Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Die reclame wil ik niet!
Het irriteert me mateloos en ik wil ervan af.
Bestaat er een app om dat tegen te houden?
Wij danken u bij deze op ..........vooruit.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Er zijn wel db ad-blocker plugins, maar die lopen na een paar weken ook weer achter de feiten aan, dat is dus geen oplossing
Enige wat het doet verminderen/doet stoppen is: Advertentievoorkeuren goed instellen in Accountcentrum
daarnaast een ad-blokker extension te gebruiken in je "algemene" browser, ook hier dien je je privacy instellingen overigens goed in te stellen
als sites vragen naar cookie settings, dan doe je er verstandig aan: alles te weigeren dan wel alles uit te schakelen wat uit te schakelen valt.
Hoho, ik ben niet gek hoor. Als er te betalen zou vallen kuis ik mijn schup af.
Dan kan heel die boel voor mij de hoogste boom in.
Ik betalen voor "sochial media", ben je gek?
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Waarop wacht je dan om je schup af te kuisen? Die reclame is een vorm van betalen.
Uiteraard is het een vorm van betalen, niets is echt gratis.
Neemt niet weg dat er ook meer en meer betalende diensten komen waar toch nog (soms minder) reclame blijft.
Feit is wel dat men overal heel veel reclame te zien krijgt welke men niet altijd kan uitsluiten.
Voor alles een abonnement moeten nemen zou ook een kostelijke grap worden vrees ik. [emoji6]
Hoho, ik ben niet gek hoor. Als er te betalen zou vallen kuis ik mijn schup af.
Dan kan heel die boel voor mij de hoogste boom in.
Ik betalen voor "sochial media", ben je gek?
Wie moet dat platform het dan wel betalen? U wil niet, reclame wil u niet. En ik haal het niet in mijn hoofd om voor uw Fakeboek te betalen.
Wie moet dat platform het dan wel betalen? U wil niet, reclame wil u niet. En ik haal het niet in mijn hoofd om voor uw Fakeboek te betalen.
Uw antwoorden geven al de oplossing: uit de ether met dat gelul.
Mijn vriendenkring rijkt niet verder dan mijn naaste familie en enkel vrienden die ik persoonlijk ken.
Filmpjes plaatsen is niet mijn ding en ik heb geenzins de intentie zelf iets te verdienen aan dat gedoe.
FB, Tik Tok, Instagram enz. kunnen van mij de pot op. Ik heb dat niet nodig om er gelukkiger van te worden.
Gewoon een paar ad blockers naast elkaar installeren.
Dat zal ruim 99% van de troep er uit halen.
Een heel speciale is FB Purify. Daar kan je erg veel leuke dingen mee doen zoals bijhouden wie je niet meer wil volgen. Zelf filters instellen en zo.
Het is wel nodig om meerdere blockers te installeren. De reden is dat ze afspraken gemaakt hebben met de reklamesector om bepaalde content toch door te laten.
Maar die gaan ook weer niet alle blockers gaan sponsoren. Dus heb je er meerdere nodig.
Uw antwoorden geven al de oplossing: uit de ether met dat gelul.
Mijn vriendenkring rijkt niet verder dan mijn naaste familie en enkel vrienden die ik persoonlijk ken.
Filmpjes plaatsen is niet mijn ding en ik heb geenzins de intentie zelf iets te verdienen aan dat gedoe.
FB, Tik Tok, Instagram enz. kunnen van mij de pot op. Ik heb dat niet nodig om er gelukkiger van te worden.
Als je het niet nodig hebt Luc dan hoef je de app toch niet te installeren, laat staan zelfs ook maar aan te klikken.
Je hoeft ook helemaal niet naar Facebook te kijken, dan is het probleem toch opgelost
Dus ik snap de redenering niet helemaal
Als je het niet nodig hebt Luc dan hoef je de app toch niet te installeren, laat staan zelfs ook maar aan te klikken.
Je hoeft ook helemaal niet naar Facebook te kijken, dan is het probleem toch opgelost
Dus ik snap de redenering niet helemaal
grts
Sieg
Is het dan niet duidelijk genoeg?
FB is voor familie en kennissen, die reclame voor het HLN, Voetbal Nieuws enz. kan mij gestolen worden ik heb er niet om gevraagd.
Ik heb drie liefhebberijen: 1. PC, 2. modeltreinen, 3. fotografie. die reclame aanvaard ik omdat het mij interesseert.
Een ding is ook dat sociale media minstens even belangrijk geworden is als sms, telefoon, internet.
Je wil met mensen kunnen communiceren en facebook is daar de marktleider in.
Dat verklaard niet dat we gestalkt moet worden met reklame.
Het is niet dat je nog veel keuze hebt tegenwoordig.
Het is niet zo dat je facebook even kan wegvinken of negeren.
Het alternatief is whatsapp maar dat is van de zelfde firma.
Idem voor insta.
Er is nog snap en tiktok maar dat is meer voor de jongste generatie.
Ik vind het argument "als het u niet aanstaat moet je maar in een ander land gaan wonen" echt wel er over.
Rare kronkels.
Men wil geen betalend feesboek en men ook geen reclame. Het volste recht, maar, gratis bestaat niet, maar je wil wel een service die geld, veel geld kost. Servers, onderhoud, ... Wie gaat die vergoeden ? Jij niet, maar je wil wel dat anderen (bedrijven) dat doen zonder dat ze zich mogen kenbaar maken ?
Dit geldt ook voor BelgiumDigital. OEI ....
Merendeel heeft reclameblokkers aan staan en willen dus geen reclame.
Merendeel wil ook niet betalen voor een lidmaatschap
Iedereen wil wel kunnen reageren, lezen ...
Een kleine minderheid is wel bereid om kosten en lasten te dragen en dat vind ierdereen zomaar normaal.
Bij het invoeren van de betaalmogelijkheid jaren terug tijdens een algemene vergadering was het simpel. Opruimen de boel want niet betaalbaar, of een steun vrager aan de leden. Ook daar weer de discussie dat dit niet verplicht mocht worden, met moest het recht hebben daar over zelf te beslissen, maar, iedereen moest dan wel het recht hebben topics aan te maken, te lezen en commentaar te geven. Mijn buur vond het reuze dat hij gratis kon blijven en vond het nog leuker dat ik voor hem een deel betaalde.
En eerlijk, ik vond dat helemaal niet. Sinterklaas bestaat niet, de Kerstman is een uitvinding van CocaCola terwijl er nu discussie is of het paasklokken of paashazen zijn, maar ook die bestaan niet.
Persoonlijk vind ik het een domme zet dat ook BD nu op feesboek, ... zit, maar zoals ik schreef, dit is een persoonlijke visie. Moest ik nu nog die verdomde reclame op feesboek weg krijgen, iemand een idee ?
Comment