Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

thermostatische radiatorkraan met timer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: thermostatische radiatorkraan met timer

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Dat is niet helemaal juist vrees ik.
    Ik ken mensen die het zelf niet wisten van de nieuwe maatregel.
    Waar ze vroeger net speelde met de grens en voor 100 euro buiten het sociaal tarief vielen zouden ze nu wel in aanmerking kunnen komen.
    Omdat ze de voorwaarden hebben versoepeld.
    Maar die mensen worden niet ingelicht over het bestaan van de nieuwe maatregel.

Wie het "maandblad" Visie wat volgt kon dat daar ook in lezen.
    Het zou gaan om een bijzonder grote groep die wel in aanmerking komt maar het niet geniet.
    Dat terzijde.

Ik denk dat het ook niet juist is om te stellen dat die groep gretig op reis gaat. Tis te zeggen, het geld laat vloeien.
    Dan heb je geen zicht op wat armoede precies is en hoe armoede werkt.

Zelf probeer ik in de mate van het mogelijke mij in te zetten voor die kwetsbare groep in mijn vrije tijd.
    Ik heb al erg schrijnende dingen gezien. Het is echt niet ok die groep een stigma aan te wrijven als zijnde weer de grote profiteurs.

Een punt is ook dat de mensen die investeringen konden doen en ook gedaan hebben toch ook genieten van een extra voordeel.
    Sowieso ligt hun verbruik lager door de maatregelen die ze zelf genomen hebben. Dus dat is extra voordeel terwijl de groep van lage inkomens die wel investeerde een gelijke tussenkomst genieten.
    Maw, finaal een extra lager tarief betalen.
    En de sukkelaars die nog stoken op mazoet kan je niet aanzetten tot het investeren van duizenden euros voor verbouwingen.
    Als het inkomen rond de armoedegrens speelt dan is er gewoonweg geen perspectief naar verbetering. De ruimte is er gewoonweg totaal niet bij die mensen.
    Wel ik zal je ballon doorprikken want hetgeen je zegt klopt helemaal niet

mensen die recht hebben op sociaal tarief krijgen dat automatisch, daar moeten ze niks voor doen
    Dit gaat automatisch via fod
    Dus ze hoeven niks aan te vragen en kunnen ook niet uit de boot vallen
    Hetzelfde geldt voor mensen met een verhoogde tegemoetkoming, ook dat wordt automatisch toegekend
    Je kunt aanvragen zoveel je wilt, als je buiten de boot valt dan val je buiten de boot.

Zelfs ik als invalide val buiten de boot, dus ik krijg ook geen sociaal tarief of verhoogde tegemoetkoming !
    Dus als je iets niet zeker weet Bert hoef je ook niet steeds een epistel af te steken

En wat betreft de mensen die gretig op vakantie gaan en gaan skiën, dan had ik het niet over degene die in het sociaal tarief vallen
    maar wel over degenen die nu netjes een pak geld krijgen om de laatste twee maanden hun energiefactuur te betalen.
    Mensen die helemaal nog niks gedaan hebben om milieubewust te verwarmen, die krijgen nu een mooie vakantiepremie
    Sommigen krijgen zelfs nog geld toe, totale kafka wederom hier in dit landje.

Wat je zegt dat wij die geïnvesteerd hebben ook genieten van extra voordeel, wel ook daar sla je wederom de bal eens mis
    Als je zulke dingen zegt dan zou je ook moeten weten dat de site om de subsidies aan te vragen al vele maanden plat ligt, dus nada

En als die site ooit eens terug online is dan kan iedereen zo snel mogelijk zijn oudere investeringen ingeven, dan crasht de boel waarschijnlijk
    En duurt het weer wat langer, misschien wel totdat je gewoon te laat bent voor die subsidie

Trouwens als je spreekt over dat wij extra voordeel genieten, nou ik zal je zeggen dat ik op mijn investering van 10.000€ voor een warmtepomp een subsidie zou krijgen van 400€
    Als je dat een voordeel noemt slaag je weeral eens de bal mis, dat is gewoon peanuts.
    Trouwens ik heb ook maar recht op die 400€ subsidie als ik mijn warmtepomp laat schakelen zodat ze niet kan koelen maar enkel verwarmen.
    Als je dat daarna dan nog wilt veranderen heb je die 400€ weer nodig voor de mechaniekers

Als je dit vergelijkt met het buitenland, daar krijgt men, bij het investeren in een warmtepomp, 30% terug van de staat als subsidie
    Dat noem ik een subsidie en niet dat belachelijke bedrag wat je hier in België krijgt.

Neen het is gewoon een feit dat als je hier in België zwaar investeert in duurzame verwarming of duurzame energie
    dat je dan door de regering weer eens genaaid wordt
    Als je het trouwens nu nog niet snapt zal je het nooit snappen, het moge toch wel duidelijk zijn met de hulpmaatregelen die ze gisteren hebben voorgesteld
    Hoe minder je doet, hoe meer je krijgt, .... hmmm lijkt wel de omschrijving van onze regering

Tevens volgens jou heb ik dus minder recht op een tegemoetkoming van onze regering omdat ik van mijn zuur verdiende spaargeld een investering gedaan heb om zuiniger en milieuvriendelijker te zijn.
    Zulke uitspraken hou je dus niet voor mogelijk hé ...

En het zou spijtig zijn moest hier een slotje opkomen want deze materie is van zulke zake op het ogenblik dat het ons (bijna) allen aanbelangt !

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 18 september 2022, 00:19.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Sieg, voortgaande op jouw vroegere verbruiken is aan de huidige elektriciteitsprijs je warmtepomp binnen de kortste keren terugbetaald.
      Je was gewoon failliet geweest met je accumulatoren.
      Jij wil dus niet alleen de boter, maar ook het geld van de boter (en in het frans ook nog "le sourire de la crémière").
      Bovendien gun je wie het echt nodig heeft nog de enkele luttele centen niet.

Wij zijn hier in Europa in oorlog, zet je eigen gelijk even opzij en kijk eens even om je heen, alstublieft ?

Einde discussie voor mijn part.
      Last edited by palombian; 18 september 2022, 00:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Sieg, voortgaande op jouw vroegere verbruiken is aan de huidige elektriciteitsprijs je warmtepomp binnen de kortste keren terugbetaald.
        Je was gewoon failliet geweest met je accumulatoren.
        Jij wil dus niet alleen de boter, maar ook het geld van de boter (en in het frans ook nog "le sourire de la crémière").
        Bovendien gun je wie het echt nodig heeft nog de enkele luttele centen niet.

Wij zijn hier in Europa in oorlog, zet je eigen gelijk even opzij en kijk eens even om je heen, alstublieft ?

Einde discussie voor mijn part.
        Wel Jan dan heb ik een voorstel voor je
        Stop met je vast contract en betaal de volle pot, dus alle vaste contracten weg en we delen het verschil, wat denk je ervan hé ?
        Een beetje solidariteit mag wel hé ....

Jullie snappen echt niet dat het gaat om spaargeld dat mensen erin steken, we hebben die warmtepompen niet zomaar gekregen hé !
        Dus Jan, voor die "boter" heb ik lang gespaard hoor !

En Jan, zoals gewoonlijk verdraai je mijn woorden weer, want degenen die recht hebben op sociaal tarief of verhoogde tegemoetkoming krijgen dat automatisch !

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Neen Jan, ik wil gewoon hetzelfde steunpakket als iemand die met fossiele brandstof verwarmd, is dat nu zo moeilijk te verstaan ???

En trouwens ikzelf ben één van die personen die met een paar honderd euro uit de boot valt, dus ik weet waarover ik spreek !
        En als ik dan zulke dingen hier lees, da's om zot te worden dat anderen die er totaal geen ervaring mee hebben het eens gaan vertellen ...

grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 18 september 2022, 01:10.

Comment

Ik ga er niet teveel over uitweiden want het forum is er niet voor geschikt.
          Wel wil ik even wat klinkklare onzin ontkrachten.

De verhoogde tegemoetkoming EN (nu) het sociaal tarief werkt momenteel een beetje zoals de vereenvoudigde belastingsaangifte.
          Wie perfect binnen de doelgroepen valt komt idd automatisch in aanmerking en krijgt daar ook communicatie rond van zijn mutualiteit.

Het is een flagrante leugen te stellen dat IEDEREEN die er recht op heeft ook automatisch toekenning krijgt.
          De regelgeving is behoorlijk complex en slachtoffers vallen al snel uit de boot.

Ikzelf zet mij in voor armoedeorganisaties en zie het met lede ogen aan.
          Dagelijks opnieuw!

Jij werkt heel duidelijk NIET voor de medemens Sieg. Anders zou je dit weten.
          Maar ge wil het misschien niet weten?

Het is wel zo dat de regels om er recht op te kunnen hebben RECENT versoepeld zijn.
          Hierdoor komt een grotere groep in aanmerking.
          Maar dat wil niet zeggen dat dit automatisch gaat.
          Zelfs op heden is het nog steeds een kluwen om in aanmerking te kunnen komen.

Wat wel een dingetje is.....
          Veel mensen weten dat ik mij inzet voor de medemens.
          Er komt ook een bepaalde groep vragen stellen waarvan je goed weet dat ze meer dan middelen genoeg hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ik ga er niet teveel over uitweiden want het forum is er niet voor geschikt.
            Wel wil ik even wat klinkklare onzin ontkrachten.

De verhoogde tegemoetkoming EN (nu) het sociaal tarief werkt momenteel een beetje zoals de vereenvoudigde belastingsaangifte.
            Wie perfect binnen de doelgroepen valt komt idd automatisch in aanmerking en krijgt daar ook communicatie rond van zijn mutualiteit.

Het is een flagrante leugen te stellen dat IEDEREEN die er recht op heeft ook automatisch toekenning krijgt.
            De regelgeving is behoorlijk complex en slachtoffers vallen al snel uit de boot.

Ikzelf zet mij in voor armoedeorganisaties en zie het met lede ogen aan.
            Dagelijks opnieuw!

Jij werkt heel duidelijk NIET voor de medemens Sieg. Anders zou je dit weten.
            Maar ge wil het misschien niet weten?

Het is wel zo dat de regels om er recht op te kunnen hebben RECENT versoepeld zijn.
            Hierdoor komt een grotere groep in aanmerking.
            Maar dat wil niet zeggen dat dit automatisch gaat.
            Zelfs op heden is het nog steeds een kluwen om in aanmerking te kunnen komen.

Wat wel een dingetje is.....
            Veel mensen weten dat ik mij inzet voor de medemens.
            Er komt ook een bepaalde groep vragen stellen waarvan je goed weet dat ze meer dan middelen genoeg hebben.
            Dus je zegt met wat meer woorden dat ik gewoon aan het liegen ben ?

Zoals ik zei Bert, ik ben één van die mensen die net uit de boot vallen door een paar honderd euro, dit door ziekte pas sinds enkele jaren.
            Dus zoals altijd spreek ik uit eigen ervaring en niet zoals anderen doen door boekjeswijsheid !

Ergens helpen is één ding, er zelf inzitten is een totaal ander ding !

grts
            Sieg

Comment

Kijk, we gaan er nog komen.

Ik ben het helemaal met je eens dat het niet goed geregeld is.
              Dat zie ik ook bij de mensen die ik probeer te helpen.
              VROEGER meer dan nu, maar heel wat mensen die net uit de boot vielen.
              Het is een lang redeneren en het wordt al snel politiek maar een feit is dat dit niet goed geïmplementeerd is.

Ik vind het systeem van hokjesdenken niet goed. Beter was met een soort glijdende formule te werken.
              Kan trouwens bij zowat alle maatregelen.
              In dat geval zou je misschien een klein beetje minder toebedeeld krijgen maar wel nog steeds iets dat de moeite is.

Maarja, we mogen dan wel praten over dit. Het systeem veranderen is bijzonder moeilijk.

Het enige dat ik je kan adviseren om toch nog eens opnieuw te kijken of je toch niet in aanmerking kan komen.
              De regels zijn recent veranderd.
              Nu komt er ook voor jou het nieuwe systeem van tussenkomst op de factuur.
              Ik neem aan dat je daar wel bij de gelukkigen zal zijn.

Comment

Working...
              X