Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe autosleutelbehuizing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe autosleutelbehuizing

Iemand die reeds een nieuwe autosleutelbehuizing zelf heeft geplaatst of laten plaatsen ?
    Die van mij is na 8 jaar aan het verslijten, de drukknopjes voor zowel open als dicht komen los, en zullen er straks afvallen.
    Ik heb al wat video's bekeken op Youtube, en het ziet er me nogal ingewikkeld uit om zelf te doen.
    Voor de aankoopprijs zelf van de behuizing moet je het niet laten, die kosten maar een vijf à zestal euro, maar zelf vervangen ????
    Daarom denk ik eraan het te laten doen, maar ik vraag me af of de sleutel na het vernieuwen van de behuizing nog even goed werkt.
    Op koop ik beter een compleet nieuwe sleutel in de merkengarage waar ik ook mijn wagen laat onderhouden (maar daarover lees ik op het www nogal ongelooflijke bedragen... tot 400 euro ) ?

Je kan moeilijk een nieuwe wagen kopen omdat je sleutel versleten is hé .

Tja oldie, weinig respons hé. Hier zitten wel enkel helderzienden, maar ik raad toch aan om enkele foto's te posten van de sleutels in kwestie of op zijn minst merk/model/jaar van de auto.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
      Tja oldie, weinig respons hé. Hier zitten wel enkel helderzienden, maar ik raad toch aan om enkele foto's te posten van de sleutels in kwestie of op zijn minst merk/model/jaar van de auto.
      Tsja, ik dacht gewoon dat er misschien waren die dit voor hun autosleutel(s) ook reeds hadden laten doen... niet dus. Blijkbaar wisselen ze rapper van auto dan wij.
      Ik kan hier geen foto's plaatsen, al op verschillende manieren geprobeerd... zal waarschijnlijk te dom zijn .
      Type auto/merk/bouwjaar enz spelen geen rol dacht ik, want je tikt gewoon autosleutelbehuizing + je type wagen in het www, en de autosleutelbehuizingen vliegen je om de oren .

Ik ga het laten uitvoeren door een sleutelmaker hier in de buurt. Heb die gecontacteerd, een foto doorgestuurd van de kapotte sleutel en zijn reactie was onmiddellijk "ja die met twee drukknoppen heb ik in voorraad, kom maar af, ik doe het onmiddellijk" . En de prijs is dan nog zeer schappelijk ook. Mocht achteraf blijken dat één of ander toch niet goed werk (volgens de sleutelmaker is dit onmogelijk) dan koop ik wel een nieuwe bij mijn merkengarage. Ik weet niet waarom die er zoveel voor vragen, jammer maar helaas, maar het is dan maar zo.

Comment

Zelf gedaan voor mijn Hyundai ix20, gewoon zeker opletten dat je dat kleine chipje op de juiste plaats zet en niet vastpakt met handen meer pincetje gebruiken.
        Gewoon een lege huls gekocht op temu en alles wat in oude zat overgeplaatst, geen enkel probleem.
        Sony a7III - Sony FE 50mm + Tamron 28-75mm + Tamron 70-300mm + Sigma 150-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie1961 Bekijk bericht
          Zelf gedaan voor mijn Hyundai ix20, gewoon zeker opletten dat je dat kleine chipje op de juiste plaats zet en niet vastpakt met handen meer pincetje gebruiken.
          Gewoon een lege huls gekocht op temu en alles wat in oude zat overgeplaatst, geen enkel probleem.
          Heb eens gekeken op youtube naar het type voor mijn wagen en het gaat niet over een klein chipje, maar wel degelijk over een printplaatje dat bijna de volledig oppervlakte van de sleutelbehuizing inneemt.
          Nu soit, volgende week ga ik langs bij die slotenmaker en hou ik jullie op de hoogte. Er zal nog wat bijkomen bij de prijs die hij gaf want terwijl het geval open is zal ik ook een nieuw batterijtje laten plaatsen, dat gaat nu reeds acht jaar mee (???) tenzij ze het in de merkengarage waar ik ga reeds eens zouden vervangen hebben tijdens één of ander onderhoud.
          Ik heb het alleszins nooit op een factuur zien staan. Maar acht jaar zonder vervangen is toch wel lang (denk ik).

Comment

Bij mij ging de afstandsbediening ook niet meer door versleten knopjes.
            Maar ik kon er nog wel via het deurslot de auto mee openmaken en uiteraard starten.
            De transponder was dus nog OK. Het batterijtje (een standaard CR2032) ook na 10 jaar, althans ging het niet beter met een nieuw.

Ik heb deze sleutel omgewisseld met de nog nieuwe reserve. Die zal langer meegaan dan ik nog met de wagen mag rijden.

Maar ik zie geen reden waarom je de behuizing niet zelf of via een sleutelmaker zou kunnen vervangen.
            Een merkgarage zal een volledig nieuwe sleutel leveren incl transponder en initialisatie hiervan, vandaar de hoge prijs.
            Last edited by palombian; 24 augustus 2023, 15:29.

Comment

Vandaag de nieuwe behuizing laten plaatsen, profiel in de nieuwe sleutel frezen, printkaartje geplaatst en nieuwe batterij, alles voor 45 euro. Nogal een verschil met de 400 euro die de merkengarage zou vragen. Met het verschil kunnen we tijdens onze volgende reis al een paar terrasjes doen .

Comment

Working...
              X