Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

    Mensen lief !
    Zijn er vandaag geen belangrijker zaken om zich - terecht - bezorgd over te maken ?
    Naar mijn ervaring brengt Bpost - en alle andere koerierdiensten - de pakjes binnen een redelijke termijn aan de deur en doorgaans met een glimlach en een vriendelijke woord erbij.

    Comment


    • #17
      Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      De vraag die je je hier moet stellen is, wie draagt er de er verantwoordelijkheid voor het bezorgen van het pakket?
      Bpost laat zich betalen om de zending op een vooraf wel gekende plaats de zending in behoorlijke staat af te leveren.
      Maar het hangt ook af van wat de verzender kiest … laagste tarief of hoger tarief voor levering binnen de 24 uur.
      Verder staat ook in de voorwaarden dat de meeste pakjes de dag nadien geleverd worden, niet dat dit een 100% garantie is.
      In elk geval is overmacht altijd mogelijk bij iedereen.
      Als er ene onder de trein springt, dan is die trein ook te laat.
      Zo ook met leveringen … er kan altijd onderweg iets fout lopen.

      En als "Het Nieuwsblad" nu zegt dat ze het bij Bpost hebben afgeleverd?
      Ga maar naar je postkantoor, daar weten ze van niks.
      Dan maakt Het Nieuwsblad een inbreuk op de wetgeving, als professionele verkoper zijn zij wettelijk verplicht de levering van goederen te verzekeren, waar de fout ook ligt.

      Al een postbode weten vragen naar je ID kaart? Ik niet. Hoe weten ze dan zeker aan wie ze de zending hebben afgegeven?
      Met uw adres misschien? [emoji848]
      Draai de rollen eens om … je partner is thuis en wil je pakket ontvangen terwijl je even weg bent en de postbode weigert het af te geven en ge,moet dan maar naar het postkantoor twee dagen later.
      Zou je dat dan wel plezant vinden?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

        Met uw adres misschien? [emoji848]
        Draai de rollen eens om … je partner is thuis en wil je pakket ontvangen terwijl je even weg bent en de postbode weigert het af te geven en ge,moet dan maar naar het postkantoor twee dagen later.
        Zou je dat dan wel plezant vinden?
        Wel ja, nog veel liever zo dan weet je tenminste waar je je zending kunt vinden.
        Nu weet ik helemaal van niks.
        Ik ben zojuist eens door hun klachtenboek aan het lezen geweest, het gekende paraplu systeem.
        Als ontvanger kunt ge alleen contact opnemen met de afzender en voor de rest kunt ge als ontvanger gene sikkepit, alleen heb je als ontvanger te betalen en voor de rest sta je buitenspel en hang je af van de goodwill van de afzender.
        Ik heb daar geen veilig gevoel bij.
        Op dit ogenblik ben ik mijn zending en mijn geld kwijt, leuk is toch anders.
        Kunnen ze Go....domme die T & T niet aanpassen bij Bpost? Dan zou ik tenminste van iets weten en waarom hebben ze de zending daags nadien niet meer aangeboden? Nog altijd onvoorziene omstandigheden?
        Hun service trekt op geen bal.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #19
          Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Als ontvanger kunt ge alleen contact opnemen met de afzender en voor de rest kunt ge als ontvanger gene sikkepit, alleen heb je als ontvanger te betalen en voor de rest sta je buitenspel en hang je af van de goodwill van de afzender.
          Ik heb daar geen veilig gevoel bij.
          Niemand verplicht u iets te laten verzenden, het staat u vrij het zelf te gaan kopen in een winkel.

          Op dit ogenblik ben ik mijn zending en mijn geld kwijt, leuk is toch anders.
          Begrijpelijk, overkomt me ook af en toe eens.
          Maar toch nog steeds tevreden dat men 95% van de pakjes de dag nadien kan leveren, ook vanuit buurlanden.

          Hun service trekt op geen bal.
          Is altijd zo hé … het gaat vaak goed en dan hoort men er niets van, maar als er dan eens iets fout loopt, dan is het kot te klein. [emoji57]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

            EINDELIJK is er één bij Bpost wakker geschoten, de T & T is gewijzigd.
            Ze "zouden" vandaag mijn pakket leveren maar om welk uur heb ik het reden naar want er is verder niks gemeld.
            En mij maakt het niet veel uit, als ik mijn pakket maar heb.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

              zojuist de zending afgeleverd en hoe.
              Aangebeld en tegen dat de vrouw de deur kon openen zat die al in zijn camionette.
              Doos is deels open gedaan geweest, we hebben niet eens de kans gekregen de inhoud te controleren.
              En van de gazet heb ik nog steeds geen nieuws gekregen, professionele verzender???
              Amateurkes zeker?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #22
                Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Aangebeld en tegen dat de vrouw de deur kon openen zat die al in zijn camionette.
                Doos is deels open gedaan geweest, we hebben niet eens de kans gekregen de inhoud te controleren.
                Sinds wanneer zou de postbode moeten wachten tot je de inhoud kan controleren? [emoji848]
                Ook hier is de verzender verantwoordelijk voor een correcte en volledige levering, als er iets niet in orde is met het product (ook al is dat beschadiging door transport), dan moet u contact opnemen met de professionele verkoper.
                Ik weet het, je zou het zelf liever anders hebben … maar ook dat is nu eens wettelijk geregeld.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Sinds wanneer zou de postbode moeten wachten tot je de inhoud kan controleren? [emoji848]
                  Ook hier is de verzender verantwoordelijk voor een correcte en volledige levering, als er iets niet in orde is met het product (ook al is dat beschadiging door transport), dan moet u contact opnemen met de professionele verkoper.
                  Ik weet het, je zou het zelf liever anders hebben … maar ook dat is nu eens wettelijk geregeld.
                  Awel Freddy, ikk ga je dat eens vertellen zie.
                  Zoals je weet heb ik bij de NMBS gewerkt en meer bepaald in Menen en Wervik.
                  In die tijd namen wij ook zendingen aan, gewone en express.
                  In ons reglementen boek stond dat, als een ontvanger een beschadigde zending kreeg, hij het recht had eerst de inhoud te controleren.
                  Voilà, content?
                  Waarom maken ze reglementen, toch om deze na te koen.
                  En voor mij is deze discussie afgelopen, alles is terecht en zelfs de krant heeft 10 minuten geleden gebeld om te vragen of ik mijn bureaustoel heb aangekregen en of alles in orde was.

                  @ Jan, denk je dat ik niet weet dat er ergere dingen zijn dan een bureaustoel die niet aankomt?
                  Mijn kat moet jongen en ze heeft het moeilijk, beetje verder in de straat een koe in de wei en de stier bekijkt die niet.
                  En ja, in Oekraïne voert Poetin een oorlog een smerige oorlog.

                  En ik mag mijn grieven hier niet neerpennen? Je bent niet verplicht ze te lezen hoor.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ....
                    In ons reglementen boek stond dat, als een ontvanger een beschadigde zending kreeg, hij het recht had eerst de inhoud te controleren.
                    ...
                    Dat wist ik niet. Nogtans is een vriend van me postmeester geweest. De mens is nu op pensioen.
                    Handig om dit te weten.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Zoals je weet heb ik bij de NMBS gewerkt en meer bepaald in Menen en Wervik.
                      In die tijd namen wij ook zendingen aan, gewone en express.
                      In ons reglementen boek stond dat, als een ontvanger een beschadigde zending kreeg, hij het recht had eerst de inhoud te controleren.
                      Nu haal je wel het reglement van de NMBS van jaren geleden erbij voor de actuele regeling bij Bpost. [emoji848]

                      Dit is wat “heden” de regeling is bij Bpost, staat duidelijk omschreven wat je moet doen als een pakje beschadigd is.
                      Ik toon het met screenshots want mocht ik het gewoon typen, dan zou je toch aanhalen dat ik wat uit mijn duim zuig.





                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        EINDELIJK is er één bij Bpost wakker geschoten, de T & T is gewijzigd.
                        Ze "zouden" vandaag mijn pakket leveren maar om welk uur heb ik het reden naar want er is verder niks gemeld.
                        En mij maakt het niet veel uit, als ik mijn pakket maar heb.
                        Het lijkt me dat ze bij Bpost bewust de vaste klagers even laten wachten: bij niet klagers komt het pakketje altijd op tijd, anders zouden ze wel geklaagd hebben..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                          Plezantste thuis zeker?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Awel Freddy, ikk ga je dat eens vertellen zie.
                            Zoals je weet heb ik bij de NMBS gewerkt en meer bepaald in Menen en Wervik.
                            In die tijd namen wij ook zendingen aan, gewone en express.
                            In ons reglementen boek stond dat, als een ontvanger een beschadigde zending kreeg, hij het recht had eerst de inhoud te controleren.
                            Voilà, content?
                            Waarom maken ze reglementen, toch om deze na te koen.
                            En voor mij is deze discussie afgelopen, alles is terecht en zelfs de krant heeft 10 minuten geleden gebeld om te vragen of ik mijn bureaustoel heb aangekregen en of alles in orde was.

                            @ Jan, denk je dat ik niet weet dat er ergere dingen zijn dan een bureaustoel die niet aankomt?
                            Mijn kat moet jongen en ze heeft het moeilijk, beetje verder in de straat een koe in de wei en de stier bekijkt die niet.
                            En ja, in Oekraïne voert Poetin een oorlog een smerige oorlog.

                            En ik mag mijn grieven hier niet neerpennen? Je bent niet verplicht ze te lezen hoor.
                            Mijn suggestie was enkel dat je op dit moment je tijd en je geld beter aan belangrijker zaken zou besteden (zodat je hierover later niet zal moeten komen klagen) .
                            Je had er trouwens een spiksplinternieuwe bureaustoel van mij kunnen krijgen.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Allee hup begint Bpost weer onnozel te doen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                              Mijn suggestie was enkel dat je op dit moment je tijd en je geld beter aan belangrijker zaken zou besteden (zodat je hierover later niet zal moeten komen klagen) .
                              Je had er trouwens een spiksplinternieuwe bureaustoel van mij kunnen krijgen.
                              Jan asjeblieft hé zeg, moet ik het soms aan u vragen wat ik mag kopen?
                              En of het goed besteed is.; wees daar maar zeker van
                              Eerst drie inspuitingen in mijn wervelkolom, veertien dagen later nog eens.
                              Bij de controle nog altijd rugpijn.
                              Dan weer een spuit in mijn wervelkolom en twee weken later nog eens overdoen.
                              Daarom heb ik deze bureaustoel aangeschaft, die is uitgerust met een aanpasbare ruggensteun.
                              Voor mij is dit een opluchting weet je.
                              En een tekort aan eten hebben we echt niet en we eten elke dag verse groeten, één keer in de week vis en twee keer in de week vlees waarvan twee keer kip.
                              De rest van de week vegetarisch en we streven zelfs drie keer per week na.
                              Jan bedankt voor je aanbod, maar ik moest er een kiezen met regelbare ruggensteun, dat was belangrijk zei die dokteres in de pijnkliniek.
                              Last edited by Red Falcon; 21 september 2022, 21:58.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X