Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videofoon : coax kabel nodig, idem als proximus internetkabel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videofoon : coax kabel nodig, idem als proximus internetkabel?

    Men zei eens dat ik voor een videofoon een coax kabel nodig heb, klopt dit?

    Ik heb dus een gewone parlofoon kabel met nog heel veel extra draadjes/kleuren.

    Vroeger was hier proximus internet via gewone dsl, maar dit heb ik gewoon in de muur gelaten, gezien ik bij Orange ben.

    Zou dit dezelfde kabel niet zijn voor een videofoon?

  • #2
    Hangt af van de videofoon zou ik zeggen. Thuis hebben we de oude parlofoon van de jaren '70 laten vervangen door een videofoon en die gebruikt gewoon de oude draden. Maar die was er ook voor gemaakt om daarmee te werken. ADSL maakt gebruik van telefoondraad, 1 getwist paar draden. Dus dat is zeker geen coax.

    Lees gewoon de handleiding van de videofoon die je wil installeren, daar staat zeker in welke draad je moet gebruiken. Ik ben er zeker van dat er draadloze modellen zijn.

    Comment


    • #3
      Er is ook een verschil tussen afgeschermde draad en coax, waarschijnlijk bedoelen ze dat je voor voor een parlofoon misschien beter afgeschermde draad kan gebruiken om storingen te vermijden, maar het hangt af van de parlofoon zelf of dat nodig is of niet.
      Dat zou je inderdaad moeten kunnen terugvinden in de handleiding.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Normaal heb je voor een video deurbel, want zo heet dat tegenwoordig, geen coax of afgeschermde draad nodig.
        het signaal gaat digitaal over twee draadjes.
        je kan de bestaande bedrading gebruiken of svv kabel gebruiken.

        let wel op als er ook een deuropener nodig is hangt het af van merk tot merk.

        de voeding van het geheel zit meestal in de zekeringkast.i
        bij sommige merken vertrek het signaal voor de deuropener ook van daar.
        bij andere merken kan je vanuit de buitenpost ook twee draden trekken naar het elektrisch slot.

        mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment

        Working...
        X