Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smart schakelaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Smart schakelaar

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dan is dat ook van overal ter wereld bedienbaar.
    Een slimme stekker op wifi toch ook ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: Smart schakelaar

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      En ik moet zeggen , Hue kost wel wat maar het werkt echt ontzettend goed. Draait hier al jaren voor alles en nog wat.
      Ik twijfel er zeker niet aan dat het goed spul is
      Maar ik vraag me af waarom de dag van vandaag nog een systeem kopen die eerst verbinding zoekt/maakt met een bridge en dan het internet.
      Dit terwijl er heel veel te koop is dat rechtstreeks op het wifi netwerk van je huis zit
      Daarmee mijn vraag ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #18
        Re: Smart schakelaar

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Een slimme stekker op wifi toch ook ?

        grts
        Sieg
        Er zijn er ook veel die niet van op afstand bedienbaar zijn zonder bridge.
        Het is niet omdat ze via WiFi via eigen netwerk te bedienen vallen, dat het per definitie van overal kan.
        Ook de integratie met Apple Woning, Google Home, … vind ik toch belangrijk genoeg om rekening mee te houden.
        Osram heeft ook een eigen Bridge, Eufy security ook.
        Zelfs Ikea (als voorbeeld) heeft heel wat spullen die met een app te bedienen zijn, maar niet van buitenaf zonder bridge.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Smart schakelaar

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Er zijn er ook veel die niet van op afstand bedienbaar zijn zonder bridge.
          Het is niet omdat ze via WiFi via eigen netwerk te bedienen vallen, dat het per definitie van overal kan.
          Ook de integratie met Apple Woning, Google Home, … vind ik toch belangrijk genoeg om rekening mee te houden.
          Osram heeft ook een eigen Bridge, Eufy security ook.
          Zelfs Ikea (als voorbeeld) heeft heel wat spullen die met een app te bedienen zijn, maar niet van buitenaf zonder bridge.
          Eigenaardig, dat wist ik niet
          Ligt dat niet eerder aan je router dan ?
          Bij mij moest ik ook een functie instellen voor "anywhere acces"

          Ik heb hier zelf enkele slimme stekkers van Nedis en enkele van Hombli, en ik kan deze van overal toch bedienen, onderweg of op vakantie, ook alles op te volgen.
          Werken trouwens op dezelfde app zonder probleem.
          De meeste slimme wifi stekkers trouwens kan je met dezelfde apps bedienen, ik meende ergens gelezen te hebben dat er maar twee platformen zijn wat dat betreft ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #20
            Re: Smart schakelaar

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Eigenaardig, dat wist ik niet
            Ik heb hier zelf enkele slimme stekkers van Nedis en enkele van Hombli, en ik kan deze van overal toch bedienen, onderweg of op vakantie, ook alles op te volgen.
            Werken trouwens op dezelfde app zonder probleem.
            De meeste slimme wifi stekkers trouwens kan je met dezelfde apps bedienen, ik meende ergens gelezen te hebben dat er maar twee platformen zijn wat dat betreft ?

            grts
            Sieg
            Ik heb hier ook enkele lampen van WIZ, die hebben elk hun eigen geïntegreerde brigde.
            En niettegenstaande WIZ nu ook van hetzelfde bedrijf is als Hue, kan men de WIZ items niet zien in de Hue app.
            Het lijkt me anders wel goedkoper in fabricage om 1 centrale bridge te voorzien dan elk item apart.
            Toekomstgericht zal dat hopelijk nog meer gestandaardiseerd worden en eenvoudiger. [emoji57]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Smart schakelaar

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik heb hier ook enkele lampen van WIZ, die hebben elk hun eigen geïntegreerde brigde.
              En niettegenstaande WIZ nu ook van hetzelfde bedrijf is als Hue, kan men de WIZ items niet zien in de Hue app.
              Het lijkt me anders wel goedkoper in fabricage om 1 centrale bridge te voorzien dan elk item apart.
              Toekomstgericht zal dat hopelijk nog meer gestandaardiseerd worden en eenvoudiger. [emoji57]
              Je hebt wel snel geantwoord, ik was nog een aanvulling aan het typen blijkbaar want you qoute is anders dan m'n reply
              En nogthans staat er geen opmerking onder m'n antwoord met wijziging, dus is het wel heel snel gegaan

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #22
                Re: Smart schakelaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Je hebt wel snel geantwoord, ik was nog een aanvulling aan het typen blijkbaar want you qoute is anders dan m'n reply
                En nogthans staat er geen opmerking onder m'n antwoord met wijziging, dus is het wel heel snel gegaan

                grts
                Sieg
                Eens men op quote drukt staat de tekst open, dan mag jij nog veel veranderingen aanbrengen zonder dat het in de quote verandert. [emoji848]

                Heeft niets met router te maken, gewoon bepaalde items laten geen remote toegang (buiten eigen netwerk) toe zonder bridge.
                Bij Hue heeft men de bridge ook nodig om alle uitgebreide functies van de app te kunnen gebruiken en zo blijven de lampen thuis ook bedienbaar als internet even uit valt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Smart schakelaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Eens men op quote drukt staat de tekst open, dan mag jij nog veel veranderingen aanbrengen zonder dat het in de quote verandert. [emoji848]
                  Ik bedoel in mijn eigen tekst, als ik deze nadien aanpas dan staat eronder dat deze gewijzigd is, wat hier dus niet het geval is
                  Daarmee dat ik zeg dat je binnen een kleine tweetal minuten moet gequote hebben

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Heeft niets met router te maken, gewoon bepaalde items laten geen remote toegang (buiten eigen netwerk) toe zonder bridge.
                  Bij Hue heeft men de bridge ook nodig om alle uitgebreide functies van de app te kunnen gebruiken en zo blijven de lampen thuis ook bedienbaar als internet even uit valt.
                  Eigenaardig in ieder geval

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #24
                    Smart schakelaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Ik bedoel in mijn eigen tekst, als ik deze nadien aanpas dan staat eronder dat deze gewijzigd is, wat hier dus niet het geval is
                    Als je snel genoeg een aanpassing doet in eigen tekst, dan staat daar inderdaad ook niets onder. [emoji6]

                    Edit: Dit toegevoegd.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Smart schakelaar

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ik heb er van Hue enkele maar deze zijn echt geen geld. Hopelijk werkt de link.

                      € 1,79 40% Off | Smart Plug Wifi Socket Eu 16A/20A Met Power Monitor Timing Functie Tuya Smart Leven App Controle Werkt Met alexa Google Thuis



                      Te mooi om waar te zijn ?
                      Kijk even hier:

                      Mijn ganse woning met dit merk uitgerust (qnect app, Tuya app en GH compatible)

                      Comment

                      Working...
                      X