Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CO2 meter kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: CO2 meter kopen?

    Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
    Ik wist niet dat de herfstvaccin reeds definitief in de prullenmand beland was.
    Herfstvaccin weet ik niet, wel de tussentijdse die in het voorjaar gegeven zou worden (om de 6 maand) om de lente en zomer door te komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: CO2 meter kopen?

      Omdat dit topic covid gerelateerd is, wil ik nog zeggen dat ik nog steeds ontsmettinsgel en een mondkapje bij heb, ingeval van een overvolle bus of trein.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #18
        Re: CO2 meter kopen?

        Ik heb reden om ultra voorzichtig te zijn, niet voor mezelf maar voor mijn omgeving (vaak contact met relatief jong risicopatiënt). Een tijdje geleden heb ik eens een groeps info sessie bijgewoond in een klein zaaltje.
        Alhoewel verre van overbevolkt, want we zaten in een grote kring, zag ik de co2 waarden op de muurgemonteerde meter snel stijgen tijdens de binnenkomers. Ik ben dan maar vertrokken.
        Van wat ik hier lees lijkt het me inderdaad niet praktisch om zelf te meten in hotels of restaurants etc...
        Een co2 meter kopen heeft dus geen zin. Maar een plaatsje aan het raam en raam op een kier was vroeger al mogelijk (ik spreek van vóór covid), dus allicht nu ook...
        Dat zal het worden denk ik.

        Comment


        • #19
          Re: CO2 meter kopen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Een co2 meter kopen heeft dus geen zin. Maar een plaatsje aan het raam en raam op een kier was vroeger al mogelijk (ik spreek van vóór covid), dus allicht nu ook...
          Dat zal het worden denk ik.
          Als je aan een raam zit langs de kant waar de lucht naar buiten gaat, dan passeren daar alle virusdeeltjes .
          Het is onmogelijk om het risico tot nul te herleiden, je kan alleen het risico op besmetting zo laag mogelijk proberen te houden.
          De eerste grote besmettingsgolf in de hier omliggende landen kwam voor een deel door de skivakantie waarbij er na het skiën een heleboel mensen gezellig dicht tegen elkaar zaten in cafés en discotheken.
          Als je dat soort omstandigheden al kan vermijden, dan wordt het risico op besmetting al een stuk kleiner.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #20
            Re: CO2 meter kopen?

            Een CO2 meter is geen COVID-meter, maar een meting van de luchtkwaliteit.
            Het is een handig instrument om te weten wanneer je je woning moet ventileren en op die manier een gezonder binnenklimaat te hebben.
            Als er 4 mensen in een ruimte samen zitten, merk je al heel snel hoe snel de waarden stijgen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #21
              Re: CO2 meter kopen?

              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
              Omdat dit topic covid gerelateerd is, wil ik nog zeggen dat ik nog steeds ontsmettinsgel en een mondkapje bij heb, ingeval van een overvolle bus of trein.
              Wij zitten nooit op overvolle bussen of treinen, maar hebben in de auto wel nog altijd de ontsmettingsgel en een doos mondkapjes Pff2.
              Die ontsmettingsgel wordt steevast gebruik wanneer we op bezoek gaan naar een woon-zorgcentrum, want soms hangen daar gels aan muur, maar soms ook niet.
              Zelfs daar zijn ze, net als in de hospitalen, blijkbaar Covid aan het "vergeten".

              Comment

              Working...
              X