Ik zoek een smartboiler van 75-80L (met wifi dus waarbij die je vanop afstand kan aan/uitschakelen)
Zou ik op dezelfde plaats in mijn badkamer zetten als de vorige 150L, maar zoek ook iets compacter.
De ruimte is maar 98cm breed, omdat ik nog een inbouwkastje zou maken ervoor of eronder.
Er bestaan flat versies, maar zijn ook qua hoogte rond de 100-110cm. Horizontale boilers bestaan ook, maar die zijn ook meer dan 98cm breed.
Ik ben dus alleen met 1 week dochter in co ouderschap, die doucht wat langer, dus 75-80L is voldoende.
Het vermogen zou ook belangrijk zijn om snel op te warmen.
Mijn vorige was 150L toen we nog met 3 waren en 3000W, dus verbruikte teveel.
Heb 3j onnodig deze laten opwarmen, denk dat ik veel minder electriciteit zal hebben nu.
Hoeveel W zou ik nu kiezen, 2000W ofzo?
Enige tips van compacte of platte of horizontale boilers?
Waar moet ik nog op letten qua specificaties?
Soms zitten aansluitingen erbij, maar niet altijd.
De koper zei waarom geen doorstromer op electriciteit, maar verbruikt wss nog meer en weet niet of mijn electriciteit dit aankan. Ik ontdekte hier zelfs nog een oud stopcontact met 5 gaten, 3 fazig wss van vorige eigenaars.
Zou ik op dezelfde plaats in mijn badkamer zetten als de vorige 150L, maar zoek ook iets compacter.
De ruimte is maar 98cm breed, omdat ik nog een inbouwkastje zou maken ervoor of eronder.
Er bestaan flat versies, maar zijn ook qua hoogte rond de 100-110cm. Horizontale boilers bestaan ook, maar die zijn ook meer dan 98cm breed.
Ik ben dus alleen met 1 week dochter in co ouderschap, die doucht wat langer, dus 75-80L is voldoende.
Het vermogen zou ook belangrijk zijn om snel op te warmen.
Mijn vorige was 150L toen we nog met 3 waren en 3000W, dus verbruikte teveel.
Heb 3j onnodig deze laten opwarmen, denk dat ik veel minder electriciteit zal hebben nu.
Hoeveel W zou ik nu kiezen, 2000W ofzo?
Enige tips van compacte of platte of horizontale boilers?
Waar moet ik nog op letten qua specificaties?
Soms zitten aansluitingen erbij, maar niet altijd.
De koper zei waarom geen doorstromer op electriciteit, maar verbruikt wss nog meer en weet niet of mijn electriciteit dit aankan. Ik ontdekte hier zelfs nog een oud stopcontact met 5 gaten, 3 fazig wss van vorige eigenaars.
Comment