Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beeldscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beeldscherm

    Ik ben voor iemand met zeer slecht zicht op zoek naar een beeldscherm tussen de 23 en 25 inch met specifiek een GLANZEND beeldscherm. Heeft iemand een idee?

  • #2
    Moderator Note: Ik heb dit bericht verplaatst van "Het nieuwe forum" naar "ChitChat" omdat ik geen betere oplossing vond. In de Koopjeshoek kan het niet, omdat er geen beeldschermen mogen aangeboden worden of dus ook niet gezocht (mogen) worden. Dus maar even in ChitChat...
    Misschien kan iemand helpen?

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      De betere beeldschermen voor beeldbewerking zijn allemaal IPS non glare.

      Eventueel eens kijken bij tv schermen om die in te zetten als monitor?
      Ideaal is dat niet want die kunnen dan weer niet zo goed maximaal kleuren weergeven.
      Je zal dus ergens moeten inboeten.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        De betere beeldschermen voor beeldbewerking zijn allemaal IPS non glare.

        Eventueel eens kijken bij tv schermen om die in te zetten als monitor?
        Ideaal is dat niet want die kunnen dan weer niet zo goed maximaal kleuren weergeven.
        Je zal dus ergens moeten inboeten.
        Waar staat dat die zeer slecht ziende persoon beeldbewerking wil doen met dat scherm?
        En als die heel slecht ziet, dan zal een kleine afwijking ook wel niet opvallen zeker?
        Enige dat me wat bizar lijkt, dat is dat het een glanzend scherm moet zijn.
        Meestal zoeken slechtzienden net een niet glanzend scherm, maar als die daar een specifieke reden toe heeft dan is dat een bewuste en gegunde keuze.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Ga met die iemand naar een PC winkel waar ze topmerken verkopen die hardwarematige zijn in te stellen of met een minder budget naar de MediaMarkt en test het daar uit. Iemand die niet slecht ziet kan over het type scherm geen zinnig woord zeggen. Misschien kan de oogarts nog van advies dienen.

          Comment


          • #6
            Een glanzend beeldscherm geeft een scherper beeld dan een mat scherm. Kijk maar eens op internet op sites die de verschillen naast elkaar hebben gezet. MediaMarkt verkoopt geen glanzende schermen meer. In de VS worden weer gaming-monitors uitgebracht met dergelijke schermen. Vandaar mijn vraag op o.a. dit forum.
            Om verdere discussies te voorkomen hier wat meer uitleg: Het probleem is dat haar oogzenuwen (beide kanten) voor 90 % kapot zijn. Er is dus maar 10 % over waarmee ze een zicht van tegen de 30 % kan realiseren, maar dan moeten de materialen waarmee ze werkt wel optimaal (voor haar) zijn. Bijv. een boek met gewone letters kan ze zo lezen, maar met voldoende licht op een afstand van zo'n 20 centimeter. Iets dergelijks speelt bij beeldschermen. De scherpte/helderheid bij glanzende beeldschermen is veel groter dan bij andere. Een groot beeldscherm helpt haar juist niet. Zelfs oogartsen kunnen niet bepalen wat in haar situatie optimaal is.

            Comment


            • #7
              Mijn moeder was ook heel slechtziend door haar ziekte en behandeling, zij heeft toen een scherm gekocht na een test bij een bedrijf dat niets anders dan medische hulpmiddelen verkoopt aan slechtzienden.
              Dit was haar aanbevolen door de dienst oogziekten van UZ Leuven.
              Haar zicht was 0,5 en 0,3 op 10 wat dus extreem slecht is.
              Het belangrijkste voor haar was een groot contrast en grote letters en ook geen te groot scherm.
              Een scherm met een lage resolutie was ook beter dan eentje met een hoge resolutie omdat hoe hoger de resolutie, hoe kleiner de letters zijn.
              Te helder mocht het bij haar ook niet staan, dat gaf een felle waas waardoor net alles minder leesbaar was.

              Maar dit zal een zeer persoonlijke ervaring zijn en eenieder kan andere behoeften hebben.
              Vergeet niet dat een blinkend scherm ook meer storende reflecties kan geven.

              Het zal heel moeilijk zijn om iemand anders in haar plaats te laten beslissen wat goed is, dit is iets wat de persoon best eerst zelf eens kan testen.
              Hopelijk kan snel een geschikte oplossing gevonden worden.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment

              Working...
              X