Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Facturen engie en tussenkomst van de overheid in energieuitgaven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Facturen engie en tussenkomst van de overheid in energieuitgaven

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    De fundamentele fout achter uw redenering is dat de wetgevende overheid, de CREG/VREG en de energieleveranciers niet dezelfde doelstellingen en/of belangen hebben.
    Door "ZE" op één hoop te blijven gooien stijgt uw grijsgedraaid betoog niet uit boven populistisch gepraat, het spijt me dit nogmaals te moeten opmerken.
    Toch altijd reageren met onnodige arrogantie. [emoji848]

De VREG wil maar één ding en dat is inkomsten van leveranciers garanderen (kassa).
    De leveranciers willen uiteraard ook zoveel mogelijk verdienen (kassa).
    De overheid wil ook innen via BTW en andere heffingen, hoe hoger alle prijzen hoe meer hun inkomsten (kassa).
    Er is voor allen maar één doel en dat is kassa, kassa, kassa.
    Dus ja “ZE” zien enkel het geld, dat is het gemeenschappelijke doel van allen.

Het is uw recht een andere mening te hebben, maar waarom steeds die arrogantie?

Het is misschien beter dat je niet meer reageert op mijn berichten want het is uw eigen gefixeerd idee dat heel de boel hier verziekt door de manier waarop je het steeds aankaart.
    Wees blij dat u met alles perfect bent, u alles goed inschat en u alleen alles correct kan voorzien.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      En daar wringt het schoentje hier in België, in alle andere landen wil men iedereen van het gas af en doet men moeite om dat dan te promoten.
      Hier in België wil men dat ook doch maken ze de prijs van de elektriciteit een héél pak duurder dan de prijs van gas, pure Belgische Kafka

En dan vinden ze nog zoiets uit als een capaciteitstarief op de elektriciteit terwijl men wil dat iedereen overschakelt op EV en warmtepompen, België op z'n best

grts
      Sieg
      Het is inderdaad de verwachting dat fossiele brandstoffen hoger gaan belast worden, of dit tot vermindering van de kost van elektrische energie zal leiden valt nog af te wachten. Die zal hier te lande waarschijnlijk nog meer met gas gemaakt moeten worden dan nu, en er zijn nu éénmaal natuurkundige wetten die het maximale rendement bepalen.

Toch zou ik twee keer nadenken om nu nog een nieuwe gasketel te plaatsen.
      Anderzijds kan men niet volgen met het fabriceren en plaatsen van warmtepompen, en komen er nieuwe uitvoeringen met andere koudemiddelen zoals propaan.
      Net zoals met auto's is de omslag begonnen maar het juiste moment kiezen om erin te springen is nog de vraag.

Het capaciteitstarief bevoordeelt juist grote gebruikers. In verhouding tot de totale jaarfaktuur is de éénmalige kost om heel het jaar een hogere hoeveelheid stroom te mogen afnemen aan een LAGERE prijs dan met de terugdraaiende teller erg redelijk en misschien zelfs een nuloperatie.
      Er moest wel ergens een rem opgezet worden, anders gaat het net echt wel plat hoor.

Uit wiens koker dit is gekomen vraag ik me ook af, maar het is niet volledig ondoordacht, het is er nu en het zal er blijven.

Verbeter me wanneer ik verkeerd ben, maar hoeveel kWp zouden je accumulatiekachels meer getrokken hebben dan je warmtepomp nu ?
      Last edited by palombian; 2 januari 2023, 22:24. Reden: zinswending

Comment

Er moest wel ergens een rem opgezet worden, anders gaat het net echt wel plat hoor.
        Buiten een andere (duurdere) manier van aanrekenen helpen zowel het capaciteitstarief als de digitale meter niets aan de belasting van het net.
        Het enige waar de digitale meter wel een impact zal hebben op de belasting van het net is dat ze remote uw verbruik gaan kunnen beperken door wanneer zij het willen o.a. het laden van een wagen te pauzeren of te beperken, bepaalde machines (wasmachine, droogkast, …) te pauzeren.
        Dat wordt nog leuk voor mensen die tijdgebonden zijn en er op rekenen dat de wagen op een bepaald uur volgeladen is, de was op tijd klaar is, …
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ze gaan u gewoon van het net smijten als je teveel verbruikt.
          Daar zit de angel van de digitale meter. Er zit een relais in.

Vooral de kleine man met de pet gaat het geweten hebben.
          De rijken gaan ze niet afkoppelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ze gaan u gewoon van het net smijten als je teveel verbruikt.
            Daar zit de angel van de digitale meter. Er zit een relais in.

Vooral de kleine man met de pet gaat het geweten hebben.
            De rijken gaan ze niet afkoppelen.
            Hoe gaat die meter weten wie arm of rijk is, zo "slim" is die echt niet.
            Van dezelfde "kleine man met de pet" wordt, net zoals van iedereen, elke stap en al wat hij zegt en schrijft gevolgd o.a. door Google, en dat vindt niemand een probleem.
            Tot hier ook een autoritair regime komt, verkozen door jullie complotdenkers .

Wat ik hier soms lees begint mij eerlijk gezegd een beetje bezorgd te maken.
            Ik sta misschien al ergens op een lijst .
            Last edited by palombian; 3 januari 2023, 16:30. Reden: bezorgd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Buiten een andere (duurdere) manier van aanrekenen helpen zowel het capaciteitstarief als de digitale meter niets aan de belasting van het net.
              Het enige waar de digitale meter wel een impact zal hebben op de belasting van het net is dat ze remote uw verbruik gaan kunnen beperken door wanneer zij het willen o.a. het laden van een wagen te pauzeren of te beperken, bepaalde machines (wasmachine, droogkast, …) te pauzeren.
              Dat wordt nog leuk voor mensen die tijdgebonden zijn en er op rekenen dat de wagen op een bepaald uur volgeladen is, de was op tijd klaar is, …
              Het net plat door de gewone gebruiker, zal niet gebeuren, industrie heeft voorrang, ik ken bedrijven die moeten bellen naar Doel voor ze een bepaalde motor starten. En die reden van plat, en dure investeringen zijn goed voor de verpakking van de digitale meter, de uitbreiding zal wel moeten of ze nu willen of niet, of we gaan dikwijls plat.
              https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Het net plat door de gewone gebruiker, zal niet gebeuren, industrie heeft voorrang, ik ken bedrijven die moeten bellen naar Doel voor ze een bepaalde motor starten. En die reden van plat, en dure investeringen zijn goed voor de verpakking van de digitale meter, de uitbreiding zal wel moeten of ze nu willen of niet, of we gaan dikwijls plat.
                Info van Fluvius zelf gekregen is dat maximaal 8 wagens tegelijk in onze redelijk korte straat geladen kunnen worden boven het normale verbruik.
                Daarna kans dat het net (lokaal) het niet meer aan kan.
                De wijk is hier maar van rond 1990, op zich niet extreem oud.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Hoe gaat die meter weten wie arm of rijk is, zo "slim" is die echt niet.
                  Net zoals ze remote kunnen weten wie wat verbruikt, weten ze ook wie welke teller heeft.
                  En wees maar zeker dat ze elke teller apart kunnen aansturen of uitsluiten, ook om het vermogen te beperken voor wanbetalers kunnen ze dat met de “slimme meter”.

Van dezelfde "kleine man met de pet" wordt, net zoals van iedereen, elke stap en al wat hij zegt en schrijft gevolgd o.a. door Google, en dat vindt niemand een probleem.
                  Tot hier ook een autoritair regime komt, verkozen door jullie complotdenkers .
                  De overheid dat we actueel hebben werd door niemand gekozen.
                  Het resultaat van de verkiezingen stond hun niet aan en ze hebben dan maar zelf de postjes verdeeld.
                  Google heeft daar trouwens niets mee te maken.

Wat ik hier soms lees begint mij eerlijk gezegd een beetje bezorgd te maken.
                  Ik sta misschien al ergens op een lijst .
                  Hoogstwaarschijnlijk een zwarte. [emoji23]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

.... elke stap en al wat hij zegt en schrijft gevolgd o.a. door Google, en dat vindt niemand een probleem.
                    Dat zie je wederom verkeerd Jan ....
                    Als het moment komt dat Google gaat beslissen wanneer we de computer mogen gebruiken en als Google zou beslissen om mijn computer uit te schakelen, wel dan zullen mensen dat wel een groot probleem vinden !
                    Als je vergelijkt moet je een goede vergelijking maken en niet gewoon er een naam bijhalen

grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Prijs jezelf gelukkig
                      Niet moeilijk dat er mensen zijn die zich een breuk moeten betalen als ze zulke fouten maken, het geld moet van ergens binnenkomen hé

Denk wel dat je nog een verrekening zal mogen verwachten ...

grts
                      Sieg
                      Zonet telefoon gekregen van Engie.
                      Ze gaan mij 69 EUR terugbetalen. Ik ben benieuwd (want ik betaal dus al een paar maanden geen voorschot meer voor electriciteit, maar ik kan momenteel de detailberekening niet consulteren)
                      Het nieuwe voorschot (gas en electriciteit) bedraagt 100 EUR

Vriendelijke groeten

Peter

Comment

Working...
                      X