Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lavastenen vervangen in filterput van RW put

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lavastenen vervangen in filterput van RW put

    We plannen een schoonmaakbeurt voor de regenwater put. Daarbij voorzien we tevens de lavastenen te vervangen die in de filterput vóór de RW put zitten. Dat lijkt me een moeilijke klus: een opening van pakweg 35x35cm in de oprit en de bovenste zichtbare stenen zitten ruim een armlengte diep. Ik zou niet weten met welk hulpmiddel of hoe ik die stenen eruit moet krijgen. Zijn hier mensen die me tips kunnen geven?

  • #2
    Hoe zwaar zijn ze? Eventueel met sterke stof/water zuiger opzuigen. Maar werkt alleen als ze redelijk licht en redelijk glad zijn...

    Comment


    • #3
      Wij hebben dit, nu ongeveer 45 jaar geleden, ander opgelost. Alle regenwater komt in één put toe, en loop over naar de andere via hevels. Dus hoef ik telkens maar één put uit te kuisen.
      De put waar wij het regenwater uit trekken is op al die jaren misschien drie keer uitgekuist, en het was dan in feite nog niet nodig.
      Nu, om de bloemen en planten water te geven, en om de toiletten door te spoelen, hoeft het water ook niet zo perfect te zijn.

      Comment


      • #4
        De reinigingsfirma is geweest. Deze vond het niet nodig die stenen te vervangen: hij heeft ze gereinigd door ze met water te bespuiten en terzelfdertijd het (vuil) water af te zuigen langs de "uit"zijde. De regenput zelf viel nog mee qua vuil dus zeker niet ieder jaar te reinigen. Denk om de 5 à 7 jaar voldoende.

        Comment

        Working...
        X