Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parlofoon verplaatsen/verlengen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Parlofoon verplaatsen/verlengen?

Zou ik mijn parlofoon simpelweg kunnen verplaatsen door alle dunne kabeltjes te verlengen? En waar zou je die dunne kabeltjes kunnen kopen? Misschien aan elkaar vastdraaien? Kan moeilijk met allemaal wago's beginnen, denk een stuk of 8 kabeltjes. Is gewoon voor de bel, geen video. En het bakje vd parlofoon met de bel in en batterij ook.

Verlengen kan prima, vermoedelijk een UPT kabel (netwerkkabel). Gewoon in elkaar draaien zou ik niet doen, solderen is beter en dan een krimpkous over de geleiders plus eentje over alle kabels heen. Respecteer natuurlijk de kleurcode. Nog eenvoudiger is een junction box gebruiken als je de plaats hebt om deze weg te werken.
    Met deze koppel box /verbindingsmodule kunt u de installatie kabel verlengen of een beschadigde kabel herstellen zodat u niet de gehele kabel hoeft te vervangen

(Let op, je hebt dan ook wel een hulpstuk (tool) nodig om de kabels te bevestigen)
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Toen ik "8 dunne draden" las dacht ik ook direct aan netwerkkabel.

Comment

Ik zou toch voor SVV kabel gaan .
        deze zijn 0.8 mm stijve draden.
        dit werkt makkelijker dan van die dunne netwerkkabel.
        waarschijnlijk is er nu ook al SVV gebruikt.

mvg
        Last edited by jeevanhoof; 25 juli 2023, 21:50.
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Deze verbindingen werken ook heel goed, ik heb ze zelf al meerdere keren gebruikt, en ik heb er nog geen problemen mee gehad: https://nl.aliexpress.com/item/10050...d=mH42vzAkGfb6
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Zo simpel kan het zijn, die dingetjes bevatten zelfs een soort gel die de draadjes vocht en
            dus corrosie vrij houden.
            Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €2.30 40% Off | Hoolnx K1 K2 K3 Connector UY1 UY2 Ur Draad Connector, waterdichte RJ45 RJ11 Telefoon Uy Splice Connector Netwerk Kabel Terminals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht
              Zo simpel kan het zijn, die dingetjes bevatten zelfs een soort gel die de draadjes vocht en
              dus corrosie vrij houden.
              Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €2.30 40% Off | Hoolnx K1 K2 K3 Connector UY1 UY2 Ur Draad Connector, waterdichte RJ45 RJ11 Telefoon Uy Splice Connector Netwerk Kabel Terminals
              https://a.aliexpress.com/_mLeriMa​
              Deze link verwijst naar een onfrisse pagina vrees ik.
              Eerste post hier van TS en al meteen een "geweldig" item ... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Deze link verwijst naar een onfrisse pagina vrees ik.
                Eerste post hier van TS en al meteen een "geweldig" item ... ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-X200 met Tapatalk
                Gewoon een link naar AliExpress jaja.
                dan maar zoeken op K1 K2 K3 K4 K5 K7 Connector Draad Splice Connector RJ45 RJ11 Bedrading Ethernet

Comment

dan maar zoeken op K1 K2 K3 K4 K5 K7 Connector Draad Splice Connector RJ45 RJ11 Bedrading Ethernet
                  Geerten,

Ik kwam ergens heel anders uit - vandaar mijn "argwaan" ...
                  Als het zo niet is, mijn ecuses.

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

De link werkt hier ook niet, als je de Chinese tekst vertaalt naar Nederlands dan staat er "Pardon! Pagina ontoegankelijk..."
                    Misschien is er iets fout gegaan bij het kopiëren van de link?

Ik zal eens proberen of het lukt om hier een link naar die connectoren te posten:

Die zien er heel handig uit voor die toepassing.
                    Last edited by Black B@ndit; 31 juli 2023, 20:55.
                    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

De link werkt hier ook niet, als je de Chinese tekst vertaalt naar Nederlands dan staat er "Pardon! Pagina ontoegankelijk..."
                      Misschien is er iets fout gegaan bij het kopiëren van de link?

Ik zal eens proberen of het lukt om hier een link naar die connectoren te posten:

Die zien er heel handig uit voor die toepassing.
                      Bedankt Bart, zijn inderdaad deze, geen idee waarom de link niet werkt,
                      zou het te maken kunnen hebben dat ik de link van op de app van een Apple heb gekopieerd?

Die connectors zijn zoals eerder gezegd gevuld met een soort gel en dus ook vocht dicht.

Comment

Ik heb een nieuwe intercom gekocht voor boven om op te nemen en de deur te ontgrendelen van mijn appartement.

Hopelijk is dat wat universeel met de bel beneden, was de enige die ze hadden.

Mijn oude parlofoon heeft een 7 tal kabels waaronder enkele samen. Mijn nieuwe heeft minder ingangen. Zie fotos hieronder.

Moeilijk om te weten welke draadjes waar te verbinden zeker? De nieuwe heeft een plan, bij de oude zou ik moeten opzoeken welk type dit was.
                        ​​
                        Image received-122037560968160 hosted in ImgBB

Image received-794108275690041 hosted in ImgBB

Image received-1366767257268035 hosted in ImgBB

In mijn appartement heb ik boven ook een aparte bel met druktoets en een bel zelf ook met 2 draadjes die het belgeluid maakt. Zou ik gelijk welke set belknop + bel kunnen kopen en enkel de bel (die het belgeluid maakt) gebruiken en ipv de oude steken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht

In mijn appartement heb ik boven ook een aparte bel met druktoets en een bel zelf ook met 2 draadjes die het belgeluid maakt. Zou ik gelijk welke set belknop + bel kunnen kopen en enkel de bel (die het belgeluid maakt) gebruiken en ipv de oude steken?
                          Als de bel aangesloten is op een beltransformator (dat zou zo moeten zijn voor de veiligheid), dan controleer je best even welke spanning de transfo geeft, aan de hand daarvan koop je de juiste bel (vroeger was 6V standaard, maar als ik nu op beltransfo zoek, dan zie ik er van 6 tot 24V).
                          De drukknop op zich zal altijd wel werken, maar als daar een lampje (ledje) in zit, dan moet je ook rekening houden met de spanning van de transformator.
                          Je kan de (onbelaste) spanning van de transformator in principe ook meten over de contacten van de drukknop als de bel nog aangesloten is, en als de drukknop niet ingedrukt is. (de onbelaste spanning zal gewoonlijk wat hoger zijn).
                          Last edited by Black B@ndit; 7 augustus 2023, 18:55.
                          BD0338BE

Comment

Mogelijk zie je hier het schema.

Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                            X