Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FM antenne connector? Iemand DAB+ geinstalleerd op autotablet met externe ontvanger?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• FM antenne connector? Iemand DAB+ geinstalleerd op autotablet met externe ontvanger?

Hoe ziet een normale autoradio connector naar een FM antenne er eigenlijk uit?

Ik had zoiets in de link hieronder maar onlangs zei een kennis dat dit niet juist zou zijn, af en toe heb ik storing.
    ​​
    Is van een soort jack die in de autotablet gaat naar iets met een gaatje waar je het pinnetje vd fm antenne kan insteken dus.

Image Screenshot-2023-08-25-20-03-10-003-com-alibaba-aliexpresshd-edit hosted in ImgBB

2e vraag : er staat een DAB+ App op die tablet, zou ik het riskeren en een DAB+ ontvanger van Ali bestellen en zo geen storingen meer? Kost €37 minstens zag ik, wss gewoon via USB aan te sluiten?

Ik ken iemand die zo'n DAB+ ontvanger van Aliexpress heeft geprobeerd, en hij was daar niet tevreden over (slechte ontvangst).

http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik ken iemand die zo'n DAB+ ontvanger van Aliexpress heeft geprobeerd, en hij was daar niet tevreden over (slechte ontvangst).
      Er zijn er wel honderden te vinden op ALI van een paar Euro tot een paar tientallen Euro, daar zal toch ook wat verschil op zitten zeker?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Er zijn er wel honderden te vinden op ALI van een paar Euro tot een paar tientallen Euro, daar zal toch ook wat verschil op zitten zeker?
        Waarschijnlijk zullen er wel zijn die beter werken, het enige probleem is dat je dat pas kan testen als je het hebt aangekocht, iets terugsturen naar China is niet echt een optie, tenzij je meer aan verzendkosten wil betalen dan wat het waard is.
        Er is ook geen garantie dat de duurdere ontvangers beter werken dan de goedkope.

De persoon die ik ken die zo'n ding heeft geprobeerd, die heeft uiteindelijk een tweedehands autoradio met DAB+ gekocht in Engeland (eentje van het automerk zelf, die in het dashboard van zijn auto paste).
        Om die te laten werken heeft hij wel wat moeten aanpassen in de settings van de boordcomputer, dat is ook weer iets dat niet iedereen kan.
        Vroeger kocht je gewoon een andere autoradio als er iets nieuw uit kwam, en die was vrij simpel in te bouwen zodat je voor niet veel geld weer mee was met de recentere technologie.
        Tegenwoordig hebben ze dat een heel stuk moeilijker gemaakt, en vooral véél duurder als je daarvoor een autoradio van het merk zelf wil (laten) installeren, tenzij je een goedkope tweedehands kan vinden, en dat je die zelf kan installeren, rekening houdend met de boordcomputer van de auto die ook nog ingesteld moet worden vooraleer de nieuwe radio wil werken.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X