Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Efficiëntie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Efficiëntie

Verzuipen jullie ook stilaan in de onverzadigbare honger van de overheid om ons te bedelven onder tientallen sites ? Mijn dit, mijn dat, mijn zus, mijn zo.....
    Resultaat: ik krijg een melding van "mijn burgerprofiel". Eerst Itsme opstarten om zeker te zijn dat het geen phising is. Daar dan ontdekken dat het een melding is van een online doktersadvies dat de dokter rechtstreeks met het Riziv afrekent.
    Beetje later melding van een nieuw document in mijn E-Box. Itsme terug opstarten om te constateren dat het om hetzelfde documentje gaat...
    Als ik wil kan ik het documentje ook nog terugvinden in Mijn gezondheid en Cozo.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Het is gemakkelijker om technologie er tegenaan te gooien en consultants te laten verdienen dan 1 goed project op poten te zetten. Je kan dan snel zeggen dat er een "oplossing" in de maak is. En als het er met haken en ogen is kan je er in de krant mee komen.

Comment

Ik begrijp ook niet waarom ik die berichten op twee verschillende plaatsen moet bekijken, waarom zijn er daarvoor twee websites? (My E-Box en Mijn burgerprofiel)
      Zou het niet voor iedereen simpeler zijn om alles op één website te zetten? (Eén website onderhouden is toch ook goedkoper dan twee?)

Ik moet de kaartlezer en mijn pas gebruiken om in te loggen, ik heb geen smartphone met een "Itsme" app.
      Last edited by Black B@ndit; 13 juli 2023, 16:55.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Het is inderdaad een zootje aan het worden.
        Een overvloed aan meldingen van myebox, mynexushealth, myfin, mijnburgerproflel en noem maar op. En dat gaat het meestal om een "futiliteit" van een doktersbriefje of zo.
        En soms komt ndan daar de papieren versie nog eens achterna.
        Hoe heette dat ook al weer? Administratieve vereenvoudiging?
        Voor wanneer myshoes, mydogs, mywork, my....?

Kortom, veel teveel van het goede en hetzelfde.

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik was "mypension" nog vergeten, die is er onlangs voor mij ook nog bijgekomen...
          BD0338BE

Comment

Ik heb ook zo mijn bedenkingen bij al die websites.
            De enige die ik gebruik zijn mypension en taxonweb.
            De rest wil ik niets mee te maken hebben. Ze moeten het maar opsturen per post als ze me moeten hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              mywork, my....?

Jaja
              "My career" bestaat al jaren, nuttelozere site nog niet tegengekomen. Daar kan ik zien dat men niet weet waar ik werkte tussen 1965 en 1990 (terwijl ik vanaf 1972 werkte bij de voorloper van de werkgever van 1990)
              Ik heb dat eens gemeld in 2018, NOOIT een reactie en nooit een verbetering gezien, niettegenstaande mijn pensioen over mijn ganse loopbaan perfect berekend is, tot op de dag nauwkeurig, die dienst heeft dus al mijn gegevens.
              Wraakroepend van het vele geld dat dit onding ons allemaal gekost heeft...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik begrijp ook niet waarom ik die berichten op twee verschillende plaatsen moet bekijken, waarom zijn er daarvoor twee websites? (My E-Box en Mijn burgerprofiel)
                Zou het niet voor iedereen simpeler zijn om alles op één website te zetten? (Eén website onderhouden is toch ook goedkoper dan twee?)

Ik moet de kaartlezer en mijn pas gebruiken om in te loggen, ik heb geen smartphone met een "Itsme" app.
                My E-Box is federaal en Mijn burgerprofiel is Vlaams.

Lijkt me duidelijk genoeg waarom er 2 zijn
                Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht

Inderdaad, om het nodeloos ingewikkeld te maken natuurlijk, en geen kat die nog weet wat tegenwoordig Vlaams of Federaal is. Dit land verzinkt in drijfzand in een moeras.
                  Last edited by nete; 17 juli 2023, 11:43.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht

My E-Box is federaal en Mijn burgerprofiel is Vlaams.

Volgens mij krijg ik alle berichten via beide websites, dan is er toch één van die twee overbodig, en betalen we daarvoor ook weer meer belastingen om die website te onderhouden.
                    Ik moet dus twee keer inloggen om aan te geven dat ik het bericht heb gelezen, terwijl er op beide websites helemaal hetzelfde bericht staat, dat is toch niet erg handig...
                    BD0338BE

Comment

Als dat nu een paar keer per jaar is dat je die meldingen krijgt, belastingen bijvoorbeeld, tot daar aan toe. Maar dat zoiets onbenullig en (voor ons) nutteloos als een afschrift van een doktersvisite telkens met twee e-mails wordt aangekondigd waar je bovendien nog moet inloggen via extra beveiliging zoals ItsMe hoeft voor mij helemaal niet.
                      Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        Als dat nu een paar keer per jaar is dat je die meldingen krijgt, belastingen bijvoorbeeld, tot daar aan toe. Maar dat zoiets onbenullig en (voor ons) nutteloos als een afschrift van een doktersvisite telkens met twee e-mails wordt aangekondigd waar je bovendien nog moet inloggen via extra beveiliging zoals ItsMe hoeft voor mij helemaal niet.
                        Wat heb je dan liever?
                        Terugkeren naar vroeger waar de dokter een briefje mee gaf, je zegeltjes man de mutualiteit moest plakken en welke je nadien bij de mutualiteit moest gaan insteken of opsturen en waar je nadien nog eens een afrekening van kreeg dat je uit je bus moest halen?
                        Liever eens een mailtje dan weer al dat gedoe zoals vroeger.
                        Aan alles is een voor- en nadeel, maar de verplichte extra beveiliging komt niet door de overheid maar door het feit dat criminelen steeds alles proberen te hacken.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht

Inderdaad, om het nodeloos ingewikkeld te maken natuurlijk, en geen kat die nog weet wat tegenwoordig Vlaams of Federaal is. Dit land verzinkt in drijfzand in een moeras.
                          En wist je dat vroeger beter toen alles per post kwam?
                          Vroeger kwam alles in je brievenbus, nu alles in je mailbox.
                          En eerlijk gezegd maakt het weinig uit of iets nu Vlaams of federaal is, de meeste rommel is toch iets dat men moet betalen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

En wist je dat vroeger beter toen alles per post kwam?
                            Vroeger kwam alles in je brievenbus, nu alles in je mailbox.
                            En eerlijk gezegd maakt het weinig uit of iets nu Vlaams of federaal is, de meeste rommel is toch iets dat men moet betalen.
                            Helemaal geen probleem met een digitale melding, maar ze mogen niet overdrijven. Maar door het oerwoud aan overheidssites kan het bijna niet anders dat ze in mekaars vaarwater zitten.
                            Om te beginnen kunnen ze al de zielige "my career" misschien opdoeken... Je mag daar fouten melden, als je dat doet in 2018 dan is er in 2023 nog altijd geen jota veranderd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Wat heb je dan liever?
                              Terugkeren naar vroeger waar de dokter een briefje mee gaf, je zegeltjes man de mutualiteit moest plakken en welke je nadien bij de mutualiteit moest gaan insteken of opsturen en waar je nadien nog eens een afrekening van kreeg dat je uit je bus moest halen?
                              Liever eens een mailtje dan weer al dat gedoe zoals vroeger.
                              Aan alles is een voor- en nadeel, maar de verplichte extra beveiliging komt niet door de overheid maar door het feit dat criminelen steeds alles proberen te hacken.
                              Dat schijf ik toch nergens? Prima, zo zonder klevers maar waarom moet ik dat briefje via mail hebben? Controle? Dat is iets voor de ziekenfondsen. En als ze dan toch een melding willen sturen, combineer ze dan eens om de zes maand of jaarlijks. Dat doet het ziekenfonds ook.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Working...
                              X