Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopersbescherming Ali Express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kopersbescherming Ali Express

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Als ze nu de punt op de i willen zetten, dan rekenen ze u nu de terugzendkosten aan want ook dat staat duidelijk in de voorwaarden.
    Welke voorwaarden? De koper stuurt niets terug en Bpost gaat de verzender ook niets aanrekenen. Dit gaat gewoon terug naar afzender. Bpost heeft zo ook eens een pakje terug gestuurd omdat mijn adres zogezegd niet bestond. Nooit iets van kosten gezien, ik niet en de verzender niet.

    Als jij de goederenontvangen hebt en daarna terugstuurt kan het zijn dat jij opdraait voor de verzendkosten. Maar hier is er geen sprake van ontvangst van de goederen.

    Comment


    • #17
      Kopersbescherming Ali Express

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Welke voorwaarden? De koper stuurt niets terug en Bpost gaat de verzender ook niets aanrekenen. Dit gaat gewoon terug naar afzender. Bpost heeft zo ook eens een pakje terug gestuurd omdat mijn adres zogezegd niet bestond. Nooit iets van kosten gezien, ik niet en de verzender niet.

      Als jij de goederenontvangen hebt en daarna terugstuurt kan het zijn dat jij opdraait voor de verzendkosten. Maar hier is er geen sprake van ontvangst van de goederen.
      Een pakje “weigeren” = kiezen om terug te sturen naar afzender, dus keuze van de koper.
      Meestal rekenen ze niets aan, maar de verkoper kan in dit geval toch minstens de originele verzendkosten achter houden en wat blijft er dan nog over van die 5€?
      Het is China hé, die mannen denken anders dan wij.
      Zie onderaan.
      Last edited by VerSeg; 4 december 2022, 23:29.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Kopersbescherming Ali Express

        Ben ik niet met je eens.

        Het retourrecht wil zeggen dat je het ontvangen hebt en niet meer wil houden om welke reden dan ook.

        In deze heeft de afzender mogelijks willen frauderen en mij voor een voldongen feit gezet door te verzaken aan de juiste administratie.
        Daarbij is het retourrecht niet van toepassing want het is onderweg blijven hangen bij de douane.
        Dit gaat om het weigeren van het betalen van "de boete" (ik zet het tussen haakjes omdat het geen boete is maar een afzetterij)

        Duidelijk een fout van de afzender en buiten mijn wil.
        Ik was ter goede trouw, de afzender niet!

        Comment


        • #19
          Re: Kopersbescherming Ali Express

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          In deze heeft de afzender mogelijks willen frauderen en mij voor een voldongen feit gezet door te verzaken aan de juiste administratie.
          …/…
          Duidelijk een fout van de afzender en buiten mijn wil.
          Ik was ter goede trouw, de afzender niet!
          Dat hangt ook allemaal af van hoe het vermeld staat bij bestelling/afrekening.
          Als BTW effectief verrekend werd, dan kan de fout ook elders liggen.
          Als je wat zoekt op dergelijke gevallen, dan kan je ook genoeg voorbeelden vinden waar de fout hier in België gebeurd is of veroorzaakt door softwareproblemen.
          Niet meteen denken dat zoiets met opzet gebeurt. [emoji57]
          Maar goed, hopelijk krijg je de 5€ terug.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Kopersbescherming Ali Express

            Ik heb een brief gekregen van bpost waarin duidelijk staat dat de btw niet of niet correct is geregistreerd. (geen idee hoe ze dat achterhalen trouwens, maar tot daar).
            Op het platform staat dat ze btw aanrekenen en heb ik ook betaald.
            Dat terzijde.

            Maar ik was wel erg geschrokken toen ik nadien de feedback op de verkoper ging lezen op Ali.
            1 op 10 van de transacties loopt mis.
            De mensen zijn echt niet te spreken over de gang van zaken via die verkoper.
            Iets met rook en vuur?

            Ik ga meer opletten de volgende keer voor ik op "kopen" klik.
            En met wat geluk krijg ik de 5 euro terug.

            Het zit nu in de "wachten" fase. Ik moet 10 dagen wachten alvoor Ali opnieuw tussen komt.

            Ik hou jullie op de hoogte alvast.
            Mij gaat het niet om die 5 euro. Maar wou jullie vragen of dit jullie bekend was en anderzijds ook een waarschuwen dat het daar soms mis loopt met bepaalde verkopers.

            Comment


            • #21
              Re: Kopersbescherming Ali Express

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Maar ik was wel erg geschrokken toen ik nadien de feedback op de verkoper ging lezen op Ali.
              1 op 10 van de transacties loopt mis.
              Op zich wil dit nog niet veel zeggen, mensen reageren sneller als het fout gaat en positieve feedback wordt minder gegeven.
              Maar men kan daar uiteraard altijd rekening mee houden. [emoji57]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Kopersbescherming Ali Express

                Een tussentijdse update.

                In een reactie van Ali hadden ze me gevraag nog 10 dagen te wachten.
                Nu is die periode voorbij en hebben ze mij terug op wacht gezet voor opnieuw 10 dagen.

                Comment


                • #23
                  Re: Kopersbescherming Ali Express

                  UPDATE:

                  Ik heb ondertussen een update mogen ontvangen van Ali Express.

                  Finaal hebben ze mij toch serieus genomen bij Ali Epxress en zou ik mijn geld terug krijgen na hun tussenkomst en mijn klacht.
                  Desondanks het smerig gespeeld verzet van de malafide verkoper.
                  Ik heb toch even moeten wachten op dit alles (we zijn 23 december en we zijn hier al mee bezig van in september ergens.).

                  Ik heb mijn geld nu nog niet terug maar de procedure zou gestart zijn om het geld terug te storten op mijn creditcard.

                  Mij ging het niet om het geld want dat was iets van 5 euro in totaal.
                  Mij ging het om het principe als je beschermd zou zijn op een platform dat buiten Europa ligt.
                  China heeft niet altijd de beste reputatie als het om (internationale) rechten gaat.

                  Ik laat nog iets weten als mij geld terug op rekening staat. Maar beschouw de kwestie als gesloten.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kopersbescherming Ali Express

                    Laatste UPDATE:

                    Het geld staat terug op mijn creditkaart.
                    Bij deze is de kwestie dus afgesloten.

                    Ik geef nog even mee dat je als koper dus wel degelijk een claim kan indienen bij Ali en ze dit mits veel morren wel serieus nemen.
                    Maar je moet de procedure erg goed opvolgen en in de gaten houden zodat je claim niet komt te vervallen.
                    Er is maar weinig tijd om te klagen en je moet goed lezen hoe je de procedure gaat volgen.

                    Comment

                    Working...
                    X