Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met Epson printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met Epson printer

    Ik heb een Epson ET-2720 die tot nu toe altijd prima werkte, maar tegenwoordig print die geregeld een pagina met letters en allerlei tekens af als ik een bestand wil afdrukken.
    Als die dat probleem krijgt dan duurt het ook veel langer vooraleer de printer begint te printen.
    De enige manier om de printer te laten stoppen is om het bestand in de afdrukrij te verwijderen, dat bestand heeft overigens wel de juiste naam van het bestand dat ik op papier wil krijgen.
    Ik heb de printersoftware al verschillende keren verwijderd, en daarna terug geïnstalleerd, dat helpt dan eventjes, soms een paar dagen, maar soms is het de volgende dag weer "prijs".

    Vandaag heb ik geprobeerd om via de Epson website meer uitleg te krijgen, geprobeerd dus, maar dat is niet gelukt.

    -Na lang zoeken vind ik op die website eindelijk een vakje waarin ik een vraag kan stellen.
    -Na mijn vraag krijg ik verschillende opties om uit te kiezen, maar er zit niets bij waar ik mee verder kan.
    -Ik leg opnieuw uit wat er aan de hand is, en de computer denkt dat de printer een inktfout heeft, wat dus helemaal niet het geval is.
    -Ik probeer het nog een paar keer, en krijg weer dezelfde nutteloze opties om uit te kiezen.
    -De computer vraagt nog eens over welke printer het gaat, de enige manier om uiteindelijk bij de computer te geraken was via de pagina op hun website waar die printer als enige te zien is...
    -Ondertussen begin ik mij kwaad te maken, en probeer nog een paar keer uit te leggen wat het probleem is, maar de computer blijft volhouden dat het een inktfout is.
    -Daarop leg ik uit dat ik mijn printer ga weggooien, en dat ik nooit nog een product van Epson wil aankopen, omdat hun service echt "belabberd" is (ik schrijf het hier wat netter dan wat ik naar die computer heb gestuurd).
    -Ik vraag of er daar niemand anders is dan een "domme computer"...
    -Na nog wat geprobeerd te hebben zegt de computer dat er waarschijnlijk een "menselijke collega" van hem nodig is om mij voort te helpen.
    -Dan krijg ik een link om een mail te sturen, als ik daarop klik, dan zie ik "wij hebben al printers mee de ruimte ingestuurd, maar deze pagina kunnen wij niet vinden" (de pagina die ik te zien krijg is nog altijd op de Epson website)
    -Omdat dat niet lukt probeer ik het telefoonnummer, daar krijg ik te horen dat de wachttijd veel te lang is, en ze verwijzen mij door naar hun website, waar je alleen die domme computer kan vinden

    En toen heb ik het opgegeven, anders had ik die printer waarschijnlijk buiten tegen de grond gegooid (en als die dan nog niet genoeg beschadigd was, dan had ik misschien nog een voorhamer uit de garage gehaald om de stukken nog wat kleiner te maken).

    In totaal heb ik bijna drie kwartier verloren en heb ik nog altijd geen bruikbare oplossing voor een printer die op zich perfect werkt, maar die geregeld tekentjes en letters afdrukt in plaats van wat ik op papier wil zien.
    Gelukkig is de inkt voor die printer goedkoop (dat is het grote voordeel van de Ecotank printers), maar het A4 papier dat er door de printer gaat is niet gratis, en ik verlies er elke keer opnieuw tijd mee als er eerst zo'n nutteloos blad uit de printer komt, en dat ik dan weer naar de "wachtrij" moet gaan zoeken om dat bestand te verwijderen.

    Nu is mijn vraag, is er hier misschien iemand die hetzelfde probleem heeft (of iemand kent met dat probleem), via Google zie ik wel dat ik niet de enige ben, maar een oplossing is er niet te vinden.

    En zijn er hier die ooit geprobeerd hebben om een technisch probleem uitgelegd te krijgen aan zo'n "domme computer ", en die dan werkelijk geholpen zijn door die "domme computer"?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Probleem met Epson printer

    Windows 11 ?

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met Epson printer

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Windows 11 ?
      Deze computer draait nog altijd op Windows 10, het is niet mogelijk om er Windows 11 op te installeren.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met Epson printer

        Doet hij het ook als je print van een andere computer of als je print van een smartphone of tablet?
        Doet hij het dan ook, dan is het een printer probleem. Werkt alles dan wel normaal, dan moet je het op je pc zoeken.
        Is je printer bedraad of via wifi aangesloten?

        Mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met Epson printer

          Bart,

          Misschien je vraag eens stellen bij de firma in onderstaande link?

          https://mservice.nl/#:~:text=Bel%20o...%40mservice.nl.

          Ikzelf gebruik een ET-7750 en moet die tegelijk opstarten met de computer sinds een windows update van enkele maanden terug.
          Als ik de printer aanschakel nadat de computer reeds opgestart is, dan moet ik de printer her installeren.
          Dus, bij mij ligt het probleem door een update van windows10 enkele maanden terug.

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met Epson printer

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht

            En zijn er hier die ooit geprobeerd hebben om een technisch probleem uitgelegd te krijgen aan zo'n "domme computer ", en die dan werkelijk geholpen zijn door die "domme computer"?
            Ik heb een keer of twee eens geprobeerd om te communiceren met zo'n hatelijke chatbot. Nooit meer, je kan evengoed tegen een muur staan babbelen. Zo'n chatbots zijn nog dommer dan het achterste van een varken.
            En nu zal Verseg komen vertellen dat het een grote hulp is (ja, als je eerst in de faq's gaat kijken hoe ze daar een vraag formuleren en die tekst overneemt, dan zal je exact het antwoord krijgen dat je juist ervoor in de faq kon lezen).
            En de wachttijd: tja, het zal toch weer "toevallig" eens extreem druk zijn in de servicedesk.
            Ik denk dat die debiele chatbots het aantal oproepen eerder doen toenemen dan verminderen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met Epson printer

              Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
              Bart,

              Misschien je vraag eens stellen bij de firma in onderstaande link?

              https://mservice.nl/#:~:text=Bel%20o...%40mservice.nl.
              Dat lijkt me het proberen waard.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Probleem met Epson printer

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik heb een keer of twee eens geprobeerd om te communiceren met zo'n hatelijke chatbot. Nooit meer, je kan evengoed tegen een muur staan babbelen. Zo'n chatbots zijn nog dommer dan het achterste van een varken.
                En nu zal Verseg komen vertellen dat het een grote hulp is (ja, als je eerst in de faq's gaat kijken hoe ze daar een vraag formuleren en die tekst overneemt, dan zal je exact het antwoord krijgen dat je juist ervoor in de faq kon lezen).
                En de wachttijd: tja, het zal toch weer "toevallig" eens extreem druk zijn in de servicedesk.
                Ik denk dat die debiele chatbots het aantal oproepen eerder doen toenemen dan verminderen.
                Weer per definitie een negatieve visie hé. [emoji23]

                Zoals reeds vaak uitgelegd is de standaard chatbot inderdaad grotendeels een kopij van de FAQ.
                Omdat vele mensen de moeite niet doen om iets op te zoeken (FAQ lezen of bijvoorbeeld factuur online bekijken) en meteen de telefoon nemen.
                Een chatbot is dus inderdaad een hulpmiddel om de onnodige overbelasting van de support op te vangen en de mensen vrij te houden voor de hopelijk iets serieuzere vragen.
                En als een chatbot goed geconfigureerd is, dan zal die u nog redelijk snel doorverbinden naar fysieke mensen die het overnemen als men aangeeft geen gepast antwoord gekregen te hebben.

                En neen, een chatbot vervangt geen mensen maar blijft een hulpmiddel.
                Mensen die de FAQ geraadpleegd hebben, die hebben daarna ook vaak niemand meer nodig.
                Maar meer en meer mensen doen nog weinig moeite om een antwoord te zoeken.

                Mocht je weten hoeveel mensen bellen om de status van een bestelling te kennen, het openstaand bedrag van een factuur, waar ze de facturen kunnen vinden of wat ook en als ze iemand aan de lijn krijgen, dan houden ze die het liefst nog aan de lijn terwijl ze het proberen vinden op hun PC dat ze uiteraard nog moeten opstarten of het klantennummer en zelfs eigen huisnummer dat ze nog moeten zoeken.

                Uiteraard kan men heel de boel ook heel slecht configureren, maar een medewerker die geen goesting heeft die kan u eveneens wandelen sturen.

                Dit is gewoon waar een chatbot echt voor in het leven geroepen is, om in hoofdzaak vaak voorkomende (vooral) administratieve vragen en eenvoudige technische vragen te beantwoorden.

                Spreek ik ook liever meteen met een fysieke persoon?
                Ja, maar ik bel ook niet voor onnozelheden waar ik zelf een antwoord kan op vinden. [emoji6]

                Om op Bart zijn vraag te antwoorden … dat kan niemand zo zeggen, hoe goed dat bij betrokken bedrijf opgesteld is dat kan men zonder het eens te proberen niet beoordelen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met Epson printer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik heb een Epson ET-2720 die tot nu toe altijd prima werkte.
                  …/…
                  En zijn er hier die ooit geprobeerd hebben om een technisch probleem uitgelegd te krijgen aan zo'n "domme computer ", en die dan werkelijk geholpen zijn door die "domme computer"?
                  Mocht je de chatbot van Epson effectief eens geprobeerd hebben, dan zou je al heel snel op het volgende uitgekomen zijn. [emoji6]
                  Ja, ik heb het eens in uw plaats geprobeerd, heeft dus geen uren in beslag genomen.

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met Epson printer

                    En wat heeft Bart dus ook al geprobeerd: Omdat dat niet lukt probeer ik het telefoonnummer, daar krijg ik te horen dat de wachttijd veel te lang is, en ze verwijzen mij door naar hun website, waar je alleen die domme computer kan vinden.

                    Hij belt naar Epson en komt op een computer terecht met de intussen heilige graal: eindeloze wachttijd in het vooruitzicht. U schreef: dan zal die u nog redelijk snel doorverbinden naar fysieke mensen. Klopt, maar er moeten dan wel fysieke mensen zijn hé (ik schrijf dus wel mensen, meervoud dus ) Maar helaas, die kosten geld.

                    Ik had uw reactie voorspeld, een quasi kopie van alle voorgaande in andere topics. Dus best stoppen met dit welles nietes spelletje.

                    Ik uit me dus niet negatief, ik schrijf de nuchtere waarheid (bij een toenemend pak bedrijven, niet allemaal).
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met Epson printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Mocht je de chatbot van Epson effectief eens geprobeerd hebben, dan zou je al heel snel op het volgende uitgekomen zijn. [emoji6]
                      Ja, ik heb het eens in uw plaats geprobeerd, heeft dus geen uren in beslag genomen.

                      Dit kan ik bevestigen. Zeer vriendelijk en behulpzaam heer aan de telefoon gekregen. Probleem was echter niet zelf op te lossen (hardnekkig verstopt spuitkanaaltje). Dan via hem gemaild met Mservice (Utrecht) die de reparaties voor Epson in Benelux doen. Afspraak gemaakt, even heen en weer naar Utrecht gereden, daar een uurtje gewacht en binnen de week was mijn printer weer up and running.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met Epson printer

                        Al eens in C:\Windows\System32\spool\PRINTERS gekeken of er geen bestand blijft hangen ?

                        Just my 2ct

                        Comment


                        • #13
                          Probleem met Epson printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          En wat heeft Bart dus ook al geprobeerd: Omdat dat niet lukt probeer ik het telefoonnummer, daar krijg ik te horen dat de wachttijd veel te lang is, en ze verwijzen mij door naar hun website, waar je alleen die domme computer kan vinden.

                          Hij belt naar Epson en komt op een computer terecht met de intussen heilige graal: eindeloze wachttijd in het vooruitzicht. U schreef: dan zal die u nog redelijk snel doorverbinden naar fysieke mensen. Klopt, maar er moeten dan wel fysieke mensen zijn hé (ik schrijf dus wel mensen, meervoud dus ) Maar helaas, die kosten geld.

                          Ik had uw reactie voorspeld, een quasi kopie van alle voorgaande in andere topics. Dus best stoppen met dit welles nietes spelletje.

                          Ik uit me dus niet negatief, ik schrijf de nuchtere waarheid (bij een toenemend pak bedrijven, niet allemaal).
                          Eveneens kon ik voorspellen dat je daar weer ging op inspelen zonder betrokken te zijn om toch nog maar wat olie op het vuur te gieten. [emoji848]
                          Ook al is de wachttijd even wat langer, als men 1 keer naar Epson (of ander bedrijf) moet bellen is het ook geen ramp om even uw beurt af te wachten.
                          Wie zegt trouwens dat daar geen mensen zitten?
                          Bart laat verstaan dat hij redelijk lang moeten zoeken heeft voor een vakje om een vraag te stellen en voor een telefoonnummer, dat heeft me anders geen twee minuten gekost inclusief doorlopen van de chatbot.
                          Hij geeft ook niet aan welk nummer gebeld werd, misschien hetzelfde of een ander.
                          Ik kende die website ook niet, heb er nooit eerder gezocht voor support, maar als ik op 2 minuten alles kan doorlopen, dan moet het voor anderen toch ook mogelijk zijn? [emoji848]
                          Als men aan de telefoon ook naar de website verwezen wordt, dan is dat uiteraard bedoeld voor mensen die dat nog niet gedaan hebben, heeft men daar al gezocht dan doet men dat uiteraard niet.
                          Ik ben gewoon gestart bij epson.be en dan verder naar ondersteuning, de rest wees zichzelf uit.
                          Zie reactie van pol parasol, blijkbaar ben ik dan toch niet de enige dat niet alles negatief vindt. [emoji57]
                          In plaats van alles af te breken geef ik gewoon de gevonden informatie, ik kan met de beperkte info ook niet weten of op dezelfde pagina’s gezocht werd.
                          Geniet nu nog maar wat van jullie dag.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met Epson printer

                            Ik VERMOED dat drivers een probleem zijn.
                            Mogelijks worden merkeigen drivers overschreven met generische varianten van MS zelf.

                            Best ga je eens graven in de drivers paneel en verwijder je alle drivers die aan het toestel gekoppeld zijn.
                            Tevens ook alle software van het merk weg doen. Tis te zeggen uninstall van doen.

                            Dan even opzoeken hoe de installatieprocedure normaal verloopt en daarbij de meest recente software en drivers gebruiken zoals aangeboden door de fabrikant.
                            Mogelijks moet je windows overrulen en in het drivers paneel manueel drivers ophalen voor je printer.

                            PS: Het is zelden dat het die dramatische vormen aan neemt.
                            Maar het is mij ook overkomen met een calibratietool. Had ik super veel gezeik met de drivers.
                            An wat sukkelen kwam het wel goed.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met Epson printer

                              Ik werk zelf met een aantal Brother printers en veel problemen zijn op te lossen via zoeken met de goede trefwoorden (ook Youtube).
                              In alle haast kan ik zo snel niet meer vinden, dan de volgende gegevens in de handleiding van de printer:

                              If incorrect characters appear in your prints, try these solutions before reprinting:
                              • Make sure any cables are securely connected at both ends.
                              • In Windows, delete all print jobs from the Windows Spooler:
                              • Windows 10:
                              Click product name and select Manage > Open print queue. Right-click the stalled print job, click
                              Cancel, and click Yes.

                              • If your product is connected to a USB hub, connect it directly to your computer instead.
                              If your computer entered sleep mode the last time you printed, the next print job after your computer
                              exits sleep mode may contain garbled characters. Print your document again.
                              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                              Comment

                              Working...
                              X