Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bol.com, ook niet normaal.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Bol.com, ook niet normaal.

    Bij een vroegere verbouwing is die Kärcher op het einde wel gesneuveld, maar gezien de prijs was dat geen probleem.
    Ik kocht toen ook een goedkope zware breekhamer in de Hubo, moest toch niet lang dienen. Nog 3 flessen bier bijgekregen ook.
    Dient nog altijd als mixer.
    En zonder die Kärcher nu was de Miele al opnieuw kapot.

    Voor sommigen hier is enkel het beste goed, dat is toch zo geruststellend , maar je mag toch een berekend risico nemen ?
    Wij betalen als consument veel te veel voor allerlei spullen die zogezegd beter zijn.
    Voor mij hoort een Dyson daar eerder bij.

    Comment


    • #47
      Re: Bol.com, ook niet normaal.

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Voor sommigen hier is enkel het beste goed, dat is toch zo geruststellend , maar je mag toch een berekend risico nemen ?
      Wij betalen als consument veel te veel voor allerlei spullen die zogezegd beter zijn.
      Voor mij hoort een Dyson daar eerder bij.
      Je haalt twee zaken door elkaar en dat is het duurste en het beste.
      Het duurste is niet altijd het beste, maar het beste is ook niet altijd het duurste. [emoji57]
      En beter is ook persoonlijk, enkel nuttige zaken die men effectief gebruikt kunnen beter zijn.
      Maar het is ook niet omdat het voor iemand (schijnbaar) onnuttig is, dat het voor iedereen zo is.
      Nu is extreem goedkoop uiteraard ook niet altijd goedkoop.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #48
        Re: Bol.com, ook niet normaal.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

        Ze hadden een echte vacuum meter in het magazijn. Een analoog meter dat de onderdruk kon meten van oa stofzuigers.
        Zo'n meter zegt veel en niets, je moet de zuigkracht bekijken met het luchtdebiet. Met een echte labo vacuümpomp haal je zelfs 98% vacuüm maar je kan er nog geen stofje mee opzuigen. Aan de andere kant zijn er van die enorme stofzuiginstallaties bv in houtzagerijen die zonder moeite elke 2 seconden een kruiwagen vol houtzaagsel opzuigen. En toch zuigen die minder sterk vacuüm dan een gewone huis en tuin stofzuiger.
        Het zal een evenwichtsoefening zijn tussen de twee principes om een goede en toch zuinige stofzuiger te maken.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #49
          Re: Bol.com, ook niet normaal.

          Allemaal goed en wel, maar hoe kan je als leek een goede draadloze steelstofzuiger kiezen ? In de winkel kan je ze alleszins niet uittesten ….
          En als er dan al technische gegevens bij staan, waar moet je op letten ?
          Het is imho altijd een beetje een roulette om zo iets te kopen.
          Reviews van gebruikers kunnen dan wel een beetje helpen, maar de ene mens heeft niet dezelfde verwachtingen en prioriteiten dan de andere.
          Ik vind het toch raar dat een toestel dat al sinds 1900 bestaat ( toen niet draadloos natuurlijk ) nog steeds niet aan alle verwachtingen kan voldoen.
          Batterijduur is voor mij nog een van de minste zorgen, dat kun je oplossen met een tweede batterij, maar goed en krachtig stofzuigen zou je toch van bijna elk gemiddeld toestel mogen verwachten ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #50
            Re: Bol.com, ook niet normaal.

            Hier ligt nog een Consumentengids van augustus '21 en daar wordt de Rowenta Air Force Flex 760 RH9571 als beste aangegeven. Zeer goede of de beste cijfers voor zuigkracht. Je kan die testen wel met de nodige korrel zout nemen, maar ik neem toch aan dat ze op een deftige manier bepaalde eigenschappen kunnen testen.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #51
              Re: Bol.com, ook niet normaal.

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Vijf keer aankopen kost ook hé, misschien beter toch iets meer geïnvesteerd?

              En hoeveel zou die stofzuiger van 100€ heden kosten? [emoji848]
              Als je wil vergelijken met prijzen van heden dan moet je ook met actuele prijzen vergelijken.
              Eentje van 50 of 100€ heden zal ook niet hetzelfde zijn als eentje van 100€ 20 jaar geleden.



              Totaal verkeerd gebruikt dus.
              Je kapt ook geen 2 ton steengruis in de koffer van een Mini.
              Uiteraard moet men de juiste apparatuur gebruiken voor de juiste taken.

              Hier ligt niet meer of minder tapijt dan 40 of 50 jaar geleden bij mijn ouders … geen dus.
              Op den boerenbuiten lag er vroeger zeker geen tapijt in de meeste huizen, de mensen kwamen van hun veld hun huis in.

              Ieder zijn huishouden en rekening, maar zou jij het tof vinden mocht uw madam zeggen dat er geen camera in huis komt omdat zij dat niet nuttig vindt? [emoji848]

              Ahhh … als het gratis is, dan is het wel goed? [emoji23]

              Groot gelijk heeft ze. [emoji6]
              Net even opgezocht. De karcher van gelijkaardige functionaliteit en specs kost op vandaag 71 euro! Er zijn ook modellen rond de 100 euro.
              Het ding is dat die Karcher waarschijnlijk de beste koop is. Het is no nonsence en het ding is archie lelijk maar werkt als een speer.

              Het heeft me wat gekost al die stofzuigers kopen. Idd. Had ik maar van de eerste keer de karcher. Had ik al die kosten kunnen besparen.
              De moraal van het verhaal is dat de marketing bij de meeste merken zo glad is dat je niet weet wat je moet kopen.
              Reviews en zo bestonden 20 jaar geleden nog niet zoals nu.
              En dan nog erg opletten. Want de mening van de ene is nog niet de situatie van jezelf.


              Totaal verkeerd gebruik? Zo zie ik dat niet. Het is toch een STOF zuiger. En geschuurd plaaster is dan geen stof volgens u?
              Het probleem met die Dyson bucht is dat het tegen niets kan en ontwikkeld is voor huizen waar geen stof ligt.
              Totale marketingzever.
              Wie boort al niet eens een gaatje in de muur om een kader op te hangen? Als je dat al niet mag opzuigen!
              Hoe belachelijk moet het worden?
              Met die karcher zuig ik alles op. Van kelder tot zolder, de garage, mijn auto, de werkplaats, tuinhuis,.... Water, stof, vuil, .... Alles lust hij.
              DA is een stofzuiger! Hij poert nooit en doet de klus zonder morren en zonder kosten al ruim 20 jaar.
              Kan niet gezegd worden van dat Dyson marketingbrol.

              De Dyson was een kado van haar dochter. Je kan daar geen nee op zeggen. Dat weet jij ook.
              En het was gratis. Idd. Ga ik ook ff mijn ogen dicht knijpen en mij verkneukelen in eigen sap als ik zie wat voor sukkelding het is.
              Maar van mij mag ze dat niet kopen idd. Daar gaan we geen gezinsbudget aan uitgeven.

              Als ik een camera koop dan heb ik daar bijzonder goede argumentatie voor waarom de aankoop nodig is en kan ook onderbouwen waarom ik een bepaald type koop.
              En ze mag er nee op zeggen. Maar dan zal er ook geen inkomen zijn. Dat weet ze wel.
              Er zal dus een alternatief moeten komen en ik luister graag naar haar voorstel dan.
              Tevens gaat dit om een professionele aankoop en moet ik het eerder aan de belastingen uitleggen dan aan mijn partner.
              Het ding brengt op, het kost me niets want ik breng die in.

              We wijken af.....
              Als ik zie wat sommige hobby fotografen allemaal kopen....
              Man, man, man.....
              Hier gaat dat niet zo.
              Ik heb behoorlijk veel spul. Dat klopt wel.
              Maar alles gebruik ik zeer intensief en gaat mee tot het versleten is tot op de draad.
              Elk item heb ik al tientallen keren terug kunnen verdienen.
              Nee, ik ga dus geen Leica kopen, en ook geen Hasselblad, geen Profoto flitsen,...
              Ik ben daar veel te nuchter voor.
              Ik zoek spul dat goed is en zijn geld waard is.
              Ik heb trouwens een vliegende hekel aan marketing! Ik krijg er prompt de zware schijterij van.
              Mij kunnen ze niet vangen. Het werkt zelfs totaal averechts op mij.
              Als ik gladde reklame zie dan wordt ik prompt zeer stekelig en argwanig.

              En toch ben ik ook niet helemaal vrij van ongelukken.
              Desondanks we met veel aandacht spullen kopen die we allemaal wel nodig hebben, lukt het menig merk, verkoper om ons in het zak te zetten.

              Ik ga een super stom voorbeeld geven...

              We staan deze week in de horeca groothandel wat aankopen te doen.
              We kopen daar altijd in de groothandel ons frietvet in grote bidons. Dat is professioneel spul en kan niet vergeleken worden met wat je koopt in de supermarkt.
              Die kwaliteit is echt totaal anders. En als je de prijs narekend dat komt dat gelijk uit.

              Staat daar op een rek een aanbieding voor Cake.
              1kg Cake voor 3 euro. Scherpe prijs wel. En toegeven, em zag er heerlijk uit.
              Ik overleg even met mijne madam en zeg haar dat het er echt wel zeer smakelijk uit ziet. Ik kreeg er echt wel goesting achter. Ook al omdat ik dat erg graag lust.
              Er eentje gekocht dan maar. Om te proberen.
              Thuis gekomen en geproefd. Miskoop dus.
              Geen goede echte botersmaak.
              Pas dan mijn bril opgezet en naar de ingredienten gekeken. Blijkt er helemaal geen boter in te zitten.
              Naargja, zo slecht was em nu ook weer niet. Voor die 3 euro is die prijs wel correct.
              Bruikbaar om weg te geven aan klanten (in de horeca) bij een kop koffie of zo.

              En laat dat nu een beetje de moraal van het verhaal zijn van mijn betoog.
              Bij stofzuigers is dat niet anders.
              Elk merk doet zijn best om het er super uit te laten zien en beloven je het beste van het beste te zijn.
              Het is voor ons allemaal hetzelfde.
              Het is pas NA aankoop dat je echt kan ondervinden of iets is dat past bij uw verwachtingen.
              En uw situatie is niet mijn situatie.

              Comment


              • #52
                Re: Bol.com, ook niet normaal.

                Reviews is één ding... ervaring is iets anders.

                In Autogids staan massaal reviews van nieuwe wagens, allemaal 11 op 10.
                Na een duurtest van 2 jaar of meer schiet van sommigen als niet veel meer over...

                Ik onthoud dat je een Dyson kan vergelijken met een cake die je niet lekker blijkt te vinden maar toch nog goed genoeg is om weg te geven.
                (Grapje he, ik snap uw punt wel.)

                Groeten,
                Bart

                Comment


                • #53
                  Re: Bol.com, ook niet normaal.

                  Hehe. You bad*ss ;p

                  Nee, da is.

                  En wat ook is. Ik moest er even bij stil staan deze middag.
                  Veel van ons zijn mensen van rond de 50, 60 en ouder.
                  Wij hebben nog de jaren 70 meegemaakt toen de dieren nog konden praten.
                  Toen was alles beter.
                  Ale, het was anders.

                  Ik moest er aan denken...
                  Herinner je nog de RTT witte telefoon?
                  Er zijn daar moorden mee gepleegd. Zo sterk was dat ding.
                  Totaal niet stuk te krijgen.
                  Er zat zelfs een staal plaat in.

                  Zo maken we de spullen niet meer.
                  Tijden zijn anders geworden.
                  En wat vroeger een goed top merk was kan helemaal anders zijn vandaag.

                  Doet me denken aan het merk Lenco. Een van de beste merken platenspelers vroeger.
                  Nu is het de brol van de brol.

                  Of Sony, ook al zo een merk.
                  Philips, ook al niet meer wat het was.

                  We leven in een andere realiteit nu.
                  En we moeten er mee leren omgaan.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Bol.com, ook niet normaal.

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Net even opgezocht. De karcher van gelijkaardige functionaliteit en specs kost op vandaag 71 euro! Er zijn ook modellen rond de 100 euro.
                    Het ding is dat die Karcher waarschijnlijk de beste koop is. Het is no nonsence en het ding is archie lelijk maar werkt als een speer.

                    Het heeft me wat gekost al die stofzuigers kopen. Idd. Had ik maar van de eerste keer de karcher. Had ik al die kosten kunnen besparen.
                    De moraal van het verhaal is dat de marketing bij de meeste merken zo glad is dat je niet weet wat je moet kopen.
                    Reviews en zo bestonden 20 jaar geleden nog niet zoals nu.
                    En dan nog erg opletten. Want de mening van de ene is nog niet de situatie van jezelf.


                    Totaal verkeerd gebruik? Zo zie ik dat niet. Het is toch een STOF zuiger. En geschuurd plaaster is dan geen stof volgens u?
                    Het probleem met die Dyson bucht is dat het tegen niets kan en ontwikkeld is voor huizen waar geen stof ligt.
                    Totale marketingzever.
                    Wie boort al niet eens een gaatje in de muur om een kader op te hangen? Als je dat al niet mag opzuigen!
                    Hoe belachelijk moet het worden?
                    Met die karcher zuig ik alles op. Van kelder tot zolder, de garage, mijn auto, de werkplaats, tuinhuis,.... Water, stof, vuil, .... Alles lust hij.
                    DA is een stofzuiger! Hij poert nooit en doet de klus zonder morren en zonder kosten al ruim 20 jaar.
                    Kan niet gezegd worden van dat Dyson marketingbrol.

                    De Dyson was een kado van haar dochter. Je kan daar geen nee op zeggen. Dat weet jij ook.
                    En het was gratis. Idd. Ga ik ook ff mijn ogen dicht knijpen en mij verkneukelen in eigen sap als ik zie wat voor sukkelding het is.
                    Maar van mij mag ze dat niet kopen idd. Daar gaan we geen gezinsbudget aan uitgeven.

                    Als ik een camera koop dan heb ik daar bijzonder goede argumentatie voor waarom de aankoop nodig is en kan ook onderbouwen waarom ik een bepaald type koop.
                    En ze mag er nee op zeggen. Maar dan zal er ook geen inkomen zijn. Dat weet ze wel.
                    Er zal dus een alternatief moeten komen en ik luister graag naar haar voorstel dan.
                    Tevens gaat dit om een professionele aankoop en moet ik het eerder aan de belastingen uitleggen dan aan mijn partner.
                    Het ding brengt op, het kost me niets want ik breng die in.

                    We wijken af.....
                    Als ik zie wat sommige hobby fotografen allemaal kopen....
                    Man, man, man.....
                    Hier gaat dat niet zo.
                    Ik heb behoorlijk veel spul. Dat klopt wel.
                    Maar alles gebruik ik zeer intensief en gaat mee tot het versleten is tot op de draad.
                    Elk item heb ik al tientallen keren terug kunnen verdienen.
                    Nee, ik ga dus geen Leica kopen, en ook geen Hasselblad, geen Profoto flitsen,...
                    Ik ben daar veel te nuchter voor.
                    Ik zoek spul dat goed is en zijn geld waard is.
                    Ik heb trouwens een vliegende hekel aan marketing! Ik krijg er prompt de zware schijterij van.
                    Mij kunnen ze niet vangen. Het werkt zelfs totaal averechts op mij.
                    Als ik gladde reklame zie dan wordt ik prompt zeer stekelig en argwanig.

                    En toch ben ik ook niet helemaal vrij van ongelukken.
                    Desondanks we met veel aandacht spullen kopen die we allemaal wel nodig hebben, lukt het menig merk, verkoper om ons in het zak te zetten.

                    Ik ga een super stom voorbeeld geven...

                    We staan deze week in de horeca groothandel wat aankopen te doen.
                    We kopen daar altijd in de groothandel ons frietvet in grote bidons. Dat is professioneel spul en kan niet vergeleken worden met wat je koopt in de supermarkt.
                    Die kwaliteit is echt totaal anders. En als je de prijs narekend dat komt dat gelijk uit.

                    Staat daar op een rek een aanbieding voor Cake.
                    1kg Cake voor 3 euro. Scherpe prijs wel. En toegeven, em zag er heerlijk uit.
                    Ik overleg even met mijne madam en zeg haar dat het er echt wel zeer smakelijk uit ziet. Ik kreeg er echt wel goesting achter. Ook al omdat ik dat erg graag lust.
                    Er eentje gekocht dan maar. Om te proberen.
                    Thuis gekomen en geproefd. Miskoop dus.
                    Geen goede echte botersmaak.
                    Pas dan mijn bril opgezet en naar de ingredienten gekeken. Blijkt er helemaal geen boter in te zitten.
                    Naargja, zo slecht was em nu ook weer niet. Voor die 3 euro is die prijs wel correct.
                    Bruikbaar om weg te geven aan klanten (in de horeca) bij een kop koffie of zo.

                    En laat dat nu een beetje de moraal van het verhaal zijn van mijn betoog.
                    Bij stofzuigers is dat niet anders.
                    Elk merk doet zijn best om het er super uit te laten zien en beloven je het beste van het beste te zijn.
                    Het is voor ons allemaal hetzelfde.
                    Het is pas NA aankoop dat je echt kan ondervinden of iets is dat past bij uw verwachtingen.
                    En uw situatie is niet mijn situatie.
                    Zalig zoiets te lezen. Ik kan het enkel bijtreden.

                    Ja, ik herinner me die telefoons. Zelf zo geen gehad. Maar je kon de hoorn opnemen en dat ding bleef staan. Die zwarte platte die erna kwam, die kwam mee omhoog als je de hoorn opnam. Die plaat staal was nergens goed voor waarschijnlijk volgens de een of andere manager/boekhouder die een secretaresse had om de telefoon voor hem te doen. Sony was in de jaren '70 al op de terugweg.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Bol.com, ook niet normaal.

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht

                      Totaal verkeerd gebruik? Zo zie ik dat niet. Het is toch een STOF zuiger. En geschuurd plaaster is dan geen stof volgens u?
                      Het probleem met die Dyson bucht is dat het tegen niets kan en ontwikkeld is voor huizen waar geen stof ligt.
                      Geschuurd plaaster is geen gewoon stof. Als je dat opzuigt zit de stofzak na enige tijd gewoon dicht, zeker met hoge luchtvochtigheid. Die zak wordt een pleisterplaat. En die Dyson heeft geen zak, dus komt heel dat systeem vast te zitten in een laag gips. Dat plaasterstof is ook superfijn en kruipt overal in, ook in de lagers. Als je wat vierkante meters plaasterplaat moet schuren met een schuurmachine, is de kans ook groot dat je na afloop het ding kunt weggooien dat hebben we ook mogen ervaren. De rotor zat gewoon vastgeplakt in hard geworden plaaster, geen beweging meer in te krijgen.
                      Geen pleidooi voor Dyson, wegens geen ervaring mee btw. We hebben ook een grote Karcher voor de klussen, en voor werken met pleister koop je maar best een set extra goede zakken en een filter.
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #56
                        Re: Bol.com, ook niet normaal.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Zalig zoiets te lezen. Ik kan het enkel bijtreden.

                        Ja, ik herinner me die telefoons. Zelf zo geen gehad. Maar je kon de hoorn opnemen en dat ding bleef staan. Die zwarte platte die erna kwam, die kwam mee omhoog als je de hoorn opnam. Die plaat staal was nergens goed voor waarschijnlijk volgens de een of andere manager/boekhouder die een secretaresse had om de telefoon voor hem te doen. Sony was in de jaren '70 al op de terugweg.
                        Die zware staalplaat zorgde ervoor dat de telefoon op zijn plaats bleef staan als je aan de draaischijf draaide, zonder dat gewicht zou je een hand nodig hebben om de telefoon tegen te houden, maar dan had je een hand te weinig omdat je ook de hoorn van de haak moest nemen vooraleer je een nummer kon draaien met de draaischijf.
                        Dat was dus de reden waarom zo'n telefoontoestel zo zwaar was.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X