Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's te groot gepost

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto's te groot gepost

De laatste tijd post men veel te grote foto's.
    Dat verveeld mij mateloos.
    Ik heb een 27" scherm en moet dan nog scrollen om de foto helemaal te zien.
    Dat is toch geen doen meer, ik vond/vind dat je een foto in zijn geheel moet kunnen zien zonder te scrollen.

En dan nog een ding.
    Als ik klik op "Markeer dit forum als gelezen" zijn alle vakjes grijs, normaal dus, maar de sessie erop staat ze weer allemaal blauw, ook mateloos vervelend.
    Last edited by Red Falcon; 7 juli 2023, 11:13.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Ctrl-scoll? Gewoon wat verkleinen is toch zo moeilijk niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Ctrl-scoll? Gewoon wat verkleinen is toch zo moeilijk niet.
      Ok, en daarna voor de volgende foto op juist formaat? Weer Ctrl + scroll, sorry maar dat verveelt mij en ik ben niet alleen.
      Alle plezier om foto's te bekijken is ervan af voor mij.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Die punten zijn ook al lopende in de topics over het nieuwe forum.
        Verder wil een 27” scherm op zich niet veel zeggen, de resolutie van het scherm bepaalt daar veel meer in alsook settings van weergave-grootte.
        Er zijn ook veel mensen die een kleiner of groter scherm gebruiken.
        Geef anders eens een voorbeeld van een foto.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Die punten zijn ook al lopende in de topics over het nieuwe forum.
          Verder wil een 27” scherm op zich niet veel zeggen, de resolutie van het scherm bepaalt daar veel meer in alsook settings van weergave-grootte.
          Er zijn ook veel mensen die een kleiner of groter scherm gebruiken.
          Geef anders eens een voorbeeld van een foto.
          Ok Freddy, heb er eentje willekeurig uitgenomen.
          Voor alle duidelijkheid, het gaat hem over de grootte van de foto, niet om de foto op zichzelf.

Gekleurd plasje - Belgiumdigital forum

Comment

Hmm, hier zie ik geen probleem. De foto in jouw link past zich automatisch aan naar de grote van het browser venster. Sleep het venster maar eens van groot naar klein, de foto blijft mooi in volledige grootte te zien.
            Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

Ok Freddy, heb er eentje willekeurig uitgenomen.
              Voor alle duidelijkheid, het gaat hem over de grootte van de foto, niet om de foto op zichzelf.

Gekleurd plasje - Belgiumdigital forum

Ik heb het even geprobeerd op een 27” iMac Pro.
              Als ik de foto standaard bekijk, dan is die uiteraard net iets te groot, als ik er eens op klik, dan opent die zodanig dat ik die in zijn geheel zie.
              Verklein ik de weergave met 1 stap, dan past die altijd.

Weergave op 100%

Na 1 keer klikken op de foto

Of terug maar 1 stap verkleind

Zelfs met 1 stap verkleind blijft de rest nog redelijk leesbaar
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bij een enkele foto is het niet eens zo erg. Maar dat de HoF in al die verschillende groottes verschijnt, da's voor mij net teveel. Ik had vroeger een 27in scherm, nu -omwille van de krimpflatie ( ​ ) - slechts een 24in. Mijn scherm staat geregeld te vol!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Ik heb het even geprobeerd op een 27” iMac Pro.
                  Als ik de foto standaard bekijk, dan is die uiteraard net iets te groot, als ik er eens op klik, dan opent die zodanig dat ik die in zijn geheel zie.
                  Verklein ik de weergave met 1 stap, dan past die altijd
                  Ja Freddy, dat is bij mij ook zo hoor.
                  Maar waarom in hemelsnaam zich niet aan het vorig reglement houden, is dat nu zo een inspanning?
                  Kunt ge nu ook van mij zeggen, maar nogmaals het is NIET aangenaam steeds te klikken of te scrollen.
                  Een deftig forum houd zich aan een bepaalde regel, punt uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Ja Freddy, dat is bij mij ook zo hoor.
                    Maar waarom in hemelsnaam zich niet aan het vorig reglement houden, is dat nu zo een inspanning?
                    Kunt ge nu ook van mij zeggen, maar nogmaals het is NIET aangenaam steeds te klikken of te scrollen.
                    Een deftig forum houd zich aan een bepaalde regel, punt uit.
                    Ik begrijp wat je bedoelt, maar eender hoe groot een foto is dan kan men met correcte software en instellingen de weergave wel altijd goed krijgen.

Als ik nu dezelfde foto open in een browser op mijn tablet, dan is de weergave wel correct zolang ik mijn tablet in portret modus hou, in landscape modus niet.
                    Dat wijst er op dat de grootte van de foto's enkel in de breedte gecorrigeerd wordt volgens schermbreedte (resolutie) en niet volgens schermhoogte.
                    Beter zou zijn dat er twee parameters zou zijn, zowel op de horizontale als verticale resolutie van het scherm.
                    Op die manier is het altijd correct onafhankelijk van welk scherm men heeft.
                    Uiteraard kan ik niet zeggen of de gebruikte forumsoftware dit toelaat.

Dat is een betere oplossing dan foto's een vaste resolutie te geven, anders kan een foto nogal klein zijn op bijvoorbeeld een 5K scherm.
                    Dan heeft men het omgekeerde, dan moet men gaan vergroten om de foto groot genoeg te zien.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Elke verandering is nog geen verbetering en dat geld met namen voor deze website. De foto's worden veel te groot weergegeven.
                      Wanneer ik een foto van deze site op mijn pc-scherm verklein dan verklein ik ook de tekst en zo blijf je maar met de muis bezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Elke verandering is nog geen verbetering en dat geld met namen voor deze website. De foto's worden veel te groot weergegeven.
                        Wanneer ik een foto van deze site op mijn pc-scherm verklein dan verklein ik ook de tekst en zo blijf je maar met de muis bezig.

Inderdaad.
                        Maar ook de traagheid vind ik een min puntje van de nieuwe situatie.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht

De grootste foto is een cm of twee kwijt in de hoogte, door er 1 keer op te klikken opent hij in een passend formaat en is verkleinen of vergroten niet nodig.
                            Één keer klikken is nog niet zo'n ramp, vooral dat dit de minderheid betreft.
                            Ik vind veel foto's eerder te klein weergegeven en vergroten vermindert de kwaliteit.
                            Auto resize (verkleinen) naar resolutie van het scherm is uiteraard ideaal.
                            Met het vorige forum waren sommige foto's ook te hoog afhankelijk van welk scherm.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Hmm, hier zie ik geen probleem. De foto in jouw link past zich automatisch aan naar de grote van het browser venster. Sleep het venster maar eens van groot naar klein, de foto blijft mooi in volledige grootte te zien.
                              Hier ook, foto past zich aan aan de breedte van het windows van de browser. Misschien browserafhankelijkofen instelling?

Comment

Working...
                              X