Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kosten pensioenspaarrekening

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kosten pensioenspaarrekening

Ik heb vroeger jaren aan pensioensparen gedaan bij Fintro . Aangezien ik 77 jaar oud ben kan ik dus al een tijdje niet meer aan pensioensparen doen maar vandaag kreeg ik een rekening in de bus van € 212 i.v.m. kosten en taksen voor de periode van 01/01/2022 tot 31/12/2022 .
    Is dit normaal zo'n grote som . Ik heb och arme maar een kleine € 16000 op die rekening staan .

Re: Kosten pensioenspaarrekening

De meeste banken rekenen geen aparte beheerskosten voor een pensioenspaarrekening, die worden gewoon van de koers afgeknabbeld en je ziet ze dus niet .
    Heb je nog ander geld bij Fintro ?
    Misschien willen ze je gewoon kwijt.

Comment

Nee , ik heb geen ander geld op die bank staan . Ik heb alles bij Argenta staan . Kan ik die pensioenspaarrekening van bij Fintro laten overzetten naar Argenta ?
      Last edited by noliko; 14 april 2023, 10:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
        Ik heb vroeger jaren aan pensioensparen gedaan bij Fintro . Aangezien ik 77 jaar oud ben kan ik dus al een tijdje niet meer aan pensioensparen doen maar vandaag kreeg ik een rekening in de bus van € 212 i.v.m. kosten en taksen voor de periode van 01/01/2022 tot 31/12/2022 .
        Is dit normaal zo'n grote som . Ik heb och arme maar een kleine € 16000 op die rekening staan .
        Voor belastingsvermindering kan je toch nog altijd aan 'langetermijnsparen' doen.
        Doe ik sedert mijn 65ste.

Comment

Nee , ik heb geen ander geld op die bank staan . Ik heb alles bij Argenta staan . Kan ik die pensioenspaarrekening van bij Fintro laten overzetten naar Argenta ?
          Ik vrees van niet want elke bank heeft zijn eigen pensioenspaarfondsen.
          Je kan het wel verkopen en elders opnieuw beleggen, er is voor jou geen enkel voordeel meer aan verbonden.

Als je voor je 65e een nieuw contract afsloot kon je inderdaad nog fiscaal aantrekkelijk sparen, ik heb dat gedaan maar er zitten blijkbaar een aantal addertjes onder het gras om het belastingvrij terug te krijgen (na minimum 10 jaar).

Comment

Ben je zeker dat het om extra-kosten gaat die je nog moet betalen of is het de verplichte kostenafrekening waar de verborgen kosten worden weergegeven (waaronder de instapkosten en de lopende kosten)? Deze kosten heb je meestal bij alle pensioenspaarrekeningen (Belfius Pension Fund Balanced Plus heeft geen instapkosten, maar hogere lopende kosten)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Ben je zeker dat het om extra-kosten gaat die je nog moet betalen of is het de verplichte kostenafrekening waar de verborgen kosten worden weergegeven (waaronder de instapkosten en de lopende kosten)? Deze kosten heb je meestal bij alle pensioenspaarrekeningen (Belfius Pension Fund Balanced Plus heeft geen instapkosten, maar hogere lopende kosten)
              Zeer goede opmerking, de verborgen kosten moeten nu gemeld worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Zeer goede opmerking, de verborgen kosten moeten nu gemeld worden.
                De verborgen kosten zijn inderdaad voor sommigen een moeilijk te begrijpen concept zeker wanneer ze het hebben over inducements (de distributievergoedingen ontvangen van derde partijen). Deze laatste zijn niet echt kosten, maar opbrengsten die de bank krijgt voor de beleggingen bij derden en die ze niet doorstort naar de klant.

Maar de klant betaald die dus niet zelf apart.

Peter

Comment

Working...
                X