Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

    Ik kocht een Eurom 1000 wifi convector voor een kleine badkamer van 10m2, maar warmt precies traag. De thermostaat kabel is aangesloten, ik zette een programma deze ochtend om rond 7u op te warmen tot 25 graden, maar bleef op 21. Alles is goed ingesteld via de app, uren, hoogste stand om snelst op te warmen, temperatuur,... We zijn wel gewoon van een heater/blazer die snel warme licht blaast. Hoelang zou ik die convector al moeten laten starten op te warmen, 1u ipv 30min op voorhand? Misschien eens op 30 graden om te testen? Evt een echte heater of betere convector met timer aan te raden?

  • #2
    Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

    Hangt er vooral van af wat de starttemperatuur is.
    Als je van 16° naar 25° wil gaan is een groot verschil tegenover van 20° naar 25°.
    Toch niet wat ingesloten zodat die een verkeerde temperatuur meet?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
      Ik kocht een Eurom 1000 wifi convector voor een kleine badkamer van 10m2, maar warmt precies traag. De thermostaat kabel is aangesloten, ik zette een programma deze ochtend om rond 7u op te warmen tot 25 graden, maar bleef op 21. Alles is goed ingesteld via de app, uren, hoogste stand om snelst op te warmen, temperatuur,... We zijn wel gewoon van een heater/blazer die snel warme licht blaast. Hoelang zou ik die convector al moeten laten starten op te warmen, 1u ipv 30min op voorhand? Misschien eens op 30 graden om te testen? Evt een echte heater of betere convector met timer aan te raden?
      Hang er een badkamer ventilatorkachel in van 3000 watt en binnen tien minuten is de ruimte op een aangename temperatuur. Een convector is bedoeld voor continu verwarming: het duurt uren voordat deze een ruimte op temperatuur heeft: dat geld ook voor een radiator van de CV, die moet je ook een paar uur van tevoren openzetten. Een aangename temperatuur in een badkamer begint pas bij 25/28 graden wanneer je onder de douche uit komt.

      Comment


      • #4
        Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

        Bekijk deze tips eens, de 1000W zal vermoedelijk wat nipt zijn.

        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Een aangename temperatuur in een badkamer begint pas bij 25/28 graden wanneer je onder de douche uit komt.
          Euuuh zijn jullie zo’n hete mensen? [emoji23]
          Hier nog nooit op meer dan 22 à 23° gezet in de badkamer.
          Maar ieder zijn ding natuurlijk, water van de douche staat ook niet heel hoog.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

            was idd mss geen zon goed idee, mijn dochter moet regelmatig naar de volley en moet dan snel warm zijn en smorgens ook. Daarstraks ook eens getest voor 30min, op 30 graden gezet in hoogste en blijft op 21.
            Best zoals vroeger een snelle blazende ventilatorkachel. Ik kocht een convector omdat dit plat en mooi in de badkamer aan de muur kan hangen, voor de rest heb ik geen verwarming in de badkamer. In haar slaapkamer geeft ze een panel heater (ook convector met glazen plaat). Platte hangende ventilatorkachels voor aan de muur bestaan niet zeker :-)

            Comment


            • #7
              Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Euuuh zijn jullie zo’n hete mensen? [emoji23]
              Hier nog nooit op meer dan 22 à 23° gezet in de badkamer.
              Maar ieder zijn ding natuurlijk, water van de douche staat ook niet heel hoog.
              Het is ook een groot verschil of de muren en de vloer warm zijn.
              Wie tijdelijk verwarmt - waarvoor tegenwoordig iets te zeggen valt - zal een hogere luchttemperatuur moeten instellen voor hetzelfde comfortgevoel.
              Misschien waren die stralingsverwarmertjes die vroeger boven de deur hingen (ik zie nog wel af en toe) nog zo geen slecht idee, je voelde de warmte direct.

              Comment


              • #8
                Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                Ik neem aan dat veel mensen net zoals wij doorgaans niet verwarmen in de badkamer als ze niet gebruikt wordt.
                Ons badkamer zit vol "steen" oppervlakten en tegels. Duurt wel even tegen dat het aangenaam warm is.
                De ruimte zelf verwarmt wel snel maar tegen dat de thermische massa ook warm is duurt het bij ons toch bijna 2 uur zun.

                Geen idee wat TS zijn probleem is.

                Comment


                • #9
                  Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                  Probleem is duidelijk, te trage opwarming en niet tot de ingestelde graden, misschien is hij half stuk, thermostaat kabel zit er nochtans in, ik stuur hem terug denk ik.

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ik neem aan dat veel mensen net zoals wij doorgaans niet verwarmen in de badkamer als ze niet gebruikt wordt.
                  Ons badkamer zit vol "steen" oppervlakten en tegels. Duurt wel even tegen dat het aangenaam warm is.
                  De ruimte zelf verwarmt wel snel maar tegen dat de thermische massa ook warm is duurt het bij ons toch bijna 2 uur zun.

                  Geen idee wat TS zijn probleem is.

                  Comment


                  • #10
                    Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                    Probleem is duidelijk, te trage opwarming en niet tot de ingestelde graden, misschien is hij half stuk, thermostaat kabel zit er nochtans in, ik stuur hem terug denk ik.
                    Of gewoon niet genoeg vermogen om op korte tijd te kunnen opwarmen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                      Met een groter vermogen warmt de lucht in de badkamer sneller op, en dan zal de verwarming minder lang ingeschakeld moeten blijven.
                      Als je de badkamer tijdelijk wil opwarmen, dan is een blazer met meer vermogen een betere oplossing, want dan voel je meteen de warme lucht, zonder dat alle muren, plafond en vloer moeten opwarmen.
                      Waarschijnlijk zal met een 2000W blazer de lucht al na enkele minuten warm genoeg aanvoelen om geen kou te lijden in de badkamer.
                      Een ander probleem is dan wel dat het vocht condenseert op de koude muren (daarom gebruik ik hier een ontvochtiger om de badkamer te drogen na een bad of douche).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                        1000 watt is gewoon veel te weinig.
                        Een badkamer daarvan wil je dat het snel opgewarmd geraakt : en dan heb je een verwarmingstoestel met ventilator nodig, met uiteraard meer vermogen (de meeste zijn 2000W). Voor permanente verwarming is dat wel bruikbaar, maar dat wil je eigenlijk niet in een badkamer die op een dag misschien een goed uur bevolkt wordt.
                        De thermostaat hoger instellen om het sneller warm te krijgen is ook zinloos. Zo'n ding heeft een aan/uit regeling en levert dus 1000W (of minder afhankelijk van de vermogenstand, als die er is) of niets. Als het bv. 17°C is en je stelt dat in op 20 of 30 °C : het opwarmen zal even snel (of traag) gebeuren. Aan 20°C zal het zichzelf sneller uitschakelen, maar dat is ook alles.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                          Ik heb hem vandaag teruggestuurd.
                          Volgende week hebben ze deze in de Lidl, is geen ventilatorkachel zoals ik vroeger had die snel opwarmde, maar ook geen trage convectorkachel zoals deze die ik terugstuurde.

                          Dit is een keramische kachel, 2000W met verwarmingselementen met PTC-technologie (Positieve Temperature Coefficient) hebben een hogere efficiëntie en verwarmen de lucht sneller


                          Ziet er goed uit volgens deze video :


                          Wat denken jullie, snelle opwarming keramisch met die technologie en bestellen?
                          Is makkelijker om in de badkamer aan de muur te hangen en wat mooier dan zo'n klein ventilatorkacheltje (deze bestaat wss niet in platte versie voor aan de muur ?)

                          Ik zie dat de Lidl ook hieronder een panel heater verkoopt (is ook wel een convector maar ook 2000W, mijn dochter ook zo een in haar kamer van een ander merk aan de muur en warmt redelijk snel op)


                          Maar in de reviews staat dat die niet aan de muur kan worden gemonteerd en jammer genoeg niet in combinatie met een blazer.
                          Denk dat de keramische van 2000W van de eerste links bovenaan de beste zal zijn, sneller opwarmen (en blaast ook) + ophangen mogelijk).
                          Last edited by CanonYouCan; 7 december 2022, 20:22.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                            Het rendement van een directe elektrische verwarming is altijd 100% van de toegevoerde kWh, nooit meer, zogezegde nieuwe technologieën met hogere efficientie zijn verkoopspraat.
                            Wat telt is zoals hier ten overvloede gezegd het vermogen en de snelheid om de warmte te verspreiden.
                            Er zijn wel degelijk blazertjes van 2000W (of convectors met een ventilatorstand) om aan de muur te hangen (of je kan de pootjes eraf halen).

                            PS: met die PTC kan het vermogen blijkbaar wel gradueel geregeld worden, en niet aan/uit, maar om snel een badkamer te verwarmen heb je daar niet veel aan.
                            Last edited by palombian; 7 december 2022, 20:40. Reden: PTC

                            Comment


                            • #15
                              Re: Convector kleine badkamer warmt traag (30min op voorhand geprogrammeerd)

                              Ik heb deze ventilator: https://www.bol.com/be/nl/p/rowenta-...51524954/?s2a=
                              Warmt een badkamer op in enkele minuten.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X