Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Harde schijf onzichtbaar maar nog niet alles kwijt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Harde schijf onzichtbaar maar nog niet alles kwijt

Normaal pak ik een backup van mijn videos, deze keer helaas geen genomen...

Mijn pc herkent mijn 2e harde schijf niet meer, dus ik kan helaas geen chckdsk commando uitvoeren om de errors te herstellen via Windows 11.

Met een ander program heb ik wel nog mijn videos gezien met de originele directories, dus overzichtelijk in mapjes per datum. Maar : als ik die nu zou recoveren is alles door elkaar en geeft het program automatische namen zoals file001 enz en dat wil ik niet.

​​​​​​Met welk program zou ik kunnen de fouten in de harde schijf herstellen (waarschijnlijk in de header/partitietabel), zodat de partitie en de bestandem weer zichtbaar zijn?

Als Windows je schijf niet meer herkend zal je dat in DOS moeten doen.

Klik tegelijkertijd Windows + X en selecteer de opdrachtprompt (als Admin);
    Klik op Ja om de opdrachtprompt als administrator te starten;
    Typ: chkdsk en klik op Enter om de corrupte harde schijf op fouten te controleren;
    Typ: chkdsk D: /f /r/x om CHKDSK de schijf te laten repareren; (D is de schijfletter van je corrupte harde schijf);​

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Recuva... Van de makers van CCleaner.
      En als het gelukt is, zo snel mogelijk je harde schijf vervangen...
      Groeten,

Polleke

Comment

Als met een bepaald programma de folders en bestanden nog te zien zijn, zou ik toch eens proberen met een partitiemanager, kijken of die drive nog wel een stationsnaam is toegekend. Dan kan je zonder gegevensverlies een naam geven die windows opnieuw kan herkennen.
        Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
        X