Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Printer

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Ik heb hier zo'n Epson ET-7750 eco-tank printer : ondanks de prijs van het toestel, is het werkelijk niets waard. Je moet continu de koppen reinigen, je krijgt continu strepen, die je een beetje kan oplossen door enkel in de beste kwaliteit te printen en het ding heeft de gewoonte om op willekeurige plaatsen hoopjes zwarte inkt neer te ploffen.
    Je kan ermee A3's printen (wat we nodig hebben) en de inkt is goedkoop, maar voor de rest is het een ramp. Deze printer was meer dan 500€ : voor dat geld verwacht je iets degelijk. Maar het is gewoon een ramp.

    Ik kan maar hopen dat de nieuwere types het beter doen, maar hier heeft Epson 100% afgedaan. Mijn vorige HP printer deed het een pak beter : kostte minder dan de helft. De inkt was duur, maar ging wel lang mee, omdat ik nooit de koppen hoefde te reinigen.
    Al die slangetjes naar de printkop maken het er ook niet eenvoudiger op en ze zijn duur.

    Geen ervaring met Epson, voor bureauwerk gebruik ik een Canon Maxify (meerdere modellen) met autoreset chips in de originele patronen. Die vul ik bij met de GI-56 voor de ecotank uitvoering van deze printer. Veel beter en niet zoveel duurder dan 3th party ink.

    Voor A3 gebruik ik mijn oude PRO-9500II fotoprinter, die staat er toch maar en inkt heb ik genoeg (er is inderdaad al wat tijd en geld ingekropen maar na jaaaaren begin ik het door te hebben...).

    Mijn huidige fotoprinter is de PRO-10, veel beter dan de 9500 maar niet zoveel slechter dan de opvolger PRO-300 die niet meer hervulbaar is.
    Althans niet met behoud van het inktniveau in de chip, maar dat is bij veel andere Canon printers ook niet meer mogelijk. Canon laat nog steeds toe om verder te printen na de inktmonitoring te hebben afgezet.
    Kan natuurlijk, maar je moet dan zelf letten dat de printkop niet droog komt te staan.

    Comment


    • #17
      Re: Printer

      Ik heb sinds 2,5 jaar een Epson 2710 eco tank printer, tot nu nog nooit een probleem gehad.
      Veruit de beste printer die ik ooit gehad heb. Ik vul wel bij met de originele inkt.
      Foto’s druk ik niet.
      Last edited by tucson2005; 27 februari 2023, 10:45.

      Comment


      • #18
        Re: Printer

        Voor Epson kan ik niet spreken, ik heb namelijk een Canon G550 en ben daar zeer tevreden mee, geen strepen en geen inktvlekken.
        Daarbij gebruik ik eigenlijk mijn printer veel te weinig en had ik ook moeilijkheden verwacht maar deze tot gisteren uitgebleven.
        Zolang heb ik die printer nu ook weer niet, sinds vorige zomer.
        Hij staat dicht bij een radiator en vreesde het ergste, waarschijnlijk zijn hun
        potten beter afgeschermd dan hun patronen.


        Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

        Comment


        • #19
          Re: Printer

          Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
          Ik heb sinds 2,5 jaar een Epson 2710 eco tank printer, tot nu nog nooit een probleem gehad.
          Veruit de beste printer die ik ooit gehad heb. Ik vul wel bij met de originele inkt.
          Foto’s druk ik niet.
          Hopelijk blijft het zo voor jou.
          Bij die A3 printer zat een behoorlijk voorraad inkt (2 van die "tanks" per kleur, de printer heeft er 5 en is trouwens nog altijd niet op) : dus ik gebruik de originele inkt. Er is ook geen reden het niet te doen, want die is gewoon behoorlijk goedkoop. (de zwarte inkt kost bv. ergens een 17€ voor een "pot" van 140 ml).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: Printer

            Die flesjes inkt waren de reden dat ik die eco printer gekocht had.
            De voorlaatste printer was ook Epson, maar dan met 5 cartridges die pokkeduur waren.
            Nooit een probleem gehad tot ik een setje uit de Action meebracht, ook geen probleem tot ik er eentje terug moest vervangen.
            Bij het uithalen van de cartridge trok ik er alles mee uit en stond mijn printer onder de inkt.
            Mijn printer + nog 2 sets cartridges van Action van miserie ingeleverd in het containerpark….

            Comment


            • #21
              Re: Printer

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Voor Epson kan ik niet spreken, ik heb namelijk een Canon G550 en ben daar zeer tevreden mee, geen strepen en geen inktvlekken.
              ....

              Die Canon G550 is een heel goede printer.
              Ik heb er ook eentje van staan voor previews (contacts) en kantoorprint.
              HET voordeel van die printer is dat je de tanks kan bijvullen met goedkope originele inkt van Canon.
              Die koop in in Duitsland, stukken goedkoper dan hier. Zeker in bulk.

              Voor mijn pro prints gebruik ik een grote jongen van Epson.
              Dat is een totaal ander type printer.

              Comment


              • #22
                Re: Printer

                Ha, printen en printers.... Voer voor discussie .

                Ik heb een Epson ecotank 2710 voor 'huiselijk' gebruik. De afdrukkost is zéér laag, de kwaliteit is meer dan voldoende (in feite heel goed zelfs, de mijne toch....) en het toestel is multi-funtioneel. Naast printen kan je er ook mee scannen e.d.
                Voor fotografie gebruik ik een Epson SC-P700 (ter vervanging van mijn SC-P600) en ben er ook heel tevreden over.
                Misschien/waarschijnlijk moet zo'n printer wel regelmatig printen om te vermijden dat de spuitkoppen verstopt geraken, daarom doe ik ook wat afdrukwerk voor anderen.
                Had ik er plaats voor gehad ik had een SC-P900 gekocht ipv de SC-P700, maar goed, ik ken een bevriende fotograaf met een héle grote EPSON fotoprinter en kan altijd bij hem terecht als ik eens een erg grote afdruk wil.
                En dan nog, afdrukken op plexi of aluminium doet hij ook niet en voor sommige prints is dat wel jammer.

                Buurmanbert (hoofdletter in het begin van een zin ) heeft het hier als enige al eens aangehaald : naast de printer en de gebruikte inkt is de papiersoort en afwerking minstens even belangrijk ! Op de beste printer krijg je geen prachtige afdrukken met gewoon papier, nietwaar ?

                Tenslotte, de kleurruimte : net zoals bij een scherm moet ook een printer gekalibreerd worden om de juiste kleur afdruk te krijgen. Graag verwijs ik hier naar deel 9 van een serie over kleurruimtes (opgelet, leest niet zoals de krant....). De url is https://www.eizo.be/nl/praktische-in...er-profileren/

                Groeten aan iedereen,
                H.

                Comment


                • #23
                  Re: Printer

                  De GI-53 flesjes voor de G550/G650 bevatten Chromalife 100, goede kwaliteit kleurvaste Canon inkt (200 jaar in album, 40j achter glas en 10j zonder glas).

                  Er zijn mensen die ze gebruiken om gewone Canon printers bij te vullen.
                  Als die van een andere generatie zijn moet je wel zelf een kleurprofiel maken als je er foto's wil mee afdrukken.
                  Het veranderen van de inkset is ook een wapen tegen namaak. Ze voegen bv rood of blauw toe, zogezegd om het kleurenspectrum te verbeteren, maar ze gebruiken kleuren die moeilijk zijn na te maken, want hun labo's mogen de kleurstoffen niet vrijgeven.
                  Als je dan alles optelt ben je goedkoper af om meteen de juiste printer te kopen.

                  De met flesjes hervulbare printers zijn eerst op de markt gekomen in landen waar niemand ooit originele inkt kocht.
                  Vooreerst is er winst op de printer, en inkt in een flesje zal ook goedkoper te produceren zijn zijn dan éénmalige patronen met chips (die werden ook altijd maar duurder om namaak tegen te gaan).

                  PS: Papier is ook een goede business. Ik liet me vroeger ook verleiden, tegenwoordig koop ik vooral tweedehands voorraad over van wie het printen heeft opgegeven.
                  Goed om voor familie en vrienden af te drukken en de printer bezig te houden. Anders spoelt hij de inkt toch door.
                  Ze mogen het papier kiezen, het ligt er toch maar, maximum A3+.
                  Als je begint moet je ermee voortdoen .
                  Last edited by palombian; 28 februari 2023, 16:19. Reden: voortdoen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Printer

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
                    Ha, printen en printers.... Voer voor discussie .
                    ...

                    ...
                    Op de beste printer krijg je geen prachtige afdrukken met gewoon papier, nietwaar ?
                    ...
                    Printers en printers.... Het is ook te zien of je ze aansluit op Windows of MAC (grapje)

                    Maar van dat papier is echt wel een dingetje.
                    Soms druk ik ook kantoorwerk op de printer en per ongeluk eens gewoon papier laten zitten bij een fotoprint. OOOO MY GOD!!!
                    Ja papier is echt wel alles.

                    Ik koop die nu in bulk. Ook in Duitsland trouwens.

                    Calibratie idd ook.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                      Ik heb hier zo'n Epson ET-7750 eco-tank printer : ondanks de prijs van het toestel, is het werkelijk niets waard. Je moet continu de koppen reinigen, je krijgt continu strepen, die je een beetje kan oplossen door enkel in de beste kwaliteit te printen en het ding heeft de gewoonte om op willekeurige plaatsen hoopjes zwarte inkt neer te ploffen.
                      Je kan ermee A3's printen (wat we nodig hebben) en de inkt is goedkoop, maar voor de rest is het een ramp. Deze printer was meer dan 500€ : voor dat geld verwacht je iets degelijk. Maar het is gewoon een ramp.

                      Ik kan maar hopen dat de nieuwere types het beter doen, maar hier heeft Epson 100% afgedaan. Mijn vorige HP printer deed het een pak beter : kostte minder dan de helft. De inkt was duur, maar ging wel lang mee, omdat ik nooit de koppen hoefde te reinigen.
                      Ik kan er van meespreken.
                      Maar de oplossing is vrij simpel en er staan filmpjes op het internet hoe dit te doen.

                      Je moet zorgen dat je de printer van spanning haalt als de kop ergens halverwege staat.
                      Dan met isopropyl de geleiding en het potje waar hij de inkt uitspuwt inspuiten en met een doekje of stuk papier alles opkuisen.
                      De printer print weer als nieuw....ale voor een tijdje

                      Mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                      Comment


                      • #26
                        Re: Printer

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                        Ik kan er van meespreken.
                        Maar de oplossing is vrij simpel en er staan filmpjes op het internet hoe dit te doen.

                        Je moet zorgen dat je de printer van spanning haalt als de kop ergens halverwege staat.
                        Dan met isopropyl de geleiding en het potje waar hij de inkt uitspuwt inspuiten en met een doekje of stuk papier alles opkuisen.
                        De printer print weer als nieuw....ale voor een tijdje

                        Mvg
                        OK : bedankt. Zal het indachtig zijn...
                        Maar in elk geval is dit toch een behoorlijk ontwerpfout. Maar als dat "tijdje", een "tijd" is, dan ben ik al tevreden... ...
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment

                        Working...
                        X