Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherm laptop - Nieuwe laptop ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Scherm laptop - Nieuwe laptop ?

De titel is misschien iets misleidend, want met het beeld op mijn scherm is er niks mis, maar wanneer ik tijdens het gebruik het scherm ook maar 5 mm naar voor of naar achter beweeg is het beeld foetsie.
    Het komt ook niet meer terug, ook niet bij het meer naar voor of achter te bewegen.
    Zou daar iets aan te doen zijn, of is het (bijna) einde loopbaan voor die laptop. Hij is wel 'van jaren' want ik kan er zelfs Win 11 niet opzetten wegens te oud.
    Ik zie op één van de stickers onderaan 2014-02 staan ... zou het kunnen dat het beestje zo oud is. Ik heb geen idee van wanneer deze gekocht werd.

Die laptop wordt wel het meest gebruikt.
    Mijn twee desktops staan in mijn buro en wanneer ik iets wil opzoeken moet ik mij naar daar verplaatsen.
    Laptop staat in de keuken binnen handbereik.
    Kwestie van wat lui te zijn zeker .
    Last edited by Guest49; 17 oktober 2023, 14:47.

Vermoedelijk een slecht contact of breuk in de kabel van het scherm.
    Maar is het de kost van een herstelling nog waard?
    Misschien is een tablet heden een beter alternatief.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Vermoedelijk een slecht contact of breuk in de kabel van het scherm.
      Maar is het de kost van een herstelling nog waard?
      Misschien is een tablet heden een beter alternatief.
      Wij hebben een tablet Samsung Tab S4 wifi, maar dat is mijn vrouw haar hebbeding. Die is trouwens ook reeds van feb 2019.
      Daar hadden we ook reeds problemen mee. Was niet meer op te laden met de originele lader.
      Diverse laders geprobeerd, en enkel met de lader van mijn smartphone One+ 8T laad hij zonder problemen tot 100% op.
      Wij durven wel niet meer opladen tijdens de nacht omdat het niet met de originele lader is.

Ik denk toch dat een nieuwe laptop de beste optie zal zijn. Ik heb het ondertussen kunnen uitzoeken en die laptop hebben wij gekocht in mei 2014 ... is dus al een oud beestje.
      Telkens opnieuw opstarten wanneer je ook maar een klein duwtje aan dat scherm geeft, soms per ongeluk, is ook vervelend.
      Verder doet ie nog wat ie moet, maar zonder Win11.

Comment

Ik heb al beslist, vooral door de 'ouderdom' van mijn huidige laptop.

Deze die nu naar het containerpark gaat :

Processor : Intel (R) Core (TM) i7 - 4500U CPU @ 1.80 GHz 2.40 GHz
        Ram geheugen : 7,89 GB
        (meer vind ik niet terug)

Wat ik nu zou kopen (of iets dergelijks) Is dit een beetje vergelijkbaar met hetgeen ik nu heb, want ik ken er de botten van ? Ik hoef geen super laptop, ik ben geen gamer .

Wat ik doe is zaken opzoeken/bestellen op het www.
        Sporadisch eens wat fotobewerking.
        Opslag van duizenden foto's (ik heb die op 2 PC's, op laptop en op ext. harde schijf)
        Bankzaken verrichten.
        Kranten lezen.
        Youtube kijken.
        en last but not least wa mensen ambeteren op chit chat .

Tot op heden kocht ik steeds bij een lokale handelaar, maar zou me nu toch eens durven 'avonturen' om op het www aan te kopen .
        De lokale handelaar is bijna op pensioenleeftijd, dus denk ik dat het niet meer zo lang zal duren voor de deuren daar gesloten zijn, alhoewel hij waarschijnlijk zijn klanten verder zal helpen, maar soit.

Comment

Welk merk laptop is het die je nu hebt ?
          Als je een beetje handig bent valt dat wel nog zelf te herstellen voor een paar honderd euro (zelfs nog minder als het gewoon het kabeltje is)
          Maar uiteraard zal je zelf moet beslissen of je die kost er nog aan wilt doen en tevens of je nog aan onderdelen kan geraken

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Voor het vermelde gebruik heb je geen (nieuwe) i7 nodig.
            Maar een benchmark van 2488 is vandaag de dag wel pover (als het de deze is https://www.cpubenchmark.net/cpu.php....80GHz&id=1937)

Zoals Sieg suggereert is het waarschijnlijk een kabeltje, proberen kost niets als je hem toch wou wegdoen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Welk merk laptop is het die je nu hebt ?
              Als je een beetje handig bent valt dat wel nog zelf te herstellen voor een paar honderd euro (zelfs nog minder als het gewoon het kabeltje is)
              Maar uiteraard zal je zelf moet beslissen of je die kost er nog aan wilt doen en tevens of je nog aan onderdelen kan geraken

grts
              Sieg
              Het is een Asus. Maar ik ben niet zo van het herstellentype. Ik ben redelijk handig, maar zaken waar ik niets van ken, daar kom ik niet aan.
              Vooral niet als iets 10 jaar oud is sta ik wat huiverig tegenover herstellen.
              Als ik zou laten herstellen weet ik niet hoeveel het gaat kosten, en ik blijf na de eventuele herstelling met een "oude" laptop zitten.
              De huidige mag van mijn wederhelft nu toch niet naar het containerpark, maar ik moet hem aan één van de kleinkinderen geven ... precies of die gaan content zijn met een laptop van 10 jaar oud .
              Ik heb haar reeds gezegd dat die niet gaan durven zeggen "hou hem of doe maar in de vuilbak" alhoewel ze zo iets zullen denken ... maar zij denkt anders .

Comment

Als hij al zo oud is kan je beter denken aan iets nieuw.
                Zie het zo. Hij is afgeschreven en heeft zijn diensten bewezen.

Als je dan toch wil volhouden dan kan je eventueel een vervangscherm vinden online. Op Ebay zie je regelmatig stukken aangeboden voor herstellingen.

Maar ik zou de moeite sparen.
                Tijd voor nieuw en beter denk ik dan.
                Zeker met Windows 12 dat er aankomt ga je met sterke specs moeten uitpakken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Als hij al zo oud is kan je beter denken aan iets nieuw.
                  Zie het zo. Hij is afgeschreven en heeft zijn diensten bewezen.

Als je dan toch wil volhouden dan kan je eventueel een vervangscherm vinden online. Op Ebay zie je regelmatig stukken aangeboden voor herstellingen.

Maar ik zou de moeite sparen.
                  Tijd voor nieuw en beter denk ik dan.
                  Zeker met Windows 12 dat er aankomt ga je met sterke specs moeten uitpakken.
                  Zou deze die ik op het oog heb (reeds gemeld in #4) dan niet voldoende zijn voor W12 ?

Hier nogmaals hetgeen ik op het oog heb.

Comment

Ik ben deze morgen nog eens wat gaan zoeken op Lenovo en kom tot de vaststelling dat bijna alle review's slecht tot héél slecht zijn .
                    Het wordt dus nog een zoektocht om een goeie laptop te vinden die liefst ook weer 10 jaar meegaat (als het nog nodig is voor mij ).
                    Iemand die een beetje raad heeft voor mij ?
                    Ken er eigenlijk niks van, ik heb gewoon gekeken wat ik met mijn huidige laptop heb en op die gegevens verder geborduurd, niet wetende of dit wel OK is.
                    Anders moet ik toch maar weer naar de plaatselijke handelaar ipv naar het www.

Comment

Hier zowel desktop als laptop van Dell
                      De laptop is een Dell XPS15 i9 met OLED scherm, gekocht bij Amazon,
                      werkt vlot voor een laptop.
                      Maar kan zich toch niet meten met de desktop.
                      Last edited by Geerten; 17 oktober 2023, 18:48.

Comment

Met merken als Asus, MSI, Dell kan je niet miskopen.
                        Tenminste als je er toch wat budget voor over hebt en niet in hun lage reeksen gaat zoeken.

Als fotografie erg belangrijk is voor je dan zou ik aanraden om een toestel te nemen met een IPS type scherm.
                        Met aparte videochip zoals Nvidia.
                        SSD schijf en extra opslag met normale HDD.
                        Budget van 1200 a 1500 euro moet volstaan.
                        Ben je weer voor jaren goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                          Met merken als Asus, MSI, Dell kan je niet miskopen.
                          Tenminste als je er toch wat budget voor over hebt en niet in hun lage reeksen gaat zoeken.

Als fotografie erg belangrijk is voor je dan zou ik aanraden om een toestel te nemen met een IPS type scherm.
                          Met aparte videochip zoals Nvidia.
                          SSD schijf en extra opslag met normale HDD.
                          Budget van 1200 a 1500 euro moet volstaan.
                          Ben je weer voor jaren goed.
                          OK bedankt, hier ben ik al iets mee .

Fotobewerking doe ik op één van mijn desktops, slechts sporadisch eens een fotobewerking op de laptop.
                          Qua budget zit het ook goed. Bedankt voor de info.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                            Fotobewerking doe ik op één van mijn desktops, slechts sporadisch eens een fotobewerking op de laptop.
                            Qua budget zit het ook goed. Bedankt voor de info.
                            Zoals je reeds zegde in andere discussies zijn jullie mensen die veel reizen en of uit huis zijn,
                            waarom dan geen goede tablet overwegen oldie.
                            Wij hebben hier elk een tablet (IPad Pro 256GB 11inch met M1 processor en 5G connectie).
                            En ik moet eerlijk toegeven dat deze in uren veel meer gebruikt worden dan de pc en de laptop.
                            Voordeel, gemakkelijk mee te nemen en eigenlijk zowat altijd en overal te gebruiken,
                            zowel op wifi als op 4 en 5G.
                            Als Telenet OneUp for2 klant kregen wij twee gratis data kaartjes met binnen België
                            onbeperkte data en binnen de EU zone 80 GB data.(gaat af van je mobiele data)
                            Als ik zou moeten kiezen tussen mijn Windows Laptop en de Apple tablet, dan moet ik
                            daar zeker geen seconde over nadenken, die Apple dinges zijn fantastisch en hebben ook een top
                            batterij die het gemakkelijk tussen 8 en 10 uur trekt.

Comment

Vreemd dat Lenovo slechte reviews krijgt. Mijn Lenovo gaat ondertussen al 12 jaar mee zonder enig probleem en op het werk waren de Lenovo's een stuk steviger dan de flut-Dells die we nu hebben. Om niets te zeggen van de batterij maar dat is misschien eerder een gevolg van Widows, Teams en Onedrive (ongeveer 2h met een nieuwe batterij die vol opgeladen is als je het scherm om "net zichtbaar" zet).

Comment

Working...
                              X