Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Efficiëntie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En wist je dat vroeger beter toen alles per post kwam?
    Vroeger kwam alles in je brievenbus, nu alles in je mailbox.
    En eerlijk gezegd maakt het weinig uit of iets nu Vlaams of federaal is, de meeste rommel is toch iets dat men moet betalen.
    Toen kwam alles ineen een 1 brievenbus. Nu komt het in 37 brievenbussen waar je niet voor gekozen hebt en die anderen voor jou uitgevonden hebben. Daar zit voor mij het probleem.

Ik heb 1 email adres en als ze het daar niet willen sturen kunnen ze het in de echte brievenbus doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Dat schijf ik toch nergens? Prima, zo zonder klevers maar waarom moet ik dat briefje via mail hebben? Controle? Dat is iets voor de ziekenfondsen. En als ze dan toch een melding willen sturen, combineer ze dan eens om de zes maand of jaarlijks. Dat doet het ziekenfonds ook.
      Er zijn ook mensen die dat nodig hebben voor een bijkomende (hospitalisatie)verzekering.
      Vroeger moest men een kopij nemen van dat briefje dat de arts meegaf alsook van de terugbetaling, nu heeft men alles ineens digitaal.

En ik weet niet hoe het bij uw ziekenfonds zit, maar hier krijgen we na elke verwerking meteen een bericht, nu digitaal en vroeger per post.
      Eerlijk gezegd nog nooit geweten dat ze dat om de zoveel maand gecombineerd doen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

Toen kwam alles ineen een 1 brievenbus. Nu komt het in 37 brievenbussen waar je niet voor gekozen hebt en die anderen voor jou uitgevonden hebben. Daar zit voor mij het probleem.

Ik heb 1 email adres en als ze het daar niet willen sturen kunnen ze het in de echte brievenbus doen.
        Eigenlijk klopt dat niet volledig.
        Vroeger kreeg je het briefje van de dokter (locatie 1), je moest het zelf binnen brengen in een kantoor van de mutualiteiten of het gaan insteken in hun bus of het versturen per post locatie 2) en de berekening van het ziekenfonds kwam in uw brievenbus (locatie 3).
        Je had dus zelf nog enkele stappen te ondernemen alvorens je het geld kon krijgen van de mutualiteiten.
        Actueel moet je voor alle documenten maar op 1 locatie zijn en dat is aan uw PC, ook al zijn dat dan meerdere mailboxen … het is niet dat ge u moet verplaatsen van de ene mailbox naar de andere.

Iedereen kan ook het aantal meldingen beperken door notificaties af te zetten, dan moet je wel zelf gaan kijken of er iets staat (moet je ook doen met je brievenbus).
        En ja men moet inloggen met een beveiliging, maar ook voor je gewone brievenbus moet je steeds het sleuteltje hebben (tenzij een gleuf in de deur zoals vroeger).

Voor de bedrijven (ja ook alles wat medisch is) is dat een forse vereenvoudiging en veel minder last.
        Ze droppen het in de e-box en ze zijn dan zeker dat het er staat, als ze dat naar de mensen hun persoonlijk e-mailadres sturen en er gaar iets mis, dan is het weer veel meer extra werk om dit te corrigeren.
        Ook moet men nu geen 25 mappen meer bijhouden.

Weinig is perfect hoor en verbeteringen zullen altijd mogelijk zijn.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Vandaag kreeg ik een mail over een "teruggave van belastingen" die leek op een mail die je krijgt als er een nieuw bericht in My Ebox zit.
          Maar de afzender was anders dan die van de mail die ik eerder deze week kreeg, en de link om My Ebox te openen was ook niet de juiste (niet aangeklikt, als je de muiswijzer op de link zet dan kan je die zien).
          Als je dus op die link klikt en je gegevens ingeeft, dan is er een grote kans dat je geld kwijt bent, want dat is de bedoeling van die scammers.
          Ik heb de mail doorgestuurd naar safeonweb, maar die zullen ze al wel meerdere keren binnengekregen hebben, ik zal wel niet de enige zijn die die mail aangekregen heeft.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Bij allerlei zaken waar je naar zoekt op internet worden nogal eens alternatieven voorgesteld. OK, kan handig zijn.
            Bij het zoeken naar een knoopcelbatterij is dat hoogst belachelijk. Ik zoek naar CR1632 en krijg bij wie ze niet kan leveren een resem "alternatieven" die natuurlijk onbruikbaar zijn wegens afwijkend formaat.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Bij allerlei zaken waar je naar zoekt op internet worden nogal eens alternatieven voorgesteld. OK, kan handig zijn.
              Bij het zoeken naar een knoopcelbatterij is dat hoogst belachelijk. Ik zoek naar CR1632 en krijg bij wie ze niet kan leveren een resem "alternatieven" die natuurlijk onbruikbaar zijn wegens afwijkend formaat.
              Misschien leveren ze er dan een hamer bij om die "alternatieve cel" toch te laten passen .
              Het probleem met die knoopcellen is dat als je ze direct nodig hebt, dat je ze dan gewoonlijk alleen in winkels kan vinden waar ze verschrikkelijk duur zijn (je zou denken dat er goud in zit in plaats van een heel klein beetje lithium).
              Bij den Action hebben ze ook een paar soorten knoopcellen, en ze verkopen ook een pakket waar bijna alle verschillende soorten tegelijk in zitten, zo'n pakket zorgt voor verspilling, want gewoonlijk wordt er uit dat pakket maar één soort gebruikt, en de rest wordt weggegooid.
              Als ik ze niet dringend nodig heb dan bestel ik ze bij Aliexpress, tot nu toe heb ik nog geen problemen gehad met de knoopcellen die ik daar heb besteld, misschien gaan ze iets minder lang mee, maar je krijgt er wel 10 keer meer voor dezelfde prijs als in een doe-het-zelf zaak (en die gaan geen 10 keer langer mee).
              BD0338BE

Comment

Tijdens de SD Rotterdam toch weer een schoolvoorbeeld van schitterende "efficiëntie" meegemaakt.
                Om tickets aan te kopen van de watertaxi in Riddekerk kan je aan de aanlegsteiger
                1) een QR code inscannen met je smartphone
                2) die loodst ja naar een website waar je moet scrollen tot je het tarief vind dat voor jou van toepassing is.
                3) op betalen klikken
                4) de betaalkaart kiezen
                5) dan mag ik de hele santenboetiek van mijn kredietkaart invullen
                6) vervolgens moet ik bij de bank van de uitgever van mijn kaart nog eens heel de rimram verifiëren (voor luttele 13 euro aub) via een toestelletje dat ik natuurlijk niet bij heb of via itsme op hetzelfde scherm van de smartphone.

Toen heb ik er de brui aangegeven en
                1) bij het opstappen tegen de persoon op de boot gezegd 2 tickets naar Rotterdam aub.
                2) Meneer zegt me het bedrag, ik leg dezelfde kredietkaart op zijn toestel en twee seconden later heb ik de tickets...

Een "lichte" voorkeur voor de laatste werkwijze, maar ja, iets met een menselijke tussenkomst is tegenwoordig "folklore" hé
                Last edited by nete; 20 augustus 2023, 08:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Het is inderdaad een zootje aan het worden.
                  Een overvloed aan meldingen van myebox, mynexushealth, myfin, mijnburgerproflel en noem maar op. En dat gaat het meestal om een "futiliteit" van een doktersbriefje of zo.
                  En soms komt ndan daar de papieren versie nog eens achterna.
                  Hoe heette dat ook al weer? Administratieve vereenvoudiging?
                  Voor wanneer myshoes, mydogs, mywork, my....?

Kortom, veel teveel van het goede en hetzelfde.

Jaja
                  Inderdaad, meestal krijg ik er drie na bv. een bezoek aan de dokter,
                  waarvan ook eentje via Doccle, maar strafste van de zaak is als ik dan inlog op Doccle
                  dat er dan nog helemaal niet staat, dan duurt het meestal nog een paar uur voor ik
                  het te zien krijg en eventueel kan archiveren.

Comment

Waarschijnlijk zal je dat wel weten René, maar bij dat type nummering staat de 16 voor 16mm diameter en de 32 voor 3,2mm dikte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Waarschijnlijk zal je dat wel weten René, maar bij dat type nummering staat de 16 voor 16mm diameter en de 32 voor 3,2mm dikte.
                      Tip: de dikte niet meten met een metalen schuifmaat
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Bij Colruyt kennen ze er ook iets van.
                        Je moet eens gaan zien wat ze allemaal vragen op "hun speciaal formulier" dat je kan invullen op hun website wanneer je een klacht over een product hebt...
                        Je bent vlugger met de auto terug naar de winkel dan dat je dat klachtenformulier invult, alleen kost het dan weer brandstof.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

Tip: de dikte niet meten met een metalen schuifmaat
                          Je kan er een stukje plakband op kleven of er een stukje papier tussen steken om de accu elektrisch te isoleren, de meting zal dan wat afwijken, maar dat zal het probleem niet zijn als je bijvoorbeeld niet meer kan lezen wat er op het batterijtje staat.
                          Maar omdat die kleine knoopcelletjes een vrij hoge inwendige weerstand hebben zullen ze niet exploderen als ze kortgesloten worden door bijvoorbeeld een metalen schuifmaat.

Grotere lithium cellen zoals bijvoorbeeld een "CR 123 A" batterij kan wel veel stroom leveren, en die kan wel exploderen als ze kortgesloten wordt (dat geldt uiteraard ook voor alle lithium-ion en lithium-polymeer cellen, die kan je beter niet kortsluiten).
                          BD0338BE

Comment

Vandaag weer eens een summum van efficientie meegemaakt: ik stop aan een Shell tankstation en toen ik mijn creditkaart in de sleuf van de betaalterminal wil stoppen zie ik toevallig (elders nooit op gelet) het icoontje van wireless.
                            Een mens moet mee met zijn tijd, dus ik hou de kaart even tegen het scherm en inderdaad, er komt reactie met de vraag om "het nummer" in te geven. Ha, dat zal het pompnummer zijn, dus 2 ingetoetst; Mispoes.
                            Ha, het zal dan wel de code van 4 cijfers zijn zeker. Mispoes
                            Dus kan het niet anders zijn dan dat ik de 16 cijfers van de creditkaart moet ingeven.
                            Dus gewoon maar even de kaart in de sleuf, pompnummer ingeven (zoals het duidelijk aangevegen wordt) en de vier cijfers van de kaartcode (zoals het duidelijk aangegeven staat) Dus 5 cijfertjes ingeven ipv 21
                            Waar zijn die informatici / programmeurs eigenlijk mee bezig ???

Comment

Vandaag weer eens een summum van efficientie meegemaakt: ik stop aan een Shell tankstation en toen ik mijn creditkaart in de sleuf van de betaalterminal wil stoppen zie ik toevallig (elders nooit op gelet) het icoontje van wireless.
                              Een mens moet mee met zijn tijd, dus ik hou de kaart even tegen het scherm en inderdaad, er komt reactie met de vraag om "het nummer" in te geven. Ha, dat zal het pompnummer zijn, dus 2 ingetoetst; Mispoes.
                              Ha, het zal dan wel de code van 4 cijfers zijn zeker. Mispoes
                              Dus kan het niet anders zijn dan dat ik de 16 cijfers van de creditkaart moet ingeven.
                              Dus gewoon maar even de kaart in de sleuf, pompnummer ingeven (zoals het duidelijk aangevegen wordt) en de vier cijfers van de kaartcode (zoals het duidelijk aangegeven staat) Dus 5 cijfertjes ingeven ipv 21
                              Waar zijn die informatici / programmeurs eigenlijk mee bezig ???
                              Men moet helemaal geen 16 of 21 cijfers ingeven als men contactloos betaalt met een kredietkaart of bankkaart.
                              Wat er fout gelopen is bij u weet ik niet, maar nog nooit zoiets meegemaakt.
                              Enkel de code van de kaart ingeven en uiteraard ook het nummer van de pomp en klaar.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Men moet helemaal geen 16 of 21 cijfers ingeven als men contactloos betaalt met een kredietkaart of bankkaart.
                                Wat er fout gelopen is bij u weet ik niet, maar nog nooit zoiets meegemaakt.
                                Enkel de code van de kaart ingeven en uiteraard ook het nummer van de pomp en klaar.
                                Let op hé: ik moet bij zo'n pomp altijd de pompnummer en de 4 cijfers van de kaartcode ingeven, maar hier stond er op het scherm: "het nummer"​ ingeven. Hier dienen de handelingen in het begin tenslotte om de pomp gestart te krijgen.

Een beetje zoals eerder (heirboven) in Ridderkerk, maar daar gaf men tenminste aan welk nummer ik moets intoetsen (de 16 cijfers).
                                Last edited by nete; 23 oktober 2023, 10:58.

Comment

Working...
                                X