Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Catawiki ? Leden met ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Catawiki ? Leden met ervaring ?

    Zowel inzake kopen als verkopen ?
    Waar moet je rekening mee houden ? Addertjes onder het gras ? Goede of slechte ervaringen ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

    Slechts één aankoop gedaan en nu nooit meer.
    Prijs is zonder BTW op de prijs met BTW vragen ze hun procent en op dat procent vragen ze weer BTW.
    Catawiki kijkt niet naar wat er bij hen geveild wordt.
    Het artikel die ik kocht was versleten tot op de draad en nog eens zwaar beschadigd.
    Nee, Catawiki heeft bij mij afgedaan.

    Volgens mij gat het net zo bij het verkopen op Catawiki.
    Je moet een zeker aantal foto's opsturen en aan de hand daarvan selecteren ze de beste maar het artikel krijgen ze zelf nooit te zien.
    Verkoop het dan beter op 2de Hands of op Ebay.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #3
      Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

      Volgens hun website 12,5% plus BTW aan commissie, dat is toch al redelijk veel vind ik.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

        Ik ben nu drie jaar aan het zoeken naar een stoomlocomotief van Roco op schaal HO mn. BR 64 der DRG en ze weten het maar tot nog toe niks van hen gehoord.
        Ik ga ook niet alle dagen op die kijken hoor.


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • #5
          Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Slechts één aankoop gedaan en nu nooit meer.
          Prijs is zonder BTW op de prijs met BTW vragen ze hun procent en op dat procent vragen ze weer BTW.
          Catawiki kijkt niet naar wat er bij hen geveild wordt.
          Het artikel die ik kocht was versleten tot op de draad en nog eens zwaar beschadigd.
          Nee, Catawiki heeft bij mij afgedaan.

          Volgens mij gat het net zo bij het verkopen op Catawiki.
          Je moet een zeker aantal foto's opsturen en aan de hand daarvan selecteren ze de beste maar het artikel krijgen ze zelf nooit te zien.
          Verkoop het dan beter op 2de Hands of op Ebay.
          Het zou maar om kleine dingen gaan, en dan nog iets wat ik absoluut elders niet zou kunnen vinden. Mij gaat het vooral om de kopers bescherming. Als ik het dus goed begrijp heeft Catawiki niets gedaan, Luc ?

          Ik heb nog nooit in mijn leven echt problemen gehad bij een koop, maar ik hoor dat bij Ebay je een kopers bescherming hebt als je via Paypal koopt. Zou dat dan ook niet bij Catawiki zijn ?

          En akkoord, er zijn bijkomende kosten, maar als het om kleine aankoopbedragen gaat, en je kan het object elders nergens vinden, kan dat wel voor een enkele keer imho.
          Last edited by Alfa Centauri; 16 maart 2023, 07:33.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

            Bijkomende kosten zijn voor de verkoper staat er.
            Mits je originele post ook over zowel aankoop als verkoop gaat.
            In totaal betaalt de verkoper toch 15,13%.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

              Correct Freddy, ik vroeg ook naar verkoop.
              Maar dat lijkt me zeker niet interessant lees ik nu.
              Ik dacht ik kan maar ineens naar beiden vragen.
              Maar momenteel daar het voor mij over aankoop.
              Een klein ding dat zelfs niet met een 3D printer kan aangemaakt worden, anders had ik die optie wel bekeken.
              Nu het vervelende is dat je altijd nog moet bieden, en daar heb ik geen goed gevoel bij. Ik heb liever een vaste prijs.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

                wanneer je bod het hoogste is betaal je op dat bod 9 %.
                En transport natuurlijk en dat staat bij het artikel. Hoe dichterbij, hoe goedkoper, meestal toch.
                Tot nu toe goede ervaringen met aankopen via Catawiki

                Comment


                • #9
                  Re: Catawiki ? Leden met ervaring ?

                  Ik ben net bedrogen geweest op 2dehands.be (eigenlijk meegesleept in een roes, nu we zijn gestart met een gerechtelijke procedure, die grapjassen gaan er niet goed van zijn, zelfs voor 1€ ga ik er achter, nu is't iets meer, maar eigenlijk maar wat zakgeld) - via catawiki is dat ietsje duurder, maar ietsje zekerder (ook weer niet perfect, maar wel beter dan 2dehands en ebay).
                  Op ebay betaal je als verkoper ook 10,5% - en bij Catawiki is't nog meer (de koper 9% maar de verkoper laat daar ook veren). En je moet verzekerd verzenden (dat kost dus nog wat meer, je kan wel onderling afspreken om die verzending te laten voor wat 't is, maar goed).
                  Binnenkort ga ik een relatief zeldzame digitale Leica ('t is een toestelletje dat oud is, en dus niet krachtig, maar toch in erg goeie staat voor verzamelaars) verkopen - dat zal meer dan waarschijnlijk via catawiki lopen.
                  Mijn ervaring met catawiki is totnogtoe niet negatief - 't is wel een dure site (dus voor niche producten).
                  Al valt dat ook mee op ebay al is dat platform te duur geworden/

                  2dehands daar heb je een aantal niet serieuze mensen op het platform. Systematisch natrekken van alle natrekbare parameters is aan te bevelen, hun betalingsprocedures gebruiken - je moet er gewoon rekening mee houden (en wellicht is dat ook zo met marktplaats). Wees kieskeurig en supervoorzichtig!
                  Bij twijfel - stop de aankoop/verkoop-procedure.

                  Comment

                  Working...
                  X