Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waterleiding: lekkende koppelingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waterleiding: lekkende koppelingen

Oorspronkelijk geplaatst door Netebuk Bekijk bericht
    Waarom geen vlas en vet gebruiken?
    Werkt nog het best om koppelingen te dichten.
    Bij losse moeren is een rubberen dichting voldoende
    Met "kemp" wordt vlas bedoeld en "pasta" of de merknaam Kolmat vet dacht ik zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Met "kemp" wordt vlas bedoeld en "pasta" of de merknaam Kolmat vet dacht ik zo.
      Dat denk je juist.

Comment

Vandaag die klus aangepakt. Alles gedemonteerd en de kemp en pasta eraf gehaald, de boel met aceton en een tandenborstel opgekuist en dan met een harde kunststof borstel op de dremel erover.

Voor de messing-messing en messing-chroom koppelingen heb ik "Virax Filetfix III" gebruikt. Is zoiets als die Loctite dat hard wordt in de koppeling. Dat is wat ik in de winkel gevonden heb. Ik heriner me dat de loodgieter die thuis de verwarming geplaatst heeft ook zo'n rood busje had. Je heb zogezegd 5 minuten om te herpositioneren maar geloof dat niet, 2 minuten is de max. Dat was spannend om de badkraan waterpas te krijgen. Nu ja, alle koppelingen die ermee gedaan zijn zijn dicht.

Voor de aansluiting op de galvanisé ben ik een verse tube Kolmat gaan halen. De vorige poging was met een ander merk en eerlijk gezegd, Kolmat werkt niet alleen pretiger, het is ook dicht ermee. Nochtans dezelfde werkwijze gebruikt.

Comment

Goed werk, nooit bang zijn om iets zelf aan te pakken .

Comment

Working...
          X