Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volledige schadedekking huurauto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Volledige schadedekking huurauto

Ik sta op het punt een huurauto te reserveren voor mijn reis naar de Lofoten volgend jaar juni . In het contract staat er geschreven ; volledige schadedekking inclusief restitutie van het blijvend eigen risico . Betekent dit nu als ik per ongeluk tegen een paaltje aan botst met schade tot gevolg , dit niet hoef te betalen ?

wat wat onduidelijk is : "inclusief restitutie van het blijvend eigen risico"... waar refereert die tekst naar ? Behoudens indien U een zeer fors bedrag neerlegt voor het "eigen risico" zijn er weinig verhuurbedrijven die het eigen risico volledig dekken...in de meeste gevallen is er inderdaad een vrijstelling...
    nikon coolpix s9100

Comment

Ik denk dat ze bedoelen "het (normaal) blijvend eigen risico" wordt ook terugbetaald of gerestitutioneerd. Dus ALLE schade, ook als je tegen een paaltje rijdt wordt je niet definitief aangerekend.

Ik heb reeds in diverse landen een auto gehuurd en ook reeds twee keer een klein beetje schade gehad door mijn eigen fout (het was telkens in een land waar ze links rijden , en één van die twee keren was in feite geen echte eigen schade, bij het buitenkomen van een winkel zagen wij dat onze huurauto was aangereden op de parking, maar dat reken ik ook als eigen schade, omdat de aanrijdende wagen foetsie was), en die werd nooit defintief aangerekend omdat ik altijd die bijkomende restitutieverzekering neem.
      Wat er dan wel gebeurt is dat ze het eerst inhouden van je waarborg (meestal gesteld via een Visa kaart of dergelijke) en daarna terugbetalen of restitutioneren. Bij mij is dat twee keer feilloos verlopen.

Normaal staat dit altijd heel duidelijk op de huurovereenkomst vermeld ook.

En nog iets, ik heb nog nooit "een zeer fors bedrag" hiervoor betaald. Ik dacht dat dit ongeveer een 5 à 6 euro / dag was (kan ook verschillen al naargelang de verhuurmaatschappij en het type wagen). Als je een kleine wagen huurt of een 4x4 zal de dagprijs voor die bijkomende verzekeringskost navenant zijn. Het kan zijn dat je op de Lofoten een 4x4 echt nodig hebt ook hé, ik heb geen idee.).

Ik moet wel zeggen, de laatste keer dat ik een auto huurde was in februari 2020, misschien is er sindsdien iets gewijzigd, dat weet ik niet.

Ik weet ook niet hoe de autoverhuurders, specifiek op de Lofoten, te werk gaan natuurlijk ...
      Last edited by Guest49; 17 september 2023, 13:03.

Comment

Hier ook de verschillende keren dat wij in Zuid-Afrika steeds volledige dekking gehad, buiten een wiel deksel nooit schade gehad.
        Maar ik denk mij te herinneren dat er in Portugal wel een bepaald eigen risico op onze huurwagen zat.
        Waarschijnlijk zijn de regels ook niet in alle landen dezelfde.
        Last edited by Geerten; 17 september 2023, 13:19.

Comment

Veel verhuurders bieden een verzekering aan om het eigen risico te verzekeren.
          vaak staat er dan ook in kleine letters dat de onderkant van de wagen en of de banden hier toch niet bij zijn inbegrepen.

ik heb al een paar keer gehuurd via Sunny cars.
          het is een Duits bedrijf met een Nederlands website.

Zij spelen tussenpersoon en regelen alles.
          Ze verhuren dus zelf geen auto's
          in de prijs die je aan hun betaald zit de all risk verzekering inbegrepen.
          Hetgeen jij bij eventuele schade toch moet betalen, betalen zij dan aan jou terug.
          Ale daar maken ze toch reclame mee
          Heb je problemen, kan je steeds in de Nederlandse taal geholpen worden.

al twee keer een kleine auto gehuurd en steeds een grote (SUV)wagen meegekregen.

mvg

nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Heb bij Sunny Cars in Mei dit jaar een huurwagen besteld ook voor Noorwegen . Heb in een tunnel een klapband gekregen . Verhuurder gebeld ( Sixt ) en die hebben een takelwagen gestuurd om mijn auto naar een garage te brengen . € 320 moeten betalen in de garage . Bewijsstukken binnen geleverd bij Sunny Cars en na een maand had ik mijn geld terug .

Comment

Working...
            X