Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verloren afstandsbediening zonnewering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verloren afstandsbediening zonnewering

    Aan een woonhuis van een overleden familielid staat een zonnewering die blijkbaar alleen werkt met een afstandsbediening.
    Deze is zoekgeraakt en we vinden geen modelnummer of leverancier.

    Bestaat er een mogelijkheid om de frequentie van het signaal en de code te detecteren ?

    Kan iemand mij hierbij helpen ?

    Alvast bedankt

    Vriendelijke groeten

    Peter

  • #2
    Het zou al helpen mocht je merk en model (of typenr) kunnen achterhalen.

    Op het net kan je wel universele afstandsbedieningen vinden (20 tot 40€) die je dan kan programmeren maar dan zal je de motor wel eerst in “leermodus” moeten krijgen.

    Als er een vakman moet langskomen ben je al snel 300€ kwijt.

    Comment


    • #3
      Onze afstandsbediening was perte totale na een val (het plastiekding spatte in stukken uiteen alhoewel de val slechts van op een hoogte van ongeveer 1 meter gebeurde).
      De mensen van Winsol kwamen met een nieuwe afstandsbediening aan huis om ook de instelling/afstelling opnieuw te doen en wij betaalden exact 156,88 euro BTW incl.
      Je moet natuurlijk de fabrikant van de zonnewering kennen, anders weet je niet wie bellen.​

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
        Onze afstandsbediening was perte totale na een val (het plastiekding spatte in stukken uiteen alhoewel de val slechts van op een hoogte van ongeveer 1 meter gebeurde).
        De mensen van Winsol kwamen met een nieuwe afstandsbediening aan huis om ook de instelling/afstelling opnieuw te doen en wij betaalden exact 156,88 euro BTW incl.
        Je moet natuurlijk de fabrikant van de zonnewering kennen, anders weet je niet wie bellen.​
        Bedankt. Ik heb de oorspronkelijke bestelbon en factuur (uit 2006) gevonden en het is inderdaad een Winsol zonnescherm.
        Morgen zal ik die mannen eens bellen.

        Peter

        Comment

        Working...
        X