tijd dat wagens nog veel roest kregen na enkele jaren.
                  Zelf heb ik dat met mijn eerste twee wagens ook zo gedaan doordat het zo aangeleerd werd, maar uiteindelijk was dat niet de beste optie.
                  In de eerste jaren gereden met Nissan en na een jaar was dat merk ook al de helft van zijn waarde kwijt.
                  Later andere merken gekocht en al twee keer 11 jaar gereden met een wagen en die telkens aan 1/3 van de aankoopprijs verkocht op twee dagen tijd.
                  De keuring is op zich twee keer niets, na vier jaar en na zes jaar naar de keuring gaan en als die in orde is dan ben je weer twee jaar gerust, daarna wordt het elk jaar.
                  Maar voor het kleine bedrag van de keuring kan men geen nieuwe wagen kopen, ook niet voor een set banden.
                  Maar alles hangt af van het aantal kilometers, wie veel rijdt haalt misschien wel voordeel door sneller te veranderen.
                  Een perfecte regeling bestaat niet denk ik, ieder moet dit voor zichzelf uitmaken wat hij wil.
                  En buiten het geld is er vooral ook de goesting en goesting doet kopen zeggen ze altijd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Een perfecte regeling bestaat niet denk ik, ieder moet dit voor zichzelf uitmaken wat hij wil.
                    En buiten het geld is er vooral ook de goesting en goesting doet kopen zeggen ze altijd.
                    Is eigenlijk ook een beetje gekomen door mijn werk vroeger Freddy,
                    ik gebruikte jaren aan een stuk mijn eigen auto,
                    dus ook voor het werk, ik reed jaarlijks tussen 50 á 60 duizend Km (privé en werk samen)
                    kreeg daarvoor op mijn werk een zéér ruime kilometer vergoeding plus een volledige omnium
                    en zoveel tanken als ik wilde aan de fabriekspomp.

                    Last edited by Geerten; 27 oktober 2023, 15:34.

                    Comment


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Mijn vader deed dat ook zo, om de vier jaar een andere maar dat was dan in de tijd dat wagens nog veel roest kregen na enkele jaren.
                      Zelf heb ik dat met mijn eerste twee wagens ook zo gedaan doordat het zo aangeleerd werd, maar uiteindelijk was dat niet de beste optie.
                      In de eerste jaren gereden met Nissan en na een jaar was dat merk ook al de helft van zijn waarde kwijt.
                      Later andere merken gekocht en al twee keer 11 jaar gereden met een wagen en die telkens aan 1/3 van de aankoopprijs verkocht op twee dagen tijd.
                      De keuring is op zich twee keer niets, na vier jaar en na zes jaar naar de keuring gaan en als die in orde is dan ben je weer twee jaar gerust, daarna wordt het elk jaar.
                      Maar voor het kleine bedrag van de keuring kan men geen nieuwe wagen kopen, ook niet voor een set banden.
                      Maar alles hangt af van het aantal kilometers, wie veel rijdt haalt misschien wel voordeel door sneller te veranderen.
                      Een perfecte regeling bestaat niet denk ik, ieder moet dit voor zichzelf uitmaken wat hij wil.
                      En buiten het geld is er vooral ook de goesting en goesting doet kopen zeggen ze altijd.
                      Nu dat auto's niet meer roesten en de motoren en alle andere zaken die ze plaatsen van een veel betere kwaliteit zijn is het logisch dat 'jan modaal' langer met z'n auto rijdt.
                      Wie met geld wil en kan smijten doet natuurlijk wat hij wil, maar wij hebben een auto die ons van A naar B moet brengen en dat is het.
                      Dus zolang hij dat doet zal hij bij ons blijven bollen.
                      Ik ben nog nooit vóór een keuring naar de garage geweest en heb nog nooit één opmerking gekregen op de keuring.
                      Je hebt er ook die "niet kunnen rijden" met een auto, en dan ook hun auto veel vlugger verslijten, dat is ook een mogelijkheid.
                      Ik heb iemand gekend wiens kinderen altijd onpasselijk werden in de auto als ze met vader eens naar zee reden ... toen wij die kinderen samen met die van ons meenamen naar de kust, Bokrijk, vliegmeeting Kleine Brogel ... dan werden ze niet onpasselijk ... Dus de ene rijstijl bij de andere .

                      Comment


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                        Je hebt er ook die "niet kunnen rijden" met een auto, en dan ook hun auto veel vlugger verslijten, dat is ook een mogelijkheid.
                        Ik heb iemand gekend wiens kinderen altijd onpasselijk werden in de auto als ze met vader eens naar zee reden ... toen wij die kinderen samen met die van ons meenamen naar de kust, Bokrijk, vliegmeeting Kleine Brogel ... dan werden ze niet onpasselijk ... Dus de ene rijstijl bij de andere .
                        Je schrijft telkens nergens verstand van te hebben in al je topics hier in Chit Chat en dan kom je met zo een reactie. Ik begrijp je niet meer !
                        Last edited by Felix69; 27 oktober 2023, 20:27.

                        Comment


                        • #42
                          Of hoe een oliedruoje op de garagevloer ontaardt in een partij modder gooien.

                          Comment


                          • #43
                            Moderator Note: Ik heb de modder wat opgekuist. Mochten er nog posts zijn die hier niet ter zake doen en/of op de man zijn, gelieve mij te verwittigen.

                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                            Comment


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                              Wat is er fout aan langer dan vier jaar?
                              Tenzij men heel veel kilometers rijdt of gewoon goesting heeft voor een nieuwe.
                              Ieder zijn keuze daarin.
                              Wat dit keer ook mee gespeeld heeft in mijn besluit om begin dit jaar
                              voor een nieuwe auto te gaan, is het feit dat auto’s met verbrandingsmotoren
                              ook versneld duurder worden, zie de reclame grap van Toyota bv.
                              ”Een hybride voor de prijs van een benzine” wat ze er niet bij zegden,
                              is dat hun gewone niet hybride Corolla Touring Sports bv. op één jaar tijd met 10.000€
                              gestegen was.
                              En als ze hier Nederland achterna gaan, dan wordt de inschrijving van een gewone
                              benzine bijna onbetaalbaar.
                              Voor mijn auto bijvoorbeeld betaalde ik 1.600€ B.I.V. in Nederland was dat op dat moment
                              bijna 20.000€ co2 bijslag.
                              Deze van mij staat er niet tussen is een 2 liter en geen e versie wat staat voor mild hybride.


                              https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/calculator/?datum_eerste_toelating=01-01-2023&datum_aangifte=28-10-2023&prijs=51201&netto=0&brandstof=1&motorisering= 1&energielabel=F&roetfilter=0&version_id=105690& co 2_wltp=180

                              Last edited by Geerten; 28 oktober 2023, 20:44.

                              Comment


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                                Wat dit keer ook mee gespeeld heeft in mijn besluit om begin dit jaar
                                voor een nieuwe auto te gaan, is het feit dat auto’s met verbrandingsmotoren
                                ook versneld duurder worden, zie de reclame grap van Toyota bv.
                                ”Een hybride voor de prijs van een benzine” wat ze er niet bij zegden,
                                is dat hun gewone niet hybride Corolla Touring Sports bv. op één jaar tijd met 10.000€
                                gestegen was.
                                En als ze hier Nederland achterna gaan, dan wordt de inschrijving van een gewone
                                benzine bijna onbetaalbaar.
                                Voor mijn auto bijvoorbeeld betaalde ik 1.600€ B.I.V. in Nederland was dat op dat moment
                                bijna 20.000€ co2 bijslag.
                                Deze van mij staat er niet tussen is een 2 liter en geen e versie wat staat voor mild hybride.


                                https://www.autoweek.nl/bpmcalculator/calculator/?datum_eerste_toelating=01-01-2023&datum_aangifte=28-10-2023&prijs=51201&netto=0&brandstof=1&motorisering= 1&energielabel=F&roetfilter=0&version_id=105690& co 2_wltp=180

                                Toyota maakt belachelijke publiciteit, reeds maanden steeds dat een hybride bij hun nooit duurder is en nu maken ze publiciteit dat men deze maand kan genieten van een hybride aan dezelfde prijs … dus eigenlijk geen promo deze maand.
                                Maar goed, daar gaat het niet echt om, ik heb ook de berekening eens gemaakt op die website en de CO2 bijslag is meer dan 31.000€.
                                Ik heb die als test wel ingegeven als zijnde nieuw, cataloguswaarde is ook wel wat hoger.
                                Die is nu zes jaar oud en was toen een redelijk gunstige benzine wat uitstoot betreft, zelfs actueel liggen nog heel veel wagens in die categorie.
                                De staat gaat toch met veel van de mensen hun geld lopen als we dat zo zien.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X