Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm laptop - Nieuwe laptop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien : je kan natuurlijk ook voor een Apple Macbook Air gaan ook.
    Wel wat duurder, maar de levensduur van 10 jaar kan ik zeker beamen.
    Last edited by Leopard; 19 oktober 2023, 09:16.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien : je kan natuurlijk ook voor een Apple Macbook Air gaan ook.
      Wel wat duurder, maar de levensduur van 10 jaar kan ik zeker beamen.
      Van Apple moet ik niks weten. Gewoon omdat ik nog nooit iets van Apple gehad heb en daarom ga er ook niet meer aan beginnen.
      Ik kan en ga dus niet oordelen of het goed, beter of best is. Het enige wat ik weet is dat het duurder is ... en laat dat nu net geen argument zijn voor mij om te kopen .
      Ik wil niet pronken met wat ik koop, maar het moet goed zijn, dus iets kopen omdat het (een betere ?) maar vooral duurdere naam heeft ... .
      Dat is een beetje hetzelfde als een Meserides bij de autos, zullen wel goede wagens zijn, want echt slechte zijn er niet meer, maar je betaalt ook een pak geld voor de ster .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

Van Apple moet ik niks weten. Gewoon omdat ik nog nooit iets van Apple gehad heb en daarom ga er ook niet meer aan beginnen.
        Ik kan en ga dus niet oordelen of het goed, beter of best is. Het enige wat ik weet is dat het duurder is ... en laat dat nu net geen argument zijn voor mij om te kopen .
        Ik wil niet pronken met wat ik koop, maar het moet goed zijn, dus iets kopen omdat het (een betere ?) maar vooral duurdere naam heeft ... .
        Dat is een beetje hetzelfde als een Meserides bij de autos, zullen wel goede wagens zijn, want echt slechte zijn er niet meer, maar je betaalt ook een pak geld voor de ster .
        Ik had het niet over pronken. Ik gebruik al 20 jaar Apple thuis. Ik deel enkel ervaring.
        De vergelijking met Mercedes is irrelevant.

Comment

Een uitspraak dat je wel vaker gebruikt als iemand een iets beter of duurder product koopt.
          Het aantal mensen dat een portable, smartphone, auto of wat ook koopt om mee te pronken bij anderen zal zeer laag liggen.
          Dat mensen eerder hun zin kopen of graag iets beter hebben is hun keuze.
          Het in het breed uithangen dat men vijf keer per jaar op verlof gaat is dan ook een vorm van pronken, maar iedereen doet met zijn geld wat hij wil.
          Misschien 1 reisje minder doen en het prijsverschil voor een Apple MacBook is al terugverdiend.
          Hier zowel op Windows gebaseerde systemen als Apple, ik moet toch zeggen dat die van Apple veel stabieler zijn, steeds gratis updates krijgen en gebruiksvriendelijker zijn … uiteraard is het allemaal een gewoonte en gewenning.
          Wat portables betreft moet ik persoonlijk niet meteen veel van Lenovo of Asus weten (puur persoonlijke keuze), HP zou ik zelf niet meer willen want de laatste HP die we hadden op het werk was steeds een probleem.
          Geef me dan maar een Dell, maar net als met elk merk ook niet de goedkoopste kiezen.
          Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de verwachtingen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

“U” bent hier de vraagsteller oldie.
            Wij delen enkel ons eigen ervaringen.
            Wat doe je ermee, niets!
            Je gebruikt de antwoorden enkel om bepaalde mensen aan te vallen,
            en als het niet meer naar je zin is, laat meneer de discussie afsluiten….
            Je dreef het zelf zover dat je insinueerde dat jou relatie beter was
            dan deze van mij, omdat jullie alles samen doen en een ander zijn
            hobby is maar niets, herinner de opmerking over mijn Fluke meters,
            je weet er de ballen van en denkt dat je interessant bent meneertje.
            Om het met je dikke letters te zeggen:
            In #32 thuisbatterijen insinueer je zelfs dat de moderators hier
            hun lieve vriendjes hebben…

Omtrent je laptop, ik stel voor dat je naar Mediamarkt gaat en je daar laat inlichten
            door de verkoper van de afdeling koffie machines, vergeet vooral
            niet je vrouwtje mee te nemen, en nog een tip, laat je lichten niet branden.
            Last edited by Geerten; 20 oktober 2023, 08:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een uitspraak dat je wel vaker gebruikt als iemand een iets beter of duurder product koopt.
              Het aantal mensen dat een portable, smartphone, auto of wat ook koopt om mee te pronken bij anderen zal zeer laag liggen.
              Dat mensen eerder hun zin kopen of graag iets beter hebben is hun keuze.
              Het in het breed uithangen dat men vijf keer per jaar op verlof gaat is dan ook een vorm van pronken, maar iedereen doet met zijn geld wat hij wil.
              Misschien 1 reisje minder doen en het prijsverschil voor een Apple MacBook is al terugverdiend.
              Hier zowel op Windows gebaseerde systemen als Apple, ik moet toch zeggen dat die van Apple veel stabieler zijn, steeds gratis updates krijgen en gebruiksvriendelijker zijn … uiteraard is het allemaal een gewoonte en gewenning.
              Wat portables betreft moet ik persoonlijk niet meteen veel van Lenovo of Asus weten (puur persoonlijke keuze), HP zou ik zelf niet
              meer willen want de laatste HP die we hadden op het werk was steeds een probleem.
              Geef me dan maar een Dell, maar net als met elk merk ook niet de goedkoopste kiezen.
              Maar nogmaals, dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de verwachtingen.
              Ik denk moesten we het allemaal weten hoeveel mensen er boven hun stand/portefeuille kopen dat we zouden verschieten.
              Er worden bvb. honderden leningen afgesloten om een auto te kunnen kopen. Een auto die ze zich eigenlijk niet kunnen permitteren. Ipv een tweedehands of minder dure nieuwe moeten en zullen ze met merk x, y, of z rondrijden.
              En je hebt dit niet alleen in auto's maar in van alles en nog wat. En voor je hierop reageert, ik weet ook dat er mensen zijn die om andere redenen lenen voor bepaalde zaken.

En nogmaals, ik heb niks tegen Apple, want ik ken er niks van, maar ik weet dat het duurder is. Ik heb ook geschreven is het goed, beter of best, ik weet het niet. Maar het is niet omdat het het eventueel het beste en meteen duurste is dat ik dat koop hé.

Akkoord wij gaan veel op reis omdat we dat graag doen, en vooral omdat ik al eens met anderhalf been in het graf heb gestaan.
              Wij profiteren, nu het nog kan, een beetje van de dagen/weken/maanden/jaren dat we hier nog rondlopen.

PS 1 : Als je een weekje Oostkantons en een weekje aan zee meerekent zijn het er niet zes dit jaar, maar zeven . :
              En het is niet omdat wij heel graag op reis gaan dat we niet meer naar de prijzen gecombineerd met de kwaliteit kijken hoor.
              Wij blijven uitkijken. Ik ben nu reeds een maand aan het zien waar we naartoe vliegen in februari ... maar nog niks beslist wegens allerhande redenen, o.a. wegens te duur.

PS 2 : het wordt hoogstwaarschijnlijk Dell, alhoewel de plaatselijke handelaar blijft dwepen met Asus, toch gaat hij offertes maken voor zowel Asus als Dell (na aandringen van mijnentwege).
              Last edited by Guest49; 20 oktober 2023, 09:20.

Comment

Ik denk moesten we het allemaal weten hoeveel mensen er boven hun stand/portefeuille kopen dat we zouden verschieten.
                Er worden bvb. honderden leningen afgesloten om een auto te kunnen kopen. Een auto die ze zich eigenlijk niet kunnen permitteren. Ipv een tweedehands of minder dure nieuwe moeten en zullen ze met merk x, y, of z rondrijden.
                En je hebt dit niet alleen in auto's maar in van alles en nog wat. En voor je hierop reageert, ik weet ook dat er mensen zijn die om andere redenen lenen voor bepaalde zaken.

.
                Je stelt aanvankelijk een vraag over laptops en telkens begin je terug over auto's.
                Misschien even naar Cardoen gaan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht

Je stelt aanvankelijk een vraag over laptops en telkens begin je terug over auto's.
                  Misschien even naar Cardoen gaan ?
                  Mocht het je nog niet duidelijk zijn, ik neem dit als voorbeeld omdat het het meest voorkomende is.
                  Maar dit geldt in feite voor ALLES.
                  Bedankt voor de tip, maar ik heb Cardoen niet nodig, wij hebben nog een heel goede auto ... met een nieuwe batterij .
                  En mocht ik een nieuwe van doen hebben, dan ga ik ZEKER niet naar Cardoen ... iemand die alle merken verkoopt ... .
                  Last edited by Guest49; 20 oktober 2023, 11:20.

Comment

…/…
                    Akkoord wij gaan veel op reis omdat we dat graag doen, en vooral omdat ik al eens met anderhalf been in het graf heb gestaan.
                    Wij profiteren, nu het nog kan, een beetje van de dagen/weken/maanden/jaren dat we hier nog rondlopen.
                    Er zijn mensen die niet op reis willen gaan of kunnen gaan (andere redenen dan geld) en geen buitenverblijf willen, maar liever een mooie wagen hebben.
                    Er zijn er uiteraard ook die lenen om op een dure chique reis te gaan of voor een buitenverblijf, maar dat is hun zaak.

Ik zie zo vaak wagens die zelfs enkele veelvouden kosten van de onze, awel ze hebben gelijk als ze daarmee gelukkig zijn.

Is het niet ieders keuze en recht te kopen wat hij graag wil?
                    Nooit andermans rekening maken en als die niet kunnen betalen, is dat hun probleem.

En al een betaalbare portable gevonden?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Er zijn mensen die niet op reis willen gaan of kunnen gaan (andere redenen dan geld) en geen buitenverblijf willen, maar liever een mooie wagen hebben.
                      Er zijn er uiteraard ook die lenen om op een dure chique reis te gaan of voor een buitenverblijf, maar dat is hun zaak.

Ik zie zo vaak wagens die zelfs enkele veelvouden kosten van de onze, awel ze hebben gelijk als ze daarmee gelukkig zijn.

Is het niet ieders keuze en recht te kopen wat hij graag wil?
                      Nooit andermans rekening maken en als die niet kunnen betalen, is dat hun probleem.

En al een betaalbare portable gevonden?
                      Er wordt een offerte gemaakt voor enkele waaruit ik dan kan kiezen. Ik verwacht deze offerte eerstdaags. De lokale handelaar zal me wat helpen bepalen welke specs. ik nodig heb.
                      Ik zal het hier dan nog eens plaatsen wat hij me aanraadt.
                      Ik heb Dell geëist, maar ik ben er vrijwel zeker van dat hij ook weer Asus zal aanbieden ... misschien omdat hij er mee aan verdient ? Wie zal het zeggen.

Sommige mensen hebben hier wel merken aangeraden, maar weinigen om niet te zeggen bijna geen hebben aan de hand van wat ik schreef dat ik ermee doe, specs. aangeraden.
                      Enkel buurmanBert heeft een paar zaken aangeraden. Maar ik zie wel, ik ben niet zoveel eisend en de plaatselijk handelaar weet heel goed wat ik er mee doe.

Comment

Sommige mensen hebben hier wel merken aangeraden, maar weinigen om niet te zeggen bijna geen hebben aan de hand van wat ik schreef dat ik ermee doe, specs. aangeraden.
                        Enkel buurmanBert heeft een paar zaken aangeraden. Maar ik zie wel, ik ben niet zoveel eisend en de plaatselijk handelaar weet heel goed wat ik er mee doe.
                        Uitgezonderd voor fotobewerking heb je voor de rest van uw opsomming enkel een basissysteem nodig met voldoende opslagcapaciteit.
                        En fotobewerking zal nog afhangen met welk programma je dat zal doen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Er wordt een offerte gemaakt voor enkele waaruit ik dan kan kiezen. Ik verwacht deze offerte eerstdaags. De lokale handelaar zal me wat helpen bepalen welke specs. ik nodig heb.
                          Ik zal het hier dan nog eens plaatsen wat hij me aanraadt.
                          Ik heb Dell geëist, maar ik ben er vrijwel zeker van dat hij ook weer Asus zal aanbieden ... misschien omdat hij er mee aan verdient ? Wie zal het zeggen.

Het is ook redelijk lastig om iemand die je niet kent op deze manier meer specifieke raad te geven. Je zegt dat je af en toe eens wat foto's bewerkt op die laptop. De ene zal wanneer het maar "af en toe" is er geen graten inzien dat het iets trager gaat dan op de desktop. Iemand anders zal willen dat het even snel gaat. En je kan ook niet in de toekomst kijken.

En als Microsoft morgen de een of andere generatie processor eist voor de volgende versie dan ben je toch geschoren. Op het werk hebben ze daarvoor alleen een grote hoop laptops vervangen. Dezelfde specs maar nieuwere processor voor W10 te kunnen draaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Het is ook redelijk lastig om iemand die je niet kent op deze manier meer specifieke raad te geven. Je zegt dat je af en toe eens wat foto's bewerkt op die laptop. De ene zal wanneer het maar "af en toe" is er geen graten inzien dat het iets trager gaat dan op de desktop. Iemand anders zal willen dat het even snel gaat. En je kan ook niet in de toekomst kijken.

En als Microsoft morgen de een of andere generatie processor eist voor de volgende versie dan ben je toch geschoren. Op het werk hebben ze daarvoor alleen een grote hoop laptops vervangen. Dezelfde specs maar nieuwere processor voor W10 te kunnen draaien.
                            W11 zal je bedoelen, een spijtige beperking.
                            Ik herinner me niet dat er ooit een minimum processorgeneratie voor W10 was (enkel minimum 1Ghz).
                            Ik draai W10 (en ook LR bv) op reis en op WE op zeer oude laptops van voor 2010 met 4 en 6GB, alles wat XP of WIN7 draaide kan dat (mits voldoende geheugen). En het wordt nog ondersteund tot 2025.
                            Dit wil in de praktijk zeggen dat je minstens 15 jaar met een bepaalde hardware kan doen (zolang je vereisten matig blijven, wat ik toch had begrepen uit de vraag).
                            Laat je niet bang maken door verhalen over W12.

Het blijft natuurlijk verstandig om voor hetzelfde geld de laatste generatie processoren (dwz niet de snelste) te kiezen en je geen winkeldochter te laten aansmeren (mijn desktop cpu was op de valreep geschikt voor W11).
                            Ik kocht vroeger Dell op hun site, maar geen recente ervaring meer.
                            Zoals al gezegd, het type cpu checken op een benchmarksite geeft nog altijd een goede eerste indruk van de prestaties (ook tov je bestaande systeem).

PS: uit benieuwheid eens gaan zien, een Inspiron 14 met AMD Ryzen 7 7730U, ingebouwde Radeon kaart, 16GB RAM en 1TB SSD kost minder dan €700. CPU benchmark is 18818, dat is bijna 10 keer sneller dan TS' oud beestje.
                            Voor mij zou dat alleszins voldoende zijn als 2e PC.
                            Alhoewel de grafische prestaties met 2464 zwak zijn, ruim genoeg voor LR, maar tegenwoordig zit in bijna alle applicaties AI, en ook voor de minste game moet je toch GPU bench 10000 hebben voor 60fps.
                            Bij deze laptop (en de meeste of alle Dell's) is de GPU niet up te graden. Het zal dus toch een XPS model moeten zijn zoals buurmanBert suggereerde . Vanaf €1000.
                            Last edited by palombian; 20 oktober 2023, 15:36.

Comment

Neen, wel degelijk W10, er moest een TPM in de cpu zitten. W11 gebruiken we (nog) niet omdat er teveel programma's zijn die niet meer werken met W11. Maar dat ict zijn probleem, ik draai linux thuis.

Comment

Juist de plaatselijke handelaar aan de lijn gehad die mij een offerte gaat maken voor een nieuwe laptop. Hij gaat geen Dell aanbieden.
                                Toen ik hem vertelde dat mijn zoon vooral voorstander is van Dell (leugentje om bestwil ) was zijn eerste reactie "zeker geen Dell toch ! ...".

Is het omdat hij Dell niet kan/mag/wil verkopen... ik weet het niet. Dat heb ik niet durven vragen.

Hij is vooral pro Asus en Lenovo. Toen ik hem confronteerde met het feite dat ik veel negatiefs las over Lenovo counterde hij dat door te beweren dat hij juist het minst problemen ondervind met Lenovo bij zijn klanten, en dat Lenovo ook heel goed zou zijn mocht er al eens iets verkeerd gaan met hun toestellen.

Na het weekend zou ik een offerte moeten krijgen. Ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Comment

Working...
                                X