Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

terwijl we toch over accu's bezig zijn...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• terwijl we toch over accu's bezig zijn...

Enkele maanden geleden was de batterij van mijn gsm "versleten". Snel leeg, als die aan de lader ging sprong die direct op 33% opgeladen etc. Dus een andere besteld en de oude met een stukje tape over de contacten in de kartonnen kubus van Bebat die op het schap in de boekenkast staat. Vandaag ben ik alles bij elkaar aan het zetten om volgende week naar het containerpark te brengen. Dus ik neem die kubus en kijk eens:

Zo zag die er dus helemaal niet uit als ik die in de kubus gestoken heb. Ik denk dat ik hier wat geluk heb gehad. In elk geval gaan Li accu's niet meer in die kartonnen kubus binnen. Ik ga een stevige metalen doos zoeken en die buiten op het terras zetten ver van alles brandbaar.

Ik heb onlangs exact hetzelfde voorgehad. Alleen zat ze nog in de telefoon, vreemd dat het scherm niet gebarsten was.

Comment

Helaas zijn de nieuwste (top-) modellen smartphone niet meer voorzien om zelf de batterij te vervangen of te controleren. Die gsm's zijn tegenwoordig gelijmd om een zekere mate van waterdichtheid te garanderen. Een goed geëquipeerde technieker (of moedige doe-het-zelver) kunnen natuurlijk nog wel de batterij vervangen. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat Europa gaat verplichten aan de fabrikanten om deze batterijen terug de mogelijkheid te geven door de consument te laten vervangen.

Nog even een aanvulling met verwijzing naar de Europese wetgeving.
      https://tweakers.net/nieuws/211698/e...af%202027%20in.
      Last edited by Hombre; 31 juli 2023, 12:18. Reden: Aanvulling met link naar de bron
      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Europa verplicht (of gaat verplichten) dat alle toestellen op een eenvoudige manier te openen zijn.
        Hoe ze dat met smartphones en smartwatches gaan doen weet ik niet.
        Vermoedelijk zal dit wel weer onder een of andere uitzondering vallen.

Maar gezwollen batterijen hier toch ook al gehad, ook de originele van Canon hebben al eens redelijk vast gezeten in het toestel.

Echt mee opletten is het beste.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik heb intussen die batterij (iPhone 4) terug gevonden. We hadden ze uit de smartphone genomen.
          Is intussen terug helemaal ontzwollen.
          Achteraf bekeken besef ik dat het moet te maken hebben gehad met het opladen, de kleinkinderen waren hier weer op schattenjacht geweest en ze hadden twee iPhones gevonden. En proberen opladen.
          Maar goed, het resultaat had mits een beetje pech hetzelfde kunnen zijn.

Comment

Working...
          X