Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Het is duidelijk dat u weer wat roep en niet uit eigen ervaring, dus weer van horen zeggen. Wanneer de druk in de fles op zijn maximum komt moet je stoppen want de fles gooit overtollige lucht en of het water er direct uit terwijl deze nog aan de cilinder zit. Het is dus even leren hoeveel seconden dat je knop op de Sodastream moet indrukken. En dan nog die kletskoek van de een wil veel en de ander wil minder bubbels, nu die keus hebben ze maar niet op een terras of in de supermarkt wanneer ze een blik of fles frisdrank kopen.
    Dan ben jij alvast nog niet veel of nog nooit naar de supermarkt geweest, als je denkt te weten dat je daar geen keuze hebt tussen licht bruisend of bruisend. Dus wie er hier kletskoek verkoopt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb in de winkel toch al "licht bruisend" zien staan op spuitwater, je kan dus wel kiezen: https://www.lidl.be/p/nl-BE/lichtbru...neraalwater/p8 (dit is een voorbeeld, er zijn nog meer merken licht bruisend spuitwater)
      En dan hebben we het nog niet eens over de keuze aan bruisend water in Auchan Roncq, daar heb je ongeveer 80 (!!!) soorten bruisend water 😉.

Comment

En dan nog die kletskoek van de een wil veel en de ander wil minder bubbels, nu die keus hebben ze maar niet op een terras of in de supermarkt wanneer ze een blik of fles frisdrank kopen.
        Als jij het verschil in bubbels (en smaak) niet merkt tussen bru, spa groen, spa rood, san pellegrino, perrier etc dan moet je meer oefenen. Je kan op veel plaatsen juist daarom verschillende soorten water krijgen.

Comment

Plastic dopjes moeten vastzitten aan drankflessen

Het is duidelijk dat u weer wat roep en niet uit eigen ervaring, dus weer van horen zeggen.
          Uit ervaring … met hetgeen ze aanbevelen heeft men maar de helft van bubbels in de drank dan bij een fles frisdrank uit de winkel.
          Om in dezelfde richting te komen, moet men ongeveer het dubbele kunnen gebruiken.
          Uiteindelijk maakt men veel minder drank dan wat vooropgesteld is
          En dan valt de smaak van frisdrank nog tegen ook.

Wanneer de druk in de fles op zijn maximum komt moet je stoppen want de fles gooit overtollige lucht en of het water er direct uit terwijl deze nog aan de cilinder zit. Het is dus even leren hoeveel seconden dat je knop op de Sodastream moet indrukken.
          Dat staat volledig los van het gegeven hoeveel drank men ermee kan maken, de vooropgestelde hoeveelheid is niet berekend volgens het maximum dat de drankfles aankan.
          Sodastream geeft ook niet op dat men 60 liter drank kan maken, het is tot “ongeveer” 60 liter gevolgd door een * en wat verder staat: “ *Afhankelijk van het gewenste bruisniveau en type bruiswatertoestel”.
          Lees eerder dat het tot 60 liter kan worden met een weinig hoeveelheid prik in de drank.

En dan nog die kletskoek van de een wil veel en de ander wil minder bubbels, nu die keus hebben ze maar niet op een terras of in de supermarkt wanneer ze een blik of fles frisdrank kopen.
          Misschien ook eens buiten komen en letten wat er op de markt en in de horeca bestaat, dan kan je het zelf ondervinden in plaats van eender wat te roepen. [emoji848]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Om efkes terug te komen op die dopjes, wanneer je een glas vult, blijft te dop meestal wel zitten aan het lipje, maar bij sommige flessen draait het dopje steeds naar de onderkant, waar je giet, dus zet ik er de schaar in.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Eerst de dopjes vast aan de flessen, en volgend jaar statiegeld op alle drankverpakkingen, dat is allemaal omdat er nog altijd veel teveel mensen zijn die hun rotzooi zomaar overal neer gooien.
              Als iedereen zijn (haar) eigen rotzooi netjes meeneemt, of op de juiste plaats weggooit dan hebben we zo geen maatregelen nodig waarmee iedereen wordt getroffen, ook iedereen die nooit iets weggooit op straat of in de natuur wordt op die manier mee gestraft.
              Hier voor de deur liggen ook geregeld blikjes, flesjes en andere rotzooi (verpakking van fastfood bijvoorbeeld), ze moeten hier stoppen voor een kruispunt, en dat is dan blijkbaar een goed moment om alle rommel uit het de auto te gooien...
              In de straat hier is er een gedeelte niet bebouwd, in die weides liggen ook altijd blikjes en flessen die daar in worden gegooid door automobilisten terwijl ze er voorbij rijden.
              Op die plaats gaat het er dan niet alleen dat ze de boel vervuilen, er staan ook koeien in de weides, en dan vormt die rotzooi ook nog een gevaar voor die koeien.
              Toen ik nog naar het werk fietste zag ik onderweg ook geregeld plastieken zakken vol afval in de grachten liggen, sluikstorten wordt wel bestraft, maar ik vermoed dat de pakkans veel te klein is.
              Tenzij iemand zo dom is om zijn eigen adres mee tussen het afval te steken is de kans dat ze de dader kunnen vinden heel erg klein.

Wat het statiegeld betreft, het ziet er naar uit dat ik volgend jaar waarschijnlijk verplicht een smartphone zal moeten aanschaffen om mijn geld terug te kunnen krijgen...(mijn gsm kan geen QR codes lezen)
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Wat het statiegeld betreft, het ziet er naar uit dat ik volgend jaar waarschijnlijk verplicht een smartphone zal moeten aanschaffen om mijn geld terug te kunnen krijgen...(mijn gsm kan geen QR codes lezen)
                De mijne kan dat ook niet.
                Ik begrijp je verontwaardiging heel goed.
                Ik bracht het hier al véél eerder en tot vervelenstoe aan maar in élke winkel in Scandinavië staan er automaten voor drankblikken, PET-flessen in veelal 2 categorieën, enfin ik heb het het nooit anders geweten (en dan praat ik over +/- 40 jaar).
                Blik/fles erin, wordt gelezen, geplet en een strookje komt er uit om af te rekenen aan de kassa. Als de zak vol is gaat er een pieptoon af, iemand doet de automaat open, bindt de zak dicht en zet er een nieuwe in. 5 Minuten kost dat, niet meer. Waarom kan dat bij ons niet ?
                Laatst in de ICA van Arvidsjaur (Zweeds Lappland) zag ik een attest hangen betreft het aantal PETflessen en drankblikken die ze daar op jaarbasis hebben ingezameld, het is gigantisch. Er stond zelfs vermeld waar ze daar mee stonden in het nationale gemiddelde, dat laatste liep in de buurt van het anderhalf MILJARD.
                Een leeg drankblik brengt 0,5 SEK op (petflessen variëren), blijkbaar vegen nog altijd wat mensen hun kas daaraan want in veel afgelegen jachthutten puilen de vuilbakken uit van de drankblikken (te zwaar om leeg terug mee te nemen denk ik). Onze kinderen maakten er destijds een sport van om alles wat nog kon worden gescand mee te nemen (nee, dat weegt écht niet zoveel), in de eerstvolgende winkel vonden ze het leuk om alles in de automaat te steken en met het ticket kochten ze ijsjes.
                Maar hier bij ons kan dat natuurlijk niet. Té simpel vermoed ik ?
                Wat mij betreft : als het statiegeld onvoldoende is om de wegsmijterij te beletten, heel goed, verdubbel het, vertienvoudig het als het moet (dan hebben de jeugdgroeperingen die het willen verzamelen er ook wat aan).

Comment

Ik moet zeggen dat ik het hele gedoe met dat statiegeld (*) en scannen niet goed snap. Wat houdt er je tegen om het blikje te scannen met je smartphone en het daarna door het venster te gooien? En dan slimme openbare vuilbakken? Dus de vuilbak opstraat moet dan ook nog een een scanner bevatten en een permanente internetconnectie hebben? Dat gaat lang blijven werken als je ziet hoe die bakken behandeld worden.

Weer zo'n idee waar niet over nagedacht is. Maar waarschijnlijk een of andere expert voor ingehuurd kan worden die er zijn zakken mee kan vullen.

(*) statiegeld snap ik best. Wel spijtig want nu doen wij al ons blik naar een vzw die er dan nog iets voor krijgt.

Comment

Statiegeld is voor de correcte mensen een enorme bijkomende last indien het terug naar de winkel zou moeten.
                    Nu koop je grote flessen drank en wanneer leeg samengedrukt de blauwe zak in.
                    Met statiegeld alles in blauwe zakken (andere plastiek zakken mag ook niet) niet samengeperst naar de winkel.
                    Ik zie velen daar al toekomen met twee of drie grote zakken leeggoed. [emoji848]
                    Blikje drank meenemen naar je werk, ‘s avonds open blikje terug meenemen.
                    Drankje kopen op het werk, waar weer inleveren?
                    Oude of mindervalide mensen die drank laten meebrengen door buren, vrienden of familie die moeten nu ook vragen dat die alles terug binnen brengen.
                    En denkt men dat diegene dat nu zijn rommel in de gracht gooit dat voor een paar cent niet meer gaat doen? [emoji848]
                    Waartoe dient ophaling en sorteren van PMD dan nog?
                    En waarom moesten ze overal investeren bij de afvalverwerkende bedrijven om plastiek te verwerken als er nu bijna niets meer binnen komt?
                    Hopelijk voor velen een inleverpunt bij het containerpark.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Vandaag naar een evenement geweest en het nut van statiegeld was al volledig misbruikt.
                      Het was 20 cent per mini flesje drank, maar als je het flesje leeg terugbracht dan kreeg je geen geld maar een tegoed waarmee je iets anders kon kopen … waaronder een nieuw flesje met opnieuw 20 cent.
                      Terugbetalen doen ze niet … aan uw statiegeld (als men het zo mag noemen) kan je niet geraken tenzij aanvraag via internet en 1€ kost voor de terugbetaling.
                      Maar dat is nog niet het probleem, je kan best je drank in het oog houden want voor je het weet is er iemand mee weg voor die 20 cent.
                      Uiteraard bleven nergens lege flesjes staan en daar heeft de organisatie zo zijn voordeel bij.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Ik heb pal voor mijn deur een openbaar plantsoen en op twee honderd meter afstand een winkelcentrum er loopt door het park ook een pad naar een basisschool. Lag het voor de statiegeld regel vol met flesjes en blikjes die een paar keer per week door een buurtbewoner die het niet aan kom zien opgeruimd werden, ligt er nu niet een flesje of blikje meer. Dat is het positieve resultaat van statiegeld, dus dat helpt wel degelijk tegen zwerfvuil.

Comment

Ik heb pal voor mijn deur een openbaar plantsoen en op twee honderd meter afstand een winkelcentrum er loopt door het park ook een pad naar een basisschool. Lag het voor de statiegeld regel vol met flesjes en blikjes die een paar keer per week door een buurtbewoner die het niet aan kom zien opgeruimd werden, ligt er nu niet een flesje of blikje meer. Dat is het positieve resultaat van statiegeld, dus dat helpt wel degelijk tegen zwerfvuil.
                          In onze gemeente ligt er geen blikje of flesje, of toch niet lang.
                          Er zijn een groot aantal 'bermmeesters' (waaronder ikzelf) die elke week bepaalde straten gaan ruimen.
                          Ik begrijp heel goed jouw buur die het niet kon aanzien, je had er ook een voorbeeld kunnen aan nemen en elk zijn week gaan opruimen bvb ?
                          Maar blijkbaar is het opgelost met het statiegeld. Alhoewel ik dat moeilijk kan geloven, sommigen laten zelfs hun winkelkar op de parking staan ivp ze terug in de rij te zetten en hun halve of hele euro te recupereren. Wat zouden ze zich zorgen maken om het statiegeld van enkele centen voor een blikje of flesje.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                            Maar blijkbaar is het opgelost met het statiegeld. Alhoewel ik dat moeilijk kan geloven, sommigen laten zelfs hun winkelkar op de parking staan ivp ze terug in de rij te zetten en hun halve of hele euro te recupereren. Wat zouden ze zich zorgen maken om het statiegeld van enkele centen voor een blikje of flesje.
                            Dat statiegeld het probleem volledig zal oplossen beweert geen mens. Dat het het probleem zal verminderen lijkt me daarentegen zo klaar als een klontje.
                            Maar dat er mensen moeten zijn die als vrijwilligers het wangedrag van een stel idioten moeten opkuisen, daar heb ik last mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Dat statiegeld het probleem volledig zal oplossen beweert geen mens. Dat het het probleem zal verminderen lijkt me daarentegen zo klaar als een klontje.
                              Maar dat er mensen moeten zijn die als vrijwilligers het wangedrag van een stel idioten moeten opkuisen, daar heb ik last mee.
                              Ik begrijp je frustratie hoor, maar wij vrijwillige bermmeesters hebben er dan plezier in dat de bermen van de straten die onder onze "bevoegdheid" zijn, er proper bijliggen.
                              En zeg nu zelf, je maakt intussen een wandeling, het is dus niet enkel en alleen een last, maar ook een ontspanning .
                              Het is hoop en al een paar uurtjes per week, en wij gepensioneerden (want dat zijn bijna alle bermmeesters) hebben toch tijd... al beweren sommige gepensioneerden van niet.
                              Komt daar dan nog bij dat de bewoners van die stra(a)t(en) altijd een vriendelijke goeiendag voor ons over hebben.
                              Als het warm is worden we zelfs soms eens een drankje aangeboden ook.
                              Kortom ik, en ik denk ook alle andere bermmeesters doen het met plezier ook als is het voor de rotzooi van een stel idioten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oldie Bekijk bericht
                                Ik begrijp je frustratie hoor, maar wij vrijwillige bermmeesters hebben er dan plezier in dat de bermen van de straten die onder onze "bevoegdheid" zijn, er proper bijliggen.
                                En zeg nu zelf, je maakt intussen een wandeling, het is dus niet enkel en alleen een last, maar ook een ontspanning .
                                Het is hoop en al een paar uurtjes per week, en wij gepensioneerden (want dat zijn bijna alle bermmeesters) hebben toch tijd... al beweren sommige gepensioneerden van niet.
                                Komt daar dan nog bij dat de bewoners van die stra(a)t(en) altijd een vriendelijke goeiendag voor ons over hebben.
                                Als het warm is worden we zelfs soms eens een drankje aangeboden ook.
                                Kortom ik, en ik denk ook alle andere bermmeesters doen het met plezier ook als is het voor de rotzooi van een stel idioten.
                                Nieuwe suggestie voor de dikke Van Daele: rotzooi-idioten
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X