Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geweigerde bank bij online aankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geweigerde bank bij online aankoop

    Het is iets dat ik de laatste maanden vaker tegenkom bij verschillende Nederlandse online winkels en me bizar lijkt.
    Bij het afrekenen een melding krijgen: Betalingen via deze bank worden niet aanvaard, probeer met een andere bank.
    De formulering is soms wat anders, maar het komt op hetzelfde neer.
    Sinds wanneer is er nu al een controle via welke bank men een betaling doet?
    Het is nu toch niet dat ING een onbetrouwbare bank is of niet gekend is in Nederland.
    En het is ook niet dat het om grote bedragen gaat, soms zelfs voor een paar Euro.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

  • #2
    Zijn er misschien banken die hogere transactiekosten aanrekenen aan de winkels?
    Er zijn winkels waar je een bepaald percentage extra moet betalen als je daar ter plaatse betaalt met een visa of mastercard.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Zijn er misschien banken die hogere transactiekosten aanrekenen aan de winkels?
      Er zijn winkels waar je een bepaald percentage extra moet betalen als je daar ter plaatse betaalt met een visa of mastercard.
      Is de eventuele transactiekost voor de winkel dan niet diegene dat zijn bank aanrekent, lijkt me bizar dat dit variabel zou zijn volgens de bank van de opdrachtgever (klant).
      Die extra kost dat veel Nederlandse winkels aanrekenen is eigenlijk bij wet verboden.
      Alvast hier in België mag dat niet en dat is in principe geldig voor alle Europese winkels die aan Belgische klanten leveren, ook online winkels dus.
      Maar men ziet het wel vaak, 2% voor Visa en 3% voor PayPal is zowat het meest voorkomend.
      Maar betalen met Bancontact daar heb ik dat nog niet meteen gezien en ook geen reden waarom ze dat dan zouden weigeren.
      Er zal,uiteraard wel ergens een reden zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Is het niet zo dat als je in een online winkel wil afrekenen met je bankkaart dat je doorgestuurd wordt naar een ander betalingsplatform? Als dat betalingsplatform dan geen overeenkomst heeft met jouw bank dan sta je daar.

        Als ik kan betaal ik wel met paypal online. Het minste vodden mee.

        Comment


        • #5
          Nog nooit dit soort probleem gehad.
          Ik betaal meestal met Mastercard, Paypal of gewoon debetkaart.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Er zijn winkels waar je een bepaald percentage extra moet betalen als je daar ter plaatse betaalt met een visa of mastercard.
            Dat is al enkele jaren verboden.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

              Dat is al enkele jaren verboden.
              Maar vele winkels lezen deze wet verkeerd, ze aanzien het precies eerder als verplicht.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Is het niet zo dat als je in een online winkel wil afrekenen met je bankkaart dat je doorgestuurd wordt naar een ander betalingsplatform? Als dat betalingsplatform dan geen overeenkomst heeft met jouw bank dan sta je daar.

                Als ik kan betaal ik wel met paypal online. Het minste vodden mee.
                Uiteraard ook mijn voorkeur, als ze daar tenminste geen extra kost voor aanrekenen wat eigenlijk wettelijk verboden is.
                Er zijn inderdaad winkels die een specifiek betaalplatform gebruiken, maar dan staat er meestal wel bij met welke bank dat werkt.
                Hier op drie manieren geprobeerd te betalen.
                Eerst via PayPal maar niettegenstaande niet meteen aangegeven kwam er plots 3% bij.
                Dan probeer ik via ApplePay, ik kan de transactie starten tot er de boodschap komt dat mijn bank niet aanvaard wordt, straf want de betaling loopt via Apple Pay.
                In details komt er dan dat ik een andere bank kan koppelen aan Apple Pay om de betaling te doen.
                Elders werkt dat anders perfect.
                Maar dan is er ook de Bancontact betaling, echter geen knop om het via de app te doen, maar ook geen ING mogelijk.
                En enkel op Nederlandse websites komt dit voor, nergens anders.
                Is toch niet normaal dat,men klanten verplicht om van bank te veranderen om te kunnen betalen?
                Stel u voor dat je in een winkel staat met een volle kar en ge kunt niet betalen omdat ze uw bank niet aanvaarden … bizar toch?
                Bancontact is Bancontact en zou voor de rest volledig transparant moeten zijn.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Zou het kunnen dat je al een nieuwe bankkaart hebt.
                  een mastercard debet kaart, i.p.v. een meastro of bankkaart?

                  er zijn wel meer problemen bekent waar de kaart zelfs niet in gewone winkels wordt aanvaard.
                  al hoor je daar de laatste tijd minder van, omdat de uitgifte van nieuwe meastro/ bankcontact kaarten gestopt is.

                  mvg
                  nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                    Zou het kunnen dat je al een nieuwe bankkaart hebt.
                    een mastercard debet kaart, i.p.v. een meastro of bankkaart?

                    er zijn wel meer problemen bekent waar de kaart zelfs niet in gewone winkels wordt aanvaard.
                    al hoor je daar de laatste tijd minder van, omdat de uitgifte van nieuwe meastro/ bankcontact kaarten gestopt is.

                    mvg
                    Het is niet de kaart dat geweigerd wordt maar de bank.
                    Neen, geen nieuwe kaart en zal nog even duren voor de vervaldag er is.
                    Er staat letterlijk dat ze geen betalingen aanvaarden van deze bank en dat men met een andere kaart van een andere bank kan proberen.
                    Het is heel vreemd, maar geen logische verklaring te vinden tot nu toe.
                    Zal het per gelegenheid eens in de bank vragen of zij daar iets van weten, vermoedelijk ben ik niet de enige als het bank-gerelateerd is.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment

                    Working...
                    X