Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slechte ervaring met Kamera Express BV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Slechte ervaring met Kamera Express BV

Beste Jaja,

Hoe kan u zich wreken mocht u dat wensen?

Economische inspectie - dat kan online. K.E. gaat dat haten... (want die doen lastig - je wordt wel niet op de hoogte gehouden...).

Antitrust vragen stellen (bij de EU over de dominante positie van K.E.) is ook interessant - onthou u wel van statements te maken (dan ben je vervolgbaar) - vragen stellen kan nooit kwaad. Je neemt dan geen stelling in. Daar kan je gerust bewijsmaterialen bijsteken, zoals omzetcijfers e.a.
    Uiteraard stel ik me vragen bij de enorme omvang die K.E. aanneemt - en ik ben er één keer geweest en nadien nooit meer. Alleen al die nederlander vanalles horen beweren waar mijn haar van recht kwam volstond om de kwaliteit van die dienstverlening en de verkopers zwaar in twijfel te trekken.
    Wat dat betreft ben ik denk ik de ergste van 't pak op B.D. - elke verkoper en elke marketteer is ons absoluut wantrouwen waard.

Comment

Wel,

Ze hadden een iets recentere versie van de lens dan die ik besteld had en ik heb voorgesteld dat we het verschil zouden delen.
      Neen dus, wel €30,00 korting op mijn "oude brollens" als ik ze wilde houden.
      Nu, ik heb eens wat gezocht en de lens die ik toegestuurd kreeg gaat voor maximum €250,00 tweedehands ...
      En neen mutley, ik ben niet uit op wraak [emoji6], maar blijf het een onfrisse praktijk vinden.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        Beste Jaja,

Hoe kan u zich wreken mocht u dat wensen?

Economische inspectie - dat kan online. K.E. gaat dat haten... (want die doen lastig - je wordt wel niet op de hoogte gehouden...).

Antitrust vragen stellen (bij de EU over de dominante positie van K.E.) is ook interessant - onthou u wel van statements te maken (dan ben je vervolgbaar) - vragen stellen kan nooit kwaad. Je neemt dan geen stelling in. Daar kan je gerust bewijsmaterialen bijsteken, zoals omzetcijfers e.a.
        Uiteraard stel ik me vragen bij de enorme omvang die K.E. aanneemt - en ik ben er één keer geweest en nadien nooit meer. Alleen al die nederlander vanalles horen beweren waar mijn haar van recht kwam volstond om de kwaliteit van die dienstverlening en de verkopers zwaar in twijfel te trekken.
        Wat dat betreft ben ik denk ik de ergste van 't pak op B.D. - elke verkoper en elke marketteer is ons absoluut wantrouwen waard.
        Hehe. Het is een sterke ventilatie die je maakt.
        Er zit wel iets van in.

Verkopers zijn verkopers, handelaars zijn handelaars.... De wereld van de commercie is om wakker te blijven als consument.
        Wantrouwen is mijn inziens al wat vergaande. Paranoia zijn is nu ook niet nodig.
        Ik denk dat je beter af bent met een gezonde portie kritische houding.
        De tijden van echt malafide ondernemers (lees oplichters) ligt voor het grootste deel achter ons denk ik toch.
        De verkopers van nu doen ook maar hun job en bedoelen het niet verkeerd.

Het is uw taak als consument om goed te onderzoeken wat je wil kopen, prijzen vergelijken en opzoeking te doen.
        Nu met internet is er veel meer informatie beschikbaar over wat in de handel verkrijgbaar is.
        Wat je ook koopt, probeer vooral op zoek te gaan naar de producten en diensten die passen bij uw noden en wensen.
        Voor elk van ons ligt dat iets anders.

Comment

Nu geen fouten maken is voorlopig belangrijker dan die wraak - je wil nl. je zuurverdiende centen terug, of de juiste lens geleverd krijgen (gezien het voorstel dat men u gedaan heeft, heeft K.E. een serieuze bok geschoten, en is die lens er niet, of hebben ze ooit een foute uitgeleverd).

Let ook op - je hebt maar een beperkte termijn om die goederen terug te sturen - hou die datum in de gaten - als ik me niet vergis zijn dat 7dagen... Ik zou geen poging wagen via de ombudsman - want dan riskeert u lange tijden te moeten wachten en wat kan een ombudsman bereiken... Idem voor Economische inspectie en andere zaken - dat duurt gewoon te lang.

Nu wat u totnogtoe gedaan heeft volstaat mogelijks niet, dus bekijk zo snel als 't kan de procedure om de aankoop ongedaan te maken (dat zou vanuit EU-regelgeving omgezet moeten worden, je moet zelfs geen reden opgeven - in uw geval zou ik dat zelfs expliciet wel opgeven met alle bewijzen vandien). De details hiervan moet u bekijken in wat de wetgever zegt rond online aankopen (en postorder) en wat KE beschrijft in hun voorwaarden. Weet wel dat men u niet kan dwingen om een waardebon te aanvaarden als u zo de aankoop ontbind (u leest tussen de lijnen dat dit de volgende stap kan zijn - afhankelijk van de woorden of zinsnedes die u zal hanteren in uw verdere communicatie met hen).

Dan heeft u wel de terugstuurkost (beter misschien nakijken of u dat niet kan zelf terugbrengen, dan heeft u meteen het bewijs dat de lens bij K.E. goed is toegekomen...) aan uw broek - maar dan blijft het tot dat beperkt.

Hen dwingen om die 2dehandse lens te leveren - zal minder evident worden, tenzij u kan aantonen dat het ex. dat u gevraagd had nog in voorraad zou zijn - maar gezien die 30€-voorstel denk ik niet dat die in voorraad zal zitten... (je verliest nl. die optie om snel het leeuwendeel van uw centjes te recuperen - ombudsen en klachtenrprocedures kunnen lang gerokken worden).

Dat is de afweging die u nu eerst moet maken. Prettig is dat niet - maar je bent er dan 't snelst van af, met relatief beperkte inspanningen en misschien is dat nog 't best voor uw gezondheid ook...

En een troost - Google en consoorten gaan dit vinden (dus eigenlijk... loopt de kost voor K.E. hoger op dan ze denken).

Comment

Hallo,

Ik heb de lens inmiddels teruggestuurd en heb bericht gekregen dat ze de lens ontvangen hebben bij KE.
            Ik heb de factuur van de verzendkosten ook bijgevoegd en de som bijgeteld bij die van de lens als som die ik terugvorder.
            Afwachten nu ... en op zoek gaan naar een andere 70-200mm, maar niet meer bij Kamera Express.
            Voor de Photodays heb ik inmiddels een 70-200mm voor Nikon kunnen regelen. Dat geeft me wat meer zoektijd.

Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
              je wil nl. je zuurverdiende centen terug,
              Geen probleem, KE wil volledig terugbetalen volgens de info.

Let ook op - je hebt maar een beperkte termijn om die goederen terug te sturen - hou die datum in de gaten - als ik me niet vergis zijn dat 7dagen...
              Fout, dat is tien dagen dat men heeft om af te zien van een online aankoop (zogenaamde periode op zicht), maar dat heeft helemaal niets te maken met de periode dat men heeft bij een product dat niet voldoet aan de beschrijving.

Nu wat u totnogtoe gedaan heeft volstaat mogelijks niet, dus bekijk zo snel als 't kan de procedure om de aankoop ongedaan te maken (dat zou vanuit EU-regelgeving omgezet moeten worden, je moet zelfs geen reden opgeven - in uw geval zou ik dat zelfs expliciet wel opgeven met alle bewijzen vandien).
              Ik snap niet wat men daar nog verder over moet zeuren … van in het begin geeft TS aan dat KE een menselijke fout toegeeft en ze zelf een volledige terugbetaling willen doen of een korting geven, dit is volledig volgens wat de wet voorziet.

Dan heeft u wel de terugstuurkost (beter misschien nakijken of u dat niet kan zelf terugbrengen, dan heeft u meteen het bewijs dat de lens bij K.E. goed is toegekomen...) aan uw broek - maar dan blijft het tot dat beperkt.
              Bij een product dat niet in overeenstemming is met de omschrijving mag de terugzending niet voor rekening van de koper zijn maar moet de verkoper alle kosten op zich nemen!
              Dit is een andere regeling dan bij een standaard afzien van de aankoop.

Hen dwingen om die 2dehandse lens te leveren - zal minder evident worden, tenzij u kan aantonen dat het ex. dat u gevraagd had nog in voorraad zou zijn - maar gezien die 30€-voorstel denk ik niet dat die in voorraad zal zitten...
              Ook dat is door TS al lang vermeld dat ze de juiste lens niet hebben en niet kunnen leveren.

En een troost - Google en consoorten gaan dit vinden (dus eigenlijk... loopt de kost voor K.E. hoger op dan ze denken).
              Het is misschien niet plezant een product niet te ontvangen wanneer men daar zijn zinnen op gezet heeft, maar moet men steeds zo’n drama maken voor een menselijke fout?
              Niemand hier kan zeggen dat KE met opzet iemand wou bedriegen, zeker niet als ze meteen de fout toegeven en willen terugbetalen.
              Niets is perfect op deze wereld en mocht men steeds zo’n stappen willen ondernemen bij elke fout, dan zouden de rechtbanken vol zitten vrees ik.
              Ik vraag me af hoeveel er iets zouden zeggen als ze per vergissing iets beter of meer krijgen dan wat ze bestel hebben … want ook dat komt voor.
              Is dan ook iedereen zo eerlijk om het meteen terug te sturen of naar de winkel terug te keren als men ziet dat men te weinig betaald heeft?
              Last edited by VerSeg; 10 oktober 2022, 01:15. Reden: Typfout
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                Hallo,

De lens staat ingepakt om teruggestuurd te worden ...
                Na geld terug uitkijken naar een ander exemplaar dus - en neen, geen oerexemplaar alhoewel die destijds prima voldeed op de Canon 10D.
                Maar, we zijn al zovele jaren verder en geen Canon meer maar Nikon en Sony.

Bedankt voor de reacties
                Jaja
                Ik heb zo de indruk dat sommigen er meer last van hebben dan u. [emoji6]
                Het is misschien niet plezant niet het juiste gekregen te hebben, maar fouten gebeuren spijtig genoeg en men kan toch moeilijk telkens gaan proceduren, vooral als ze meteen een oplossing voorstellen dat wettelijk geregeld is.
                Gelukkig voor u kan op zijn minst een terugbetaling plaatsvinden zonder dat je daar maanden mee bezig moet zijn.
                Succes met uw verdere zoektocht. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Vervolg ...

Je gelooft het niet, maar ...
                  Nu staat er weer een (andere?) tweedehands Sigma 70-200mm F/2.8 APO EX DG OS HSM Nikon occasion te koop bij KE
                  Ik heb een screendump genomen, KE gebeld, het artikelnummer doorgegeven en de vraag of ik deze lens dan mag hebben.
                  De man aan de telefoon heeft het allemaal aan mijn dossier toegevoegd.
                  De "slechte" lens is vandaag daar toegekomen en het geld is nog niet teruggestort.
                  Afwachten dus wat het nu gaat worden ...
                  En ja, mijn "oude" lens staat nu opnieuw te koop bij KE, enkel bijna € 100,00 goedkoper en nu met de juiste opmschrijving.
                  Ben benieuwd naar de afloop van het vervolg, maar ik maak me alvast geen illusies.
                  Maar, het is het proberen waard, neen?

Jaja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Vervolg ...

Je gelooft het niet, maar ...
                    Nu staat er weer een (andere?) tweedehands Sigma 70-200mm F/2.8 APO EX DG OS HSM Nikon occasion te koop bij KE
                    Ik heb een screendump genomen, KE gebeld, het artikelnummer doorgegeven en de vraag of ik deze lens dan mag hebben.
                    De man aan de telefoon heeft het allemaal aan mijn dossier toegevoegd.
                    De "slechte" lens is vandaag daar toegekomen en het geld is nog niet teruggestort.
                    Afwachten dus wat het nu gaat worden ...
                    En ja, mijn "oude" lens staat nu opnieuw te koop bij KE, enkel bijna € 100,00 goedkoper en nu met de juiste opmschrijving.
                    Ben benieuwd naar de afloop van het vervolg, maar ik maak me alvast geen illusies.
                    Maar, het is het proberen waard, neen?

Jaja
                    Dat de eerste nu met een correcte omschrijving en lagere prijs te koop staat, kan een bewijs zijn dat het echt om een vergissing ging.
                    Nu nog hopen dat je de andere kunt bekomen. [emoji57]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat de eerste nu met een correcte omschrijving en lagere prijs te koop staat, kan een bewijs zijn dat het echt om een vergissing ging.
                      Nu nog hopen dat je de andere kunt bekomen. [emoji57]
                      Kan ook een bewijs zijn dat het om bewuste verkeerde informatie ging...die in eerste instantie werd gegeven...
                      nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        Kan ook een bewijs zijn dat het om bewuste verkeerde informatie ging...die in eerste instantie werd gegeven...
                        Vooral veel pessimisten hier die bij alles denken dat het steeds met opzet gedaan wordt.
                        Misschien hebben die nooit gewerkt in hun leven want enkel wie niets doet, die kan niets fout doen.
                        Of allemaal juristen want ze willen steeds procederen voor iets minimalistisch.
                        Ik ga in eerste instantie uit van een menselijke fout of onwetendheid, enkel als ze geen oplossing willen bieden en u volledig wandelen sturen, dan komt een volgende stap.
                        Vooral dat er nu twee versies te koop staan met elk een juiste omschrijving.
                        Beetje positief blijven in het leven. [emoji57]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Vooral veel pessimisten hier die bij alles denken dat het steeds met opzet gedaan wordt.
                          Misschien hebben die nooit gewerkt in hun leven want enkel wie niets doet, die kan niets fout doen.
                          Of allemaal juristen want ze willen steeds procederen voor iets minimalistisch.
                          Ik ga in eerste instantie uit van een menselijke fout of onwetendheid, enkel als ze geen oplossing willen bieden en u volledig wandelen sturen, dan komt een volgende stap.
                          Vooral dat er nu twee versies te koop staan met elk een juiste omschrijving.
                          Beetje positief blijven in het leven. [emoji57]

Ik weet niet in welke mate U ervaring heeft met Nederlandse bedrijven ... ik dus wel en mijn mening heeft niets te maken met negativisme maar enkel met realisme ...en met zekerheid sta ik positiever in het leven en zal ik nooit iemand anders persoonlijk aanpakken over zijn levensvisie ....en gewerkt, man toch ik heb gewerkt tot mijn 72ste (ben er nu 76)...
                          nikon coolpix s9100

Comment

Ik weet niet in welke mate U ervaring heeft met Nederlandse bedrijven ... ik dus wel en mijn mening heeft niets te maken met negativisme maar enkel met realisme ...en met zekerheid sta ik positiever in het leven en zal ik nooit iemand anders persoonlijk aanpakken over zijn levensvisie ....en gewerkt, man toch ik heb gewerkt tot mijn 72ste (ben er nu 76)...
                            Misschien toch niet zo goed gelezen dan?
                            Heb ik hier iemand bij naam genoemd of persoonlijk geviseerd? [emoji848]
                            Enkel aangekaart dat velen negatief ingesteld zijn volgens de reacties.

Ongeveer 98% van alle bestellingen lopen hier via Nederlandse bedrijven en 99% van alle leveringen verlopen correct.
                            Betere prijs en sneller geleverd.
                            Foefelaars bestaan overal, zeker in eigen land.

Het gezegde wie niet werkt kan niets fout doen kent u precies niet aangezien u dat letterlijk neemt? [emoji848]
                            Ik werk ondertussen al 40 jaar en heb ook al eens een fout gemaakt en gecorrigeerd.
                            Nooit eens vergist of iets fout gedaan in heel uw leven?
                            Iedereen maakt ooit een fout, alleen komt niet elke fout boven water.
                            Last edited by VerSeg; 11 oktober 2022, 16:10.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Misschien toch niet zo goed gelezen dan?
                              Heb ik hier iemand bij naam genoemd of persoonlijk geviseerd? [emoji848]
                              Enkel aangekaart dat velen negatief ingesteld zijn volgens de reacties.

Ongeveer 98% van alle bestellingen lopen hier via Nederlandse bedrijven en 99% van alle leveringen verlopen correct.
                              Betere prijs en sneller geleverd.
                              Foefelaars bestaan overal, zeker in eigen land.

Het gezegde wie niet werkt kan niets fout doen kent u precies niet aangezien u dat letterlijk neemt? [emoji848]
                              Ik werk ondertussen al 40 jaar en heb ook al eens een fout gemaakt en gecorrigeerd.
                              Nooit eens vergist of iets fout gedaan in heel uw leven?
                              Iedereen maakt ooit een fout, alleen komt niet elke fout boven water.
                              tja ik ga hier niet verder op reageren maar mijn ervaring op BD heeft me ondertussen wel geleerd dat er een aantal mensen zijn die alle wetenschap in pacht denken te hebben en er steeds argumenten bijhalen die niets ter zake doen ... I rest y case...
                              nikon coolpix s9100

Comment

tja ik ga hier niet verder op reageren maar mijn ervaring op BD heeft me ondertussen wel geleerd dat er een aantal mensen zijn die alle wetenschap in pacht denken te hebben en er steeds argumenten bijhalen die niets ter zake doen ... I rest y case...
                                Ervaring leert dat chit chat een klaagforum geworden is waar het negatieve de enige waarheid is en het positieve van de kaart geveegd wordt.
                                Alles negatief zien is geen wetenschap maar een ingesteldheid.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X