Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte ervaring met Kamera Express BV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Slechte ervaring met Kamera Express BV

    Wat er gebeurt is - is K.E. hun probleem. Ongeacht wat fout gegaan is - het contract is niet vervuld zoals het had moeten afgerond zijn. Wie Jaja kent - weet ook dat hij daar niet in overdrijft.
    Jaja is ook een stuk redelijker dan ikzelf.

    Ik hoop dat Jaja zijn centjes terug krijgt - want dit was niet conform de verkoopsovereenkomst.

    Lees het relaas - kans gehad, kans verkeken. K.E. mag echt wel dankbaar zijn dat ze die kans tot rechtzetting gekregen hebben - helaas hebben zij dat niet zo begrepen. Spijtig is dat. En ja - hij kan omdat het online gekocht is - de zaken terugsturen en heeft recht op de aankoopsom...
    Gelukkig heeft hij online gekocht - en heeft de EU die richtlijnen voor online en postorderverkopen.

    @VerSeg - leg mij nu 's uit waarom wij dit anders moeten oplossen met K.E. - dan met andere consumentenzaken waar het contractueel overeengekomene niet geleverd geworden is?

    Comment


    • #32
      Slechte ervaring met Kamera Express BV

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      @VerSeg - leg mij nu 's uit waarom wij dit anders moeten oplossen met K.E. - dan met andere consumentenzaken waar het contractueel overeengekomene niet geleverd geworden is?
      Waar schrijf ik dit? [emoji848]

      Ik haal net aan wat er in de wetgeving staat over producten die niet overeenstemmen met de omschrijving.
      De wet voorziet dat de handelaar het moet laten herstellen, vervangen of terugbetalen.
      De handelaar wil meteen terugbetalen (staat in openingspost) omdat hij op dat moment geen tweede identiek exemplaar had en de handelaar handelt dus volgens de wet.

      In #19 kaart je echter aan dat men maar 7 dagen de tijd heeft om goederen terug te sturen en over ontbinden van de aankoop,zonder opgave van reden, dat komt niet overeen met de wettelijke garantie waar non-conformiteit onder valt.
      Ik heb het vermoeden dat u eerder verwijst naar het herroepingsrecht, daar kan men uiteindelijk ook gebruik van maken en de periode bedraagt dan 14 kalender dagen.
      Door non-conformiteit op te geven heeft men echter twee maand na vaststelling om het te melden. [emoji6]
      Op tweedehands goederen is minstens één jaar wettelijke garantie van toepassing (indien aangegeven door de verkoper, anders 2 jaar).

      In de wettelijke garantie staat:
      De wettelijke garantie kan worden ingeroepen indien de non-conformiteit van het geleverde goed wordt vastgesteld binnen de 2 jaar vanaf de levering van het goed. De wettelijke garantie begint te lopen vanaf de levering van het goed aan de consument.

      Voor tweedehandsgoederen kan de garantietermijn worden verkort in de verkoopovereenkomst, maar hij mag niet korter zijn dan 1 jaar en de verkoper moet de consument hiervan op duidelijke en ondubbelzinnige wijze informeren. Indien dat niet het geval is geldt ook voor tweedehandsgoederen 2 jaar garantie.

      Wat moet u doen wanneer u een gebrek vaststelt?
      U moet als consument de verkoper zo spoedig mogelijk informeren over het gebrek en in ieder geval binnen de twee maanden vanaf de dag waarop u het gebrek heeft vastgesteld. De verkoper en de consument kunnen een langere termijn overeenkomen.
      In principe verjaart de rechtsvordering van de consument binnen een termijn van een jaar vanaf de vaststelling van het gebrek.

      Welke rechten geniet u als consument onder de wettelijke garantie?
      Er bestaat een hiërarchie van middelen die ter beschikking van de consument staan:
      U heeft het recht de kosteloze herstelling of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
      Daar waar een herstelling of vervanging onmogelijk is of voor de verkoper onevenredige kosten met zich mee zou brengen, kunt u een prijsvermindering of de ontbinding van het verkoopcontract eisen.
      Last edited by VerSeg; 12 oktober 2022, 01:26.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Slechte ervaring met Kamera Express BV

        Toch ook even een positieve ervaring vermelden met KE.Vorig jaar juni heb ik bij hun een tweedehandse Tokina Firin 100mm macro FE lens gekocht.Tevreden van mijn aankoop,de lens zag eruit als nieuw en heb er ondertussen toch wel(al zeg ik het zelf)een aantal goeie foto's mee gemaakt.Enig minpuntje misschien,ik heb toch wel ruim een week moeten wachten eer ik de lens in mijn bezit had.Voor de rest tevreden van mijn aankoop.

        Comment


        • #34
          Re: Slechte ervaring met Kamera Express BV

          Hallo,

          Toch even vermelden dat ik in het verleden ook tot volle tevredenheid besteld heb bij KE, tot deze ene keer dus.
          In deze zaak krijg ik mijn geld terug + terugzendkosten (even afwachten nog ...).
          Ik heb dus de Sigma lens die ik wilde - mét OS - (opnieuw?) als tweedehands gevonden op hun website en na telefonisch contact is me verzekerd dat het dit keer dus de goede lens is.
          Ik heb ze dus maar besteld, en aan een lagere prijs dan het eerste - ondeugdelijke - exemplaar.
          We zijn weer in blijde verwachting - én van centjes terug én van een deugdelijke Sigma lens

          Maar, alles bij elkaar blijf ik het toch een heel eigenaardig verhaal vinden ...

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment

          Working...
          X