Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decoratie)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decoratie)

    Van ons voor binnenpotten / planten :

    1.Famiflora Moeskroen (supergroot, topper, beste prijs/kwaliteit ever!!!!)
    2.Floralux Dadizele (de gekende klassieker)
    3.Intratuin Zwevegem/Lovendegem/Maldegem/Hulst (super prijs/kwaliteit)
    4.Van Uytsel Tuincentrum Kontich (gisteren ontdekt, groot, mooie merken Rastelli & J-Line)
    5.Tuincentrum Luyckx Gistel (goede prijs/kwaliteit)
    6.Defever Gistel (duur, maar altijd bezoekje waard)
    7.Euroflora Sint-Niklaas (duur, maar speciale planten/potten)
    8.Eurotuin Merelbeke

    Wij bezoeken graag nieuwe tuincentra als we eens in een ander stadje wandelen. Wij wisten niet dat Famiflora en Floralux familie was die in ruzie kwam en elkaar beconcureert, zoals Aldi en Ludl ��

    Hopelijk veel reactie hier met andere/nieuwe tips van over gans België �� (vb Brusselse/Limburg/Brabant/Wallonië, moesten we daar eens wandelen)

  • #2
    Re: Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decorat

    Er is ook een vestiging van Famiflora in De Panne op de weg naar Bray-Dune, dichtbij de Franse grens.

    Comment


    • #3
      Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decoratie)

      Pelckmans in Lommel & Turnhout
      Floralux in Ham & Dadizele
      Claes in Edegem
      Oh’Green in Aarschot & andere plaatsen
      Thiels in Heist-op-den-Berg
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decorat

        Wij gaan speciaal vanuit het Leuvense naar Van Uytsel in Kontich omwille van het zeer ruime assortiment. Zondagnamiddagen best wel te vermijden want dan is het er zéér druk.
        Sony α7ii
        5OOpx

        Comment


        • #5
          Re: Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decorat

          De beste?
          Fournier in de Rijselstraat in Menen.
          Ze komen van overal uit België, maar de meeste van hun Klanten zijn de Fransen.
          Geloof het of niet, ze komen zelfs uit Paris.
          Als je daar niet vind wat je zoekt dan mag je het opgeven.
          Floralux in Dadizele (juist buiten Menen) is enorm groot maar ze verkopen ook andere dingen.
          En blijkbaar is de kwaliteit lager dan bij Fournier.
          Ik ken de (Fournier) baas daar persoonlijk en ik weet dat hij zich uit de naad werkt om enkel het beste van het beste aan te bieden.
          Last edited by Red Falcon; 8 mei 2023, 08:04.


          Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

          Comment


          • #6
            Re: Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decorat

            Alles wat ik nodig heb van buitenplanten koop ik de laatste jaren steevast ONLINE bij Arborix in Diksmuide.
            Tot nu toe altijd kwaliteit geleverd gekregen. Enige nadeel, je moet soms een weekje wachten voor de levering, waarschijnlijk omdat ze zoveel mogelijk trachten te combineren voor een bepaalde regio.
            Qua prijs geen idee, ik bestel daar zonder te vergelijken met andere leveranciers.

            Vorige week leverden ze hier nog 6 stuks Toscaanse Jasmijn, of Sterjasmijn (TRACHELOSPERMUM JASMINOIDES).
            Dit om een pergola te bebloemen. Plaatste daar reeds Lonicera, Clematis, Passiebloem, maar alles verdwijnt of bevriest daar.
            Nu een laatste poging met die jasmijn. Indien dit niet lukt, dan zal het een kale pergola blijven.

            De beste ??? Dat laat ik voor ieder zijn mening, want die kan wel eens verschillen, maar het is alleszins mijn favoriet .
            Last edited by Guest49; 8 mei 2023, 11:22.

            Comment


            • #7
              Re: Jullie favoriete tuincentra ? (beste prijs/kwaliteit binnenpotten/planten/decorat

              Die is rampzalig, kan in de verste verte niet tippen aan het filiaal in Moeskroen

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Er is ook een vestiging van Famiflora in De Panne op de weg naar Bray-Dune,
              dichtbij de Franse grens.

              Comment

              Working...
              X