Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd aankoop nieuwe smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp gevraagd aankoop nieuwe smartphone

    Mijn Huawei heeft het na een 5-tal jaar begeven. De antenne om te telefoneren toont gekke bokkesprongen en vooraleer ik die laat herstellen (zal nog de prijs vragen) wil ik ook al voorbereid zijn op een vervanging. De smartphone moet immers dienen om data tussen medisch toestellen te sturen (gebeurt via Bluetooth en dat is wel een pijnpunt bij de Huawei, maar het gaat).
    Ik heb wel een paar vereisten.
    1) een lange accu-werking. Momenteel kan ik de Huawei 3 dagen gebruiken zonder opladen.
    2) niet te groot en niet te dik
    3) Evenuteel foto's, maar, de kwaliteit hoeft niet het van het te zijn.
    4) Android-OS. Apple is te duur en ik zit met een watch die ik moet kunnen koppelen en die draait Wear-OS
    5) ik wil wel een helder scherm waarop data vlot leesbaar zijn. Medische data verschijnen immers op het scherm en die moeten duidelijk zijn.
    Maximum aantal foto's dat ik ooit op de smartphone had, was 40 beelden, dus opslag mag er zijn, maar ik heb geen terra's nodig.

    Op de huidige Huawei draait slechts een heel beperkt aantal app's en ik ga dat zo laten. Zo is Whatapp niet actief, google play niet actief, waze niet actief ... Indien ik die app's nodig heb, gebruik ik ze, maar na gebruik wordt de toepassing gestopt.
    Kan er iemand helpen ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Hier heel tevreden over oneplus. Ik kon vorige week zelfs deel uitmaken van de community Belgium Open Forum dat volledig was gewijd aan de camera-applicatie in oneplus met deelname van internationale gebruikers en het Chinees management in The Hotel in Brussel, gevolgd door een fotowalk doorheen de stad.

    Een merk dat zijn gebruikers betrekt bij de ontwikkeling van haar toestellen.
    Oorspronkelijk gegaan voor de tweede sim-kaart toen ik nog werkte met de Oneplus 3 (werkte nog op invitaties) vervolgens naar de 5, 6t en nu de Nord 2t 5G.

    Heel tevreden met de Nord 2t 5G, gekocht met terugname van mijn toestel.

    groetjes

    peter

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Hier heel tevreden over oneplus. Ik kon vorige week zelfs deel uitmaken van de community Belgium Open Forum dat volledig was gewijd aan de camera-applicatie in oneplus met deelname van internationale gebruikers en het Chinees management in The Hotel in Brussel, gevolgd door een fotowalk doorheen de stad.

      Een merk dat zijn gebruikers betrekt bij de ontwikkeling van haar toestellen.
      Oorspronkelijk gegaan voor de tweede sim-kaart toen ik nog werkte met de Oneplus 3 (werkte nog op invitaties) vervolgens naar de 5, 6t en nu de Nord 2t 5G.

      Heel tevreden met de Nord 2t 5G, gekocht met terugname van mijn toestel.

      groetjes

      peter
      Hier ook reeds sedert de jaren stillekes gebruikers van de One+. Voor het ogenblik heb ik een One+8T en mijn vrouw de One+7.
      En toch zullen het de laatste One+ toestellen zijn die hier binnengekomen zijn, en dat omwille van slechts één reden.
      Wanneer ik bij mijn ouders ben, waar er heel slechte ontvangst is, kan ik met mijn One+8T niks meer doen wanneer die is overgeschakeld op mobiel netwerk. Idem dito met de One+7 van mijn vrouw.
      Ik zie dat beide toestellen wel mooi aangeven dat er 4G ontvangst is, maar het blijft bij het aangeven. Iets opzoeken op het www, mails checken of dergelijke, wij kunnen het vergeten.
      En dat terwijl één van mijn zonen die daar naast mij zit vrolijk alles kan raadplegen met zijn Samsung.
      Thuis, wanneer verbinding met onze Wifi werken beide toestellen als een tierelier, geen enkel probleem.
      Maar een smartphone die enkel thuis goed werkt.... daar ben ik niet veel mee.
      Ook tijdens het gebruik van bvb Waze in het buitenland krijg ik om de haverklap de melding dat er geen verbinding is. Weliswaar telkens maar kortstondig, maar toch.
      Ik ga nu niet beweren dat ik direct een Samsung ga kopen als één van onze One+ de geest geeft, maar ZEKER geen One+ meer.
      Last edited by Guest49; 30 juni 2023, 09:52.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

        Hier ook reeds sedert de jaren stillekes gebruikers van de One+. Voor het ogenblik heb ik een One+8T en mijn vrouw de One+7.
        En toch zullen het de laatste One+ toestellen zijn die hier binnengekomen zijn, en dat omwille van slechts één reden.
        Wanneer ik bij mijn ouders ben, waar er heel slechte ontvangst is, kan ik met mijn One+8T niks meer doen wanneer die is overgeschakeld op mobiel netwerk. Idem dito met de One+7 van mijn vrouw.
        Ik zie dat beide toestellen wel mooi aangeven dat er 4G ontvangst is, maar het blijft bij het aangeven. Iets opzoeken op het www, mails checken of dergelijke, wij kunnen het vergeten.
        En dat terwijl één van mijn zonen die daar naast mij zit vrolijk alles kan raadplegen met zijn Samsung.
        Thuis, wanneer verbinding met onze Wifi werken beide toestellen als een tierelier, geen enkel probleem.
        Maar een smartphone die enkel thuis goed werkt.... daar ben ik niet veel mee.
        Ook tijdens het gebruik van bvb Waze in het buitenland krijg ik om de haverklap de melding dat er geen verbinding is. Weliswaar telkens maar kortstondig, maar toch.
        Ik ga nu niet beweren dat ik direct een Samsung ga kopen als één van onze One+ de geest geeft, maar ZEKER geen One+ meer.
        Hier ook One+ (Nord2); geen issues met verbinding. Ligt misschien aan de provider ?
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Best ook even kijken op gsmarena. Je kan er zoeken op specs die je gaat ingeven.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
            Wanneer ik bij mijn ouders ben, waar er heel slechte ontvangst is, kan ik met mijn One+8T niks meer doen wanneer die is overgeschakeld op mobiel netwerk. Idem dito met de One+7 van mijn vrouw.
            Ik zie dat beide toestellen wel mooi aangeven dat er 4G ontvangst is, maar het blijft bij het aangeven. Iets opzoeken op het www, mails checken of dergelijke, wij kunnen het vergeten.
            En dat terwijl één van mijn zonen die daar naast mij zit vrolijk alles kan raadplegen met zijn Samsung.
            En zit uw zoon bij dezelfde provider?
            Dat op zich is anders al mogelijks een groot verschil.

            Hier in huis is ontvangst ook limiet, met mijn iPhone kan ik nog alles doen maar met een Samsung net niet en enkel doordat Samsung het zendvermogen lager zet om zogezegd straling te verminderen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Motorola is gekend voor hun grootte batterij en goede foto's.
              en ze gebruiken een bijna kale Android versie, zodat de extra programma's die bij andere merken mee zijn geintegreerd de batterij al niet extra kunnen belasten.
              Enkel zijn ze niet de snelste kwa Android updates.

              Prijs kwaliteit komen deze er steeds goed uit.

              mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Ik heb nog altijd mijn Samsung A50.
                Scherm vind ik - zeker voor de prijsklasse - zeer scherp en helder.
                Accu is nog steeds goed voor een hele dag navigatie.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  En zit uw zoon bij dezelfde provider?
                  Dat op zich is anders al mogelijks een groot verschil.

                  Hier in huis is ontvangst ook limiet, met mijn iPhone kan ik nog alles doen maar met een Samsung net niet en enkel doordat Samsung het zendvermogen lager zet om zogezegd straling te verminderen.
                  Heb het eens nagevraagd. Hij zit wel bij Proximus en ik bij Telenet. Zou dit zo een verschil kunnen uitmaken ??
                  Dan ben ik beter bij Proximus, of denk ik verkeerd ? Kan het zijn dat Proximus in bepaalde regio's slechter is ?
                  Als Proximus overal zoveel beter zou zijn dan Telenet, dan ben ik weg bij Telenet.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht

                    Heb het eens nagevraagd. Hij zit wel bij Proximus en ik bij Telenet. Zou dit zo een verschil kunnen uitmaken ??
                    Dan ben ik beter bij Proximus, of denk ik verkeerd ? Kan het zijn dat Proximus in bepaalde regio's slechter is ?
                    Als Proximus overal zoveel beter zou zijn dan Telenet, dan ben ik weg bij Telenet.
                    Dit kan uiteraard een verschil maken, op de ene plaats kan de ene provider goed zijn en op de andere plaats een andere.
                    Anders eens de SIM-kaarten wisselen (indien geen e-SIM).
                    Hier in huis heb ik met Proximus 3 van de 4 streepjes, met Orange 2 en met Telenet 1.
                    Antenne een beetje anders gericht is al voldoende.
                    Last edited by VerSeg; 3 juli 2023, 12:44.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Wordt een moeilijke keuze. Hoofdargument blijft minstens 2 dagen werkingstijd, maar dan niet duur, niet dik, niet groot, gewoon simpel. Fotografie is nu echt niet de hoofdzaak. Daar heb ik een fototoestel voor. Mocht er nu een fototoestel zijn waarmee ik kan bellen en op 't internet kan ...
                      En ik moet er root-access kunnen op hebben. Waarom ? Heel eenvoudig eenmaal de medische app's geïnstalleerd zijn en werken wil ik niet tegen komen dat door één of andere opgedrongen systeem-update de boel begint te falen.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb sinds 2 maand de Samsung A54 (komende van een A71 met USB oplaad problemen) en los van alle andere verbeteringen ben ik vooral aangenaam verrast door de hogere geluidskwaliteit van oproepen tov het ouder model wat verstaanbaarheid flink ten goede komt.
                        Last edited by frank207be; 4 juli 2023, 05:41.

                        Comment

                        Working...
                        X