Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Land Rover of Range Rover, wat is het verschil?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Land Rover of Range Rover, wat is het verschil?

Ken niksmendalle van die auto's, zijn zeker geen spek voor mijn bek (geen tijd tussen duim en wijsvinger) en dan hoor je meermaals dat die dure auto's nog eens onbetrouwbaar zijn.
    Niemand die zich daar iets van aantrek want het zijn prachtige en iconische Britse super de luxe auto's.
    Wie er zich een kan permitteren kan ook de (on-)kosten van de garage met vloeiend gemak betalen.
    Wat me wel al opgevallen is, is het feit dat ze zo slecht sturen.................

Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Land Rover en een Range Rover? Dat zijn toch beiden Rovers, of schiet ik hier te kort?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Re: Land Rover of Range Rover, wat is het verschil?

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Land Rover en een Range Rover? Dat zijn toch beiden Rovers, of schiet ik hier te kort?
    Land Rover is het merk en Range Rover het type.. (Defender of Discovery is een ander type)

Dit merk wordt ook minder als bedrijfswagen aangeboden deels omdat ze minder betrouwbaar zijn...

Vind het persoonlijk wel hele mooie wagens!

Comment

Ik heb een bezitter van een Land Rover eens horen zeggen dat dit het meest rampzalige was dat het "British Empire" ooit heeft voortgebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Ik heb een bezitter van een Land Rover eens horen zeggen dat dit het meest rampzalige was dat het "British Empire" ooit heeft voortgebracht.
        Het zal wel ergens mee te maken hebben dat ze over Land Rover zeggen dat je er altijd twee moet (kunnen) kopen... omdat er altijd ééntje in de garage staat.
        Fel overdreven natuurlijk, maar die gezegden komen toch ergens vandaan.

PS Ik vind het ook heel mooie wagens, maar met mooi alleen kom je niet ver. Ik heb liever wat minder mooi en betrouwbaar.

Comment

Ik heb al meerdere keren aan Aussies gevraagd als deze quote klopte, ja dus.

If you want to go to the outback, take a Landrover.
          If you want to come back, take a Toyota.

Ze staan echt élke keer ver onderaan bij de betrouwbaarheidsenquetes van de ADAC e.a. maar het merk heeft (tegen alle logica in) zijn liefhebbers.

Comment

Als je die nieuw koopt, en vervangt voor de garantie verlopen is, dan heb je er waarschijnlijk niet veel kosten aan, als je een wat oudere tweedehands koopt, dan draai je meestal zelf op voor alle defecten.
            Dat geldt wel voor alle merken, maar bij die wagens (Land Rover/Range Rover) is dat toch iets waar je wel degelijk rekening mee moet houden.
            Als er iets mis loopt, dan zijn het meestal dure rekeningen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Land Rover is het merk en Range Rover het type.. (Defender of Discovery is een ander type)

Dit merk wordt ook minder als bedrijfswagen aangeboden deels omdat ze minder betrouwbaar zijn...

Vind het persoonlijk wel hele mooie wagens!
              Jaja, akkoord hoor, maar op de motorkap staat er de ene keer Land Rover en een andere keer Range Rover.
              Mij lijkt de Range Rover langer te zijn maar qua uitzicht vind ik de Land Rover mooier.

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik heb al meerdere keren aan Aussies gevraagd als deze quote klopte, ja dus.

If you want to go to the outback, take a Landrover.
              If you want to come back, take a Toyota.

Ze staan echt élke keer ver onderaan bij de betrouwbaarheidsenquetes van de ADAC e.a. maar het merk heeft (tegen alle logica in) zijn liefhebbers.
              Ik kijk veel naar "Wheeler Dealers profit", "Car SOS", "Vintage Voltage", Overhaulin" en er zijn er nog. (Alleen kan ik die zever van Fast 'n Loud met Richard Rauwlings echt niet uitstaan.
              Wel wat u schreef heb ik bij al die verschillende programma's horen zeggen
              En "Flipping Bangers" moet je de rossen eens zien rijden met zijn "Land Rover" hij zit daar aan dat stuur en trekken hé, lopen die Rovers dan echt niet rechtdoor? Moet die continu gecorrigeerd zijn?
              Eigenlijk best jammer want die "Land Rovers" zijn best heel mooi en perfect afgewerkt.

En idd. Technische mankementen zijn enorm duur bij een herstelling.

Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Heb zo’n vermoeden dat de jongens van de autocontrole hier bij ons raar zouden opkijken als je met deze 2 aankomt , maar das dan voor dat andere draadje…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
                  Heb zo’n vermoeden dat de jongens van de autocontrole hier bij ons raar zouden opkijken als je met deze 2 aankomt , maar das dan voor dat andere draadje…

https://youtu.be/XILk0Nolpmw
                  Er lopen er meer van dan je zou denken in België. Het zijn auto's met een zekere standing (door hun aankoopprijs zeker?!) net als Mercedes en BMW.

Comment

Vorige Range Rover Sport, meest comfortabele reisauto waar ik ooit mee gereden heb. Alleen jammer dat hij zo groot is, ivm parkeren.
                    Met die onbetrouwbaarheid valt het wel mee, ken verschillende eigenaars van Land Rover en Range Rover die nooit enig abnormaal probleem gehad hebben.

Het moet wel gezegd: de "oude" modellen Land Rover Defender zijn mooi, maar absoluut hopeloos op de weg. Lawaai, trillingen, ergonomie binnenin... niet meer van deze tijd. Met de nieuwe heb ik nooit gereden, die schijnt wel véél beter te rijden.

Enige, grote, nadeel van deze wagens: de prijs, en de hoge CO² uitstoot waardoor ze vooral zakelijk minder interessant zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

https://youtu.be/XILk0Nolpmw
                      Of met deze

https://www.facebook.com/photo/?fbid....4663030178568

Comment

Tot nu toe had ik geen enkele ervaring met Landrover. Momenteel verblijf ik in Spanje waar een lokale verhuurder van hutten voor fotografie zijn klanten vervoert met een nieuwe Landrover. Madre dios, wat is me dat. Doet me denken aan de AMX waarin ik heb meegereden tijdens mijn legerdienst. Geluid alsof elke lager versleten is. Niet mijn ding.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Tot nu toe had ik geen enkele ervaring met Landrover. Momenteel verblijf ik in Spanje waar een lokale verhuurder van hutten voor fotografie zijn klanten vervoert met een nieuwe Landrover. Madre dios, wat is me dat. Doet me denken aan de AMX waarin ik heb meegereden tijdens mijn legerdienst. Geluid alsof elke lager versleten is. Niet mijn ding.
                          Vandaar wsl de commentaar bij 1 van bvst YT links : “you don’t steer it, you periodically adjust the direction it wants to go in”

Comment

ik vraag me af wie, van alle mensen die hier reageren, al met een range rover of een defender gereden heeft. Of enkel "horen zeggen" herhaalt...

Comment

't Ja ik in elk geval niet. En ik weet na al die commentaren nog steeds niet wat het verschil is tussen een Range- en Landrover, en dit was mijn vraag eigenlijk.
                              Al wat ik weet dat het indrukwekkende wagens zijn, dat de afwerking zeer luxueus is en dat wisselstukken zeer duur zijn, dixit Mike Brewer en nog andere Whealer Dealers.

Van duur gesproken.
                              Gisteren in Vintage Voltage moest Moggie een BMW Bat restaureren en ombouwen naar elektrisch: prijskaartje: 60 à 70.000 POUND !!!
                              Tja, als ze op je rug groeien doe maar, maar dan koop ik nog liever een nieuwe e-car.
                              Eigenlijk denk ik daar niet meer aan, moet ook niet ben al 76 en rij van mijn 18 met auto's en lichte vracht.

Comment

Working...
                              X