Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Platte batterij auto

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

    Mijn vrouw alleszins niet .
    Ze hoeft zich niet schuldig te voelen, integendeel, nu weet je tenminste dat de batterij op z'n einde was en heb je een nieuwe voor de winter.
    Anders was je misschien binnenkort op een veel moeilijker plek dan je oprit in panne gevallen.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

      Dat is ook mijn principe .

      Ik ben er deze voormiddag achter gekomen, denk ik, hoe het kwam dat mijn batterij na twee uur plat was door de sleutels er te laten opzitten.
      Ik heb de test gedaan toen ik thuis kwam en de auto op de oprit liet staan voor de garagepoort.
      Toen ik de motor afzette en de sleutels liet zitten, zag ik dat de automatische lichten van de auto aanstonden, waarschijnlijk omdat hij voor een heel donkere garagepoort stond.
      Bij het uitstappen en deur dichtdoen bleven de kruislichten aan.
      Pas toen ik de sleutels uit het contact haalde waren de kruislichten uit.
      Als die natuurlijk een dikke twee uur blijven aan staan, met een half kapotte batterij is het volgens mij logisch dat ze plat was na die tijd.
      Eigenaardig, gaan die lichten niet uit vanaf je de wagen stil zet ??
      En al zeker als je het contact afdraait in uw geval omdat je nog een contactsleutel hebt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik zou het houden bij vaak, niet bij altijd.
        Lang geleden eens een defecte batterij gehad die drie jaar oud was en toen was er nog maar 1 jaar waarborg op de meeste nieuwe wagens.
        Naar een merk garage geweest waar we nooit eerder geweest waren, uiteraard hetzelfde merk als de wagen.
        Er werd meteen een nieuwe batterij gestoken en het heeft exact 0 cent gekost … volgens hun niet abnormaal snel defect volgens de lage kilometerstand en meteen eentje onder waarborg gekregen.
        Elders zouden we dus wel moeten betalen hebben.
        Ook al heel lang geleden eens vier winterbanden gekocht en op meerdere plaatsen prijs gevraagd.
        De garage was zeker niet de goedkoopste, maar drie van de vier bandencentrales dat we contacteerden waren nog een heel pak duurder.
        Met andere woorden blijft het toch altijd wat uitkijken en als men echt wil besparen dan kan men best op meerdere plaatsen prijs vragen.
        Soms zijn er acties op banden van de fabrikant uit, maar niet elke bandencentrale spreekt over die acties als je er niet zelf van afweet en steken het extra gewoon in hun zakken.
        Met mijn moto heb ik ooit nieuwe banden laten plaatsen in een bandencentrale, op eerste zicht kwam dat goedkoper uit … maar het is hem toch gelukt om twee remschijven te beschadigen en alles bijeen was ik dus beter meteen naar de garage gegaan waar ze hun eigen merk het beste kennen en als ze eens iets zouden beschadigen, dan hebben ze tenminste het nodige om het terug in orde te brengen.
        Er is gewoonweg geen algemene regel, uit uw doppen kijken en correct vergelijken is nog altijd het beste.
        En persoonlijk betaal ik nog liever een paar euro meer en gerust te zijn.
        Als ik zie hoe onvoorzichtig ze in veel (niet overal) bandencentrales zijn, het is om van te janken.
        Klopt

        Ik heb vroeger spijtig genoeg moeten ondervinden dat men in een bandencentrale het meestal zo nauw niet neemt met je velgen

        Dus al sinds een 35tal jaar laat ik gewoon mijn nieuwe banden en/of accu in mijn merk garage vervangen
        Alles steeds netjes gedaan en ok het kost mij misschien enkele euros meer maar ik ben wel zeker dat het goed en proper gedaan is.
        Komt tevens nog bij dat mijn respectievelijk zomer- of winterbanden in bewaring blijven bij de garage
        Zelfs mijn nieuwe velgen heb ik in mijn merk garage gekocht, ik kon er veel goedkopere vinden op het internet doch kies ik voor gehomologeerde modellen van het merk uit
        En ja die kosten meer maar dat heb ik er graag voor over

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #64
          Moderator Note: Ik heb hier 'ns flink gesnoeid in berichten die niet terzake doen, en meer nog: die op de man zijn. Het probleem is blijkbaar opgelost. Bij een volgende 'op de man' bericht wordt sowieso de topic afgesloten, en krijgt/krijgen de schuldigen een
          Moderator Warning: rode kaart

          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

            Klopt

            Ik heb vroeger spijtig genoeg moeten ondervinden dat men in een bandencentrale het meestal zo nauw niet neemt met je velgen.
            En ja die kosten meer maar dat heb ik er graag voor over.
            grts
            Sieg
            Tegenwoordig zou ik daar niet meer voor vrezen hoor Sieg, de meeste bandencentrales staan nu
            met heel moderne bandenwissel machines, en kunnen zich niet permitteren dat ze schade zouden maken
            aan je dure velgen.
            Voordeel is wel dat je bij een deftige bandencentrale veel meer keuze hebt in wat je wil leggen van banden.
            Laatste keer dat ik banden heb laten leggen op mijn vorige Subaru crosstreck waren dat Michelin
            Primacy 4 (225/55 R18 102Y) nog nooit zulke goede banden gehad, stil en baanvast, zelf heb ik er nog
            ongeveer 40.000 Km mee gereden en deze waren nog ver van versleten toen ik in januari mijn nieuwe Subaru
            binnen kreeg op mijn nieuwe auto liggen nu de originele af fabriek banden, niet slecht, maar de volgende worden
            zeker terug Michelin Primacy, misschien zal het dan reeds de vijfde of zesde generatie Primacy zijn?​
            Ik heb deze laten plaatsen bij de nieuwe vestiging van Qteam Hooglede, ultra moderne banden garage.
            Last edited by Geerten; 14 oktober 2023, 10:42.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

              Eigenaardig, gaan die lichten niet uit vanaf je de wagen stil zet ??
              En al zeker als je het contact afdraait in uw geval omdat je nog een contactsleutel hebt

              grts
              Sieg
              Tsja Sieg, zo heb ik het ondervonden. Gewoon op de oprit rijden tot aan de (donkere) garagapoort, ik leg de motor stil en laat de sleutel zitten.
              Ik zag dat de kruislichten bleven branden, dan gewoon uitgestapt met de sleutel nog op het contact, deur dicht, en de lichten bleven branden.
              Ik ben dan natuurlijk niet blijven wachten tot ze uitgingen, maar het was een feit dat ze bleven branden.
              Het kan dat ze na verloop van x-aantal minuten automatisch zouden uitgaan, maar dat weet ik niet, zoals reeds gezegd, ik ben niet blijven wachten maar heb de sleutel uit het contact gehaald en dan gingen ze natuurlijk uit.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
                Tegenwoordig zou ik daar niet meer voor vrezen hoor Sieg, de meeste bandencentrales staan nu
                met heel moderne bandenwissel machines, en kunnen zich niet permitteren dat ze schade zouden maken
                aan je dure velgen.
                Sorry Geert, maar dat klopt spijtig genoeg niet of tenminste op vele plaatsen niet.
                Niet de machines maar het personeel is vaak het probleem.
                Er zijn vele bandencentrales overgenomen door Qteam (Speedy), Redant, … en bij leasing wagens kies je niet altijd zelf bij welke je wil gaan.
                Tijdens het jaar is het daar een normale drukte, uitgezonderd tijdens de periode van bandenwissel (winter/zomer) waar het extreem druk is en ze niet meer kunnen volgen waardoor ze tijdelijk personeel aannemen en dat zijn meestal buitenlandse werkkrachten die rap rap een opleiding gekregen hebben van een uurtje of twee.
                Bij Qteam hier wisselen ze elke keer 20.000 banden over een periode van drie maand, dan moet alles,veel te snel gaan.

                Op de laatste 10 jaar (2 wissels per jaar) hebben we exact 2 keer geen (minieme) schade gehad en/of ongeveer correct uitgevoerd werk.
                De gekleefde gewichtjes halen ze er af met een schroevendraaier of mes, dat maakt altijd krassen in de velg.
                Ze lopen tegen uw wagen waardoor je krassen hebt en zelfs eens een deuk.
                De bandendruk zetten ze bij elke wagen op hetzelfde 2,8.
                De lijm van de vorige gewichten laten ze er gewoon op.
                Naafdoppen kloppen ze er meestal gewoon op en vaak zijn er dan klemmen afgebroken omdat ze er niet op letten dat er een richting aan is bij sommige merken.
                Met hun pneumatische moersleutel zijn ze ook wat onvoorzichtig en wat vergaand, nog nooit geweten dat ze hier een momentsleutel gebruiken.
                Om maar te zwijgen over uw stuur en zetels als ze er in kruipen met hun vuile kledij.

                Twee jaar geleden eens een band laten monteren bij de garage waar de auto van komt, die nemen de velg met zachte handschoenen vast, de gewichten worden er met een soort plastieken spatel afgehaald, de lijm verwijderd, heel de velg wordt proper gemaakt, de band wordt deftig gemonteerd, de druk is perfect juist en er is geen schade of vuil aan de wagen.
                Uiteraard met onze eigen wagen kunnen we kiezen waar we gaan, dat is anders dan bij leasing.

                Is het overal slecht, dat ga ik ook niet zeggen want we kennen ook een deftige Qteam maar dat is dan ver van hier.
                Redant hier is o.a. een heel stuk beter.

                Vroeger was er ook een pure bandencentrale in de buurt, daar zoals eerder al eens aangekaart een volledig beschadigde velg gehad en op de moto twee geplooide remschijven.

                Er dus van uitgaan dat bandencentrales nooit schade aanbrengen zou ik niet durven beweren, veel hangt af van dewelke en om te weten of ze deftig werken moet men er minstens eens geweest zijn om het te ervaren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sorry Geert, maar dat klopt spijtig genoeg niet of tenminste op vele plaatsen niet.
                  Niet de machines maar het personeel is vaak het probleem.
                  Hier bij Qteam Hooglede-Gits is dat gelukkig niet het geval, ook een samenvoeging van een aantal
                  bandencentrales uit de buurt hier en super modern uitgerust.
                  Het merendeel van het personeel werd mee over genomen.
                  Ik ben er twee maanden geleden geweest met de Jaguar van ons dochter,
                  alles werd er wel met zeer veel zorg uitgevoerd, nieuwe teflon blokjes op
                  de haken van de bandenmachine, en met heel veel zorg het zink verwijderd
                  (want lood mag niet meer) velgen kan je er ook volledig laten reinigen in een speciale machine.
                  Maar is dan ook een volledig nieuw gebouw met dito materiaal sinds twee jaar.




                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                    Hier bij Qteam Hooglede-Gits is dat gelukkig niet het geval, ook een samenvoeging van een aantal
                    bandencentrales uit de buurt hier en super modern uitgerust.
                    Het merendeel van het personeel werd mee over genomen.
                    Ik ben er twee maanden geleden geweest met de Jaguar van ons dochter,
                    alles werd er wel met zeer veel zorg uitgevoerd, nieuwe teflon blokjes op
                    de haken van de bandenmachine, en met heel veel zorg het zink verwijderd
                    (want lood mag niet meer) velgen kan je er ook volledig laten reinigen in een speciale machine.
                    Maar is dan ook een volledig nieuw gebouw met dito materiaal sinds twee jaar.



                    De andere Qteam waarover ik het had heeft 2 delen in hetzelfde gebouw (andere poorten).
                    Twee poorten waar ze de meeste wagens doen en een poort waar ze de duurdere wagens doen en extra voorzichtig zijn met vast personeel.
                    Heeft dan niet iedereen recht op dezelfde service?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                      De andere Qteam waarover ik het had heeft 2 delen in hetzelfde gebouw (andere poorten).
                      Twee poorten waar ze de meeste wagens doen en een poort waar ze de duurdere wagens doen en extra voorzichtig zijn met vast personeel.
                      Heeft dan niet iedereen recht op dezelfde service?
                      Klopt, mij zouden ze in dergelijke discriminerende zaken nooit zien.
                      Een poort voor de rijken, hoe durven ze.
                      Ik denk dat ze er meer klanten door verliezen dan door winnen, en is het niet zo, dan hoop ik het toch.
                      En mocht ik al zo'n snoever zijn en met mijn dikke bak aan de "rijke poort" moeten binnen rijden, dan zou ik me doodschamen .
                      Ongelooflijk dat dit soort zaken/mensen/bedrijfsleiders nog bestaan toch .
                      Al een geluk dat ze geen levensjaren kunnen kopen, ze zouden het nog doen ook.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                        Klopt, mij zouden ze in dergelijke discriminerende zaken nooit zien.
                        Een poort voor de rijken, hoe durven ze.
                        Ik denk dat ze er meer klanten door verliezen dan door winnen, en is het niet zo, dan hoop ik het toch.
                        En mocht ik al zo'n snoever zijn en met mijn dikke bak aan de "rijke poort" moeten binnen rijden, dan zou ik me doodschamen .
                        Ongelooflijk dat dit soort zaken/mensen/bedrijfsleiders nog bestaan toch .
                        Al een geluk dat ze geen levensjaren kunnen kopen, ze zouden het nog doen ook.
                        Ge moet het ook niet anders opnemen dan het is hé.
                        Het is op vraag van leasingmaatschappijen dat het er gekomen is, ze willen geen schade aan heel dure velgen.
                        Bijkomend is dat ook voor EV omdat die speciale behandeling nodig hebben door hun gewicht, niet elke brug is daarop voorzien.
                        En velgen van een zwaardere EV zijn ook een pak duurder, de constructie is sterker gemaakt voor het extra gewicht en vermogen.
                        En wat heeft dat met heel dure wagens, bedrijfsleiders of soort mensen te maken?
                        Het heeft met vooral met de velgen te maken en uiteraard horen daar ook de duurdere wagens bij.
                        Het is ook niet de klant dat de poort kiest of meer betaalt, maar de bandencentrale.
                        Een lichtmetalen velg apart kopen kost al wat geld, maar ik verschoot me ook van de prijs van een standaard lichtmetalen velg voor de EV (origineel gemonteerd).
                        Klant prijs tussen de 2.000€ en 3.000€ voor 1 stuk.
                        Als men een wagen in onderdelen koopt, dan is men fortuinen kwijt.
                        Niet verwonderlijk dat er zoveel gestolen wordt.
                        Hetgeen ik niet correct vind is dat er een verschil zit in voorzichtigheid en afwerking, iedereen betaalt trouwens evenveel.
                        Last edited by VerSeg; 14 oktober 2023, 15:33.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Ge moet het ook niet anders opnemen dan het is hé.
                          Het is op vraag van leasingmaatschappijen dat het er gekomen is, ze willen geen schade aan heel dure velgen.
                          Bijkomend is dat ook voor EV omdat die speciale behandeling nodig hebben door hun gewicht, niet elke brug is daarop voorzien.
                          En velgen van een zwaardere EV zijn ook een pak duurder, de constructie is sterker gemaakt voor het extra gewicht en vermogen.
                          En wat heeft dat met heel dure wagens, bedrijfsleiders of soort mensen te maken?
                          Het heeft met vooral met de velgen te maken en uiteraard horen daar ook de duurdere wagens bij.
                          Het is ook niet de klant dat de poort kiest of meer betaalt, maar de bandencentrale.
                          Een lichtmetalen velg apart kopen kost al wat geld, maar ik verschoot me ook van de prijs van een standaard lichtmetalen velg voor de EV (origineel gemonteerd).
                          Klant prijs tussen de 2.000€ en 3.000€ voor 1 stuk.
                          Als men een wagen in onderdelen koopt, dan is men fortuinen kwijt.
                          Niet verwonderlijk dat er zoveel gestolen wordt.
                          Hetgeen ik niet correct vind is dat er een verschil zit in voorzichtigheid en afwerking, iedereen betaalt trouwens evenveel.
                          Dat is nog straffer ... zij die met duur materieel rondbollen worden dus beter en voorzichtiger behandeld !!!
                          Er was jaren geleden een programma op TF1 'Incroyable mais vrai' ... awel dit had er gerust mogen inkomen .
                          De bandencentrale : "Gij bolt met brol, rij maar rechts ... ola, gij bolt met aluvelgen rij maar links" ... maar wel evenveel betalen .

                          Ps Maar we wijken teveel af van 'de platte batterij', één van de moderators vond dat blijkbaar ook , ik ga dus vragen om dit topic af te sluiten.
                          Last edited by Guest49; 14 oktober 2023, 18:10.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                            De andere Qteam waarover ik het had heeft 2 delen in hetzelfde gebouw (andere poorten).
                            Twee poorten waar ze de meeste wagens doen en een poort waar ze de duurdere wagens doen en extra voorzichtig zijn met vast personeel.
                            Heeft dan niet iedereen recht op dezelfde service?
                            Hier in Hooglede-Gits heb ik daar in elk geval niets van gemerkt hoor Freddy.
                            Langs de zijkant voor vrachtwagens en vooraan een poort of zeven voor gewone auto’s.
                            Maar blijkbaar bestaat Qteam uit een groep, voor de streek Roeselare
                            is dat het vroegere VDK (Vandekerkhove) uit Roeselare en misschien bestaat er toch
                            enig onderscheid tussen die verschillende uitbatingen, geen idee.
                            Last edited by Geerten; 14 oktober 2023, 18:24.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                              Dat is nog straffer ... zij die met duur materieel rondbollen worden dus beter en voorzichtiger behandeld !!!
                              Er was jaren geleden een programma op TF1 'Incroyable mais vrai' ... awel dit had er gerust mogen inkomen .
                              De bandencentrale : "Gij bolt met brol, rij maar rechts ... ola, gij bolt met aluvelgen rij maar links" ... maar wel evenveel betalen .

                              Ps Maar we wijken teveel af van 'de platte batterij', één van de moderators vond dat blijkbaar ook , ik ga dus vragen om dit topic af te sluiten.
                              Nogmaals verdraai je de realiteit, ik veronderstel uit onwetendheid en niet slecht bedoeld.
                              Ik zie er nog enige logica in langs hun kant en heeft voor de garage of bandencentrale niets met brol of uw inkomen te maken, maar met risico inschatting.
                              Als ze een velg beschadigen, dan moeten ze die vergoeden via de verzekering met een eigen franchise.
                              Als ze dat te vaak doen, dan zal de verzekering moeilijk doen en dus betalen ze liever uit zak.
                              Niet onlogisch dat ze bij duurdere stukken dan nog enigszins extra voorzichtiger zijn.

                              Maar denk je nu echt dat ze dat ook niet met andere zaken doen?
                              Ga met een goedkopere wagen naar een garage voor onderhoud en ze doen dat gewoon met hier en daar een vettige vinger op de carrosserie en mogelijks wat gesmodder van olie op de motor.
                              Ga met een duurdere wagen naar de garage en ze leggen eerst doeken over alles, hoes over zetel en stuur, soms ook handschoenen om carrosserie aan te raken en elk vlekje kuisen ze af.
                              En wie gaat er aan de dure werken denk je? De meer ervaren gast of een tijdelijke Pool of Roemeen (niet racistisch bedoeld) dat er een paar weken komt helpen?
                              Op de meer dan 40 jaar dat ik al rij, heb ik dat altijd al zo geweten.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                                Hier in Hooglede-Gits heb ik daar in elk geval niets van gemerkt hoor Freddy.
                                Langs de zijkant voor vrachtwagens en vooraan een poort of zeven voor gewone auto’s.
                                Maar blijkbaar bestaat Qteam uit een groep, voor de streek Roeselare
                                is dat het vroegere VDK (Vandekerkhove) uit Roeselare en misschien bestaat er toch
                                enig onderscheid tussen die verschillende uitbatingen, geen idee.
                                Het moet toch gekend zijn zelfs bij de leasings.
                                Mijn vrouw moet om die reden zelfs verplicht naar die andere Qteam gaan.
                                Dat is geen eigen verzinsel hé en bij Qteam hebben ze dat ook bevestigd dat enkel zij aan de dergelijke wagens mogen werken van de leasemaatschappij.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X