Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog iets anders dan Audresselles?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog iets anders dan Audresselles?

    Iemand nog tips voor de opaalkust?
    We hebben al Audresselles 10x gezien, cap gris nez en blanc nez ook, wimereux, sangatte, boulogne sur mer is grootstad, Calais en Duinkerke ook al geweest. Misschien nog tips van andere leuke dorpjes die we nog niet ontdekt hebben?

  • #2
    De opaalkust ben ik al lang beu gezien, tenzij ik kan gaan eten in La Sirène in Audinghen, daar laat ik direct alles voor vallen (wel soms weken vooraf te reserveren).
    Audresselles vind ik persoonlijk één van de lelijkste dingen van de ganse Opaalkust (met uitzondering van het fotogenieke fort).

    Je hoeft niet noodzakelijk steeds aan die Opaalkust te blijven :
    Wij doorkruisten reeds Noord-Frankrijk in alle mogelijk richtingen.

    Aanraders (maar strikt volgens mijn mening) :

    - bootje varen (roeien of gemotoriseerd) tussen de groentevelden in de buurt van St. Omer (Clairmarais) of kiezen voor de wandeling door het natuurpark

    - bezoek aan de bronnen van de Leie (Lisbourg) de Schelde (Gouy-Le-Câtelet) de Somme (Fonsomme)

    - stadje Bergues (waar de film 'Les Ch'tis werd opgenomen)

    - de oude scheepsliften van Arques Fontinettes

    - wat wij in het verleden ook verschillende keren hebben gedaan is vanuit België Frankrijk binnenrijden door het 'dal' van het riviertje Course en dit volgen van N naar Z, dan het dal van het riviertje Canche van W naar O, en vervolgens het riviertje Hem van Z naar N en zo terug richting België

    Enkele oorlogsgerelateerde (maar niet iedereen is hiervoor te vinden) :

    - La Coupole in Wizernes
    - Blockhaus in Eperlecqes
    - Batterie Todt in Audinghen

    ... moet ik nog een tijdje doorgaan .
    Last edited by Guest49; 16 augustus 2023, 13:59.

    Comment

    Working...
    X