Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na bijna twintig jaar BD....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Na bijna twintig jaar BD....

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
    Wanneer het verveling is gebruik ik wel emoji.
    Het nut is omdat taal actueel is. In Nederland althans slaat het analfabetisme of ongeletterdheid onder middelbare scholieren enorm toe. Belangrijkste oorzaak: geen boeken of kranten lezen, maar wel urenlang met hun snuitert voor een smartphone.
    Ik steun je volledig. En Vlaanderen volgt héél snel, geloof me.

Comment

Re: Na bijna twintig jaar BD....

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      ... knip ...In Nederland althans slaat het analfabetisme of ongeletterdheid onder middelbare scholieren enorm toe. Belangrijkste oorzaak: geen boeken of kranten lezen, maar wel urenlang met hun snuitert voor een smartphone.
      In Vlaanderen is dit net zo en op de openbare radio hoor je meer en meer Engelse woorden, ook hier op BD. Ik heb daar persoonlijk een hekel aan.
      Op Njam TV hebben we een West-Vlaamse kok, eigenlijk een chocolatier, of hij spreekt veel teveel West-Vlaams (ben zelf een West-Vlaming) en hij slaat daar veel Engels door.
      Boys en grils, lets make party, het is spycie, enz. Doen ze dat om gewichtig te zijn of wat?
      Ik zou ook wel een keer wat Frans durven schrijven maar ben wel 37 jaar samen geweest met een Française en ik heb in een viertal jaren in Frankrijk gewerkt.

Maar als je een openbare functie hebt probeer dan aub Nederlands te praten, is dat nu zo moeilijk?

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Na bijna twintig jaar BD....

Het gaat hier wel weer heel snel van het ene uiterste naar het andere.
        Van simpele schrijffouten naar analfabetisme of ongeletterden naar commentaar op de jeugd en gebruik van smartphone tot het gebruik van andere taal.
        Dat men onder Vlamingen terug wat meer Vlaams/Nederlands mag spreken is wel een feit.

Maar wat de laatste jaren het meest toegenomen is en dat komt vooral door PC, smartphone of tablet in combinatie met internet … dat is steeds commentaar geven op anderen (ook door ouderen).
        Ben curieus tegen hoeveel mensen jullie tijdens een gewoon mondeling gesprek dezelfde opmerkingen en met dezelfde woorden durven maken. [emoji848]

Respect voor anderen is in elk geval iets dat bij velen hier ontbreekt, iets dat men anders ook vroeger aangeleerd kreeg.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Working...
        X