Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bol.com, ook niet normaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bol.com, ook niet normaal.

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Eindelijk!!!
    Bol.com heeft vandaag mijn geld teruggestort vijftiendagen nadat ze de retour ontvangen hebben.

    En het kan hier weer niet kapot hé.
    Update gedaan van Luminar Neo en niks werkt nog, ook luminar 4 en Luminar AI.
    En het ergste, onze Dyson V8 heeft de pipe à Martin kegeef. (de nieuwe zal al zeker NIET van bij Bolleke komen.
    Wat zal het derde zijn? 2023 is ons blijkbaar niet goed gezind.
    Miserie, miserie, miserie.
    Als dat al miserie is.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: Bol.com, ook niet normaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
      Wat is er stuk aan de Dyson?
      De draaiende borstel. Motor is om zeep.
      En ook is de batterij heel snel leeg.
      We zijn er eigenlijk nooit tevreden mee geweest, om de haverklap moest dat borstelhuis grondig gekuist worden en de zuigkracht was nu ook niet om erover naar huis te schrijven.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Bol.com, ook niet normaal.

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        De draaiende borstel. Motor is om zeep.
        En ook is de batterij heel snel leeg.
        We zijn er eigenlijk nooit tevreden mee geweest, om de haverklap moest dat borstelhuis grondig gekuist worden en de zuigkracht was nu ook niet om erover naar huis te schrijven.
        Ik gebruik hier nu al een paar jaar een Bosch Unlimited (Serie 6, ondertussen zijn er al nieuwere versies), voor mij werkt die prima, maar een stofzuiger die je in het stopcontact steekt zal altijd meer vermogen (zuigkracht) hebben dan eentje op accu's.

        Een van de grootste voordelen van die unlimited stofzuigers is dat je de accu kan wisselen zoals bij een boormachine (het zijn boormachine-accu's voor niet-professionele Bosch apparaten), en je krijgt er 2 accu's bij.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #19
          Re: Bol.com, ook niet normaal.

          We hebben een Samsung Jet 75 gekocht (bij Coolblue) en daar kunt ge de batterij vervangen precies als bij een boormachine.
          We hebben ook sterk de indruk dat hij veel krachtiger is dan onze Dyson V8 en dat de Samsung ook minder lawaai maakt.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: Bol.com, ook niet normaal.

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            We hebben een Samsung Jet 75 gekocht (bij Coolblue) en daar kunt ge de batterij vervangen precies als bij een boormachine.
            We hebben ook sterk de indruk dat hij veel krachtiger is dan onze Dyson V8 en dat de Samsung ook minder lawaai maakt.
            Ah, dan toch
            Hier ook lang getwijfeld tussen Dyson ( maar had schrik dat ge meer voor de naam betaalde ) en Samsung. Uiteindelijk ook zo ne Samsung gekocht en mij lijkt ie toch krachtig genoeg. Heb wel nooit kunnen vergelijken met Dyson. Soit, maar Samsung is ook niet goedkoop eh. We hebben er wel nog het dock bij.
            En twee batterijen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #21
              Re: Bol.com, ook niet normaal.

              Mijn vrouw heeft vorig jaar een Dyson SV12 gekocht met alles erop en eraan, om niet altijd de Miele stofzuiger de trappen op te moeten sleuren.
              Eigenlijk duur voor wat het is, zeker in vergelijking met een grote Miele (C3).
              Die laatste verniel je wel snel en grondig met steengruis (maar hij was ook al 20 jaar oud).
              Voor de nog steeds voortdurende verbouwingen heb ik dan een Kärcher WD3 gekocht (was vorig jaar € 50 incl 5 zakken). Zuigt zeer goed, ook water.
              Standaard 40mm buis (ik zet er een stuk afvoerbuis op om vanuit de Velux op zolder de dakgoot vooraan te kuisen).
              Ik veronderstel dat we nu wel genoeg stofzuigers hebben .
              Last edited by palombian; 6 januari 2023, 15:56.

              Comment


              • #22
                Re: Bol.com, ook niet normaal.

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Mijn vrouw heeft vorig jaar een Dyson SV12 gekocht met alles erop en eraan, om niet altijd de Miele stofzuiger de trappen op te moeten sleuren.
                Eigenlijk duur voor wat het is, zeker in vergelijking met een grote Miele (C3).
                Die laatste verniel je wel snel en grondig met steengruis (maar hij was ook al 20 jaar oud).
                Daarom heten bovengenoemde dan ook 'stof'zuigers.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Bol.com, ook niet normaal.

                  Dat klinkt niet goed..
                  Als je hem zou weggooien wil ik hem graag adopteren als donor voor onze v8.

                  Groetjes,
                  Bart

                  Comment


                  • #24
                    Re: Bol.com, ook niet normaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                    Dat klinkt niet goed..
                    Als je hem zou weggooien wil ik hem graag adopteren als donor voor onze v8.

                    Groetjes,
                    Bart
                    Hat was de oude Miele die kapot was, hoor, de motoras rammelde in de lagers (niks kogellagers of zo trouwens).
                    Eigenlijk vind ik het zwak voor zo'n "goed" merk, toch niet moeilijk om een behoorlijke filter voor de motor te zetten
                    Maar ja, het doelpubliek van Miele klust niet zelf .

                    Dyson heeft wel een filter, met de nodige waarschuwing, alleen moet je hem 24h laten drogen na het uitwassen onder de kraan.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Bol.com, ook niet normaal.

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Hat was de oude Miele die kapot was, hoor,
                      Denk dat hij het over de V8 van Red Falcon had. [emoji848]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Bol.com, ook niet normaal.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Denk dat hij het over de V8 van Red Falcon had. [emoji848]
                        Klopt

                        Comment


                        • #27
                          Re: Bol.com, ook niet normaal.

                          De beste stofzuiger die we ooit gehad hebben was een Nilfisk.
                          Die zoog zelfs een stuk van € 2,00 simpelweg op.
                          Maar ja, het was een slede stofzuiger en met draad.
                          Maar nu zijn we super tevreden met die Samsung, veel krachtiger dan de Dyson V8 (en stiller ook nog).
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Bol.com, ook niet normaal.

                            Als je vroeger tests bekeek van stofzuigers (met draad) dan zag je dat Dyson gewoonlijk het meeste lawaai maakte, dat probleem hebben ze dan blijkbaar nog altijd niet opgelost?
                            Ik heb toen nog een Bosch sledestofzuiger gekocht omdat die veel stiller was, die werkt nog altijd perfect (ik heb er vorige zomer nog steengruis mee opgezogen toen ik de elektriciteit aan het vernieuwen was), maar sinds ik de stofzuiger met accu's heb gebruik ik die oude Bosch niet meer zoveel.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Bol.com, ook niet normaal.

                              Nilfisk waren veruit de slechtste stofzuigers die we ooit hadden (in de jaren 80). Twee stofzuigers hier binnen 5 jaar om zeep, dezelfde ervaring bij mijn ouders. Enorm luidruchtig ook. Dan maar Miele gekocht, de eerste probleemloos meer dan 20 jaar, dan maar opnieuw een Miele aangekocht die het nog altijd perfect doet. Trouwens onlangs een Miele droogkast van meer dan 30 jaar ingeruild voor een nieuwe. De droogkast kreeg een kortsluiting te verwerken maar het was op energievlak ook tijd om een nieuwe aan te schaffen. Alleen de inbouwmicrogolf zijn we niet over te spreken, na 5 jaar de display zowat onbruikbaar (sensortoetsen). Vervanging van het component zou dik 600 euro kosten.
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • #30
                                Re: Bol.com, ook niet normaal.

                                Men kan een stofzuiger wel stiller maken, maar zou het ook niet min of meer onvermijdelijk zijn, dat, een stofzuiger die krachtig zuigt, ook wat meer lawaai maakt ?
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X