Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vinylparket of haakse slijper Lidl + tegels eruit?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vinylparket of haakse slijper Lidl + tegels eruit?

Volgende week hebben ze een haakse slijper in de lidl voor 28 eur, heb dit nog nooit gekocht.
    Voor welke toepassingen kun je dit allemaal gebruiken? Ben van plan de tegels uit mijn badkamervloer en gang los te maken.

Anderzijds bestaat er nu iets nieuws : vinylparket. Kun je op de stenen vloer klikken als kliklaminaat en zou prachtig resultaat zijn. Mijn vriendin zag er bij een klant en leek wel steen, ze stond versteld. Wie heeft dit nog thuis ?

Re: Vinylparket of haakse slijper Lidl + tegels eruit?

Haakse slijper gebruik ik om bvb galvanisé waterleidingsbuizen door te slijpen, metalen staven in te korten, te ontbramen, walshuid af te schuren, lassen af te werken of voor te bereiden, verf af te schuren met zo'n ijzeren of nylon borstel ... Je kan er ook mee in steen werken maar dat is mijn ding niet.

Nog nooit van vynilparket gehoord.

Comment

Het vinylparket bestaat al langer.
      Is ergens in de jaren 70/80 ook even kort een rage geweest.

Wij hadden het in onze eerste woning.
      Toen nog met een kleefsysteem.
      Als het goed gelegd is dan is dat extreem stressbestendig.
      Wij hadden het aangebracht op een oude cementtegel-vloer.
      Wij hebben het nooit kunnen verslijten.
      1 keer hebben we het geschuurd toen na vele jaren er wat loopvlekken in waren.
      Zag er weer uit als nieuw na de kuur.

Comment

Om tegels los te maken heb je geen haakse slijper nodig, eerder een boorhamer. Of hamer en beitel.
        Voor de vinylparket: denk eraan dat je controleert of je binnendeuren niet moeten aangepast worden. En vergeet de plinten niet, die vervang je best tegelijkertijd. En tenzij je heel veel geluk hebt bij demontage van de plinten moet je daarna ook opnieuw verven.

Succes

Comment

Een lichte boorhamer is inderdaad een betere investering dan een haakse slijper als je tegels wil uitbreken.
          voorbeeld: https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100322810
          Deze is waarschijnlijk al te zwaar om tegels te verwijderen: https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100331730
          En deze is eerder geschikt voor zwaarder breekwerk (muren uitbreken bijvoorbeeld): https://www.lidl.be/p/nl-BE/parkside...0-w/p100331125
          Last edited by Black B@ndit; 29 augustus 2022, 16:59.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ik heb er mijn buik van vol van de online winkel van Lidl.
            Mijn eerste bestelling is nooit aangekomen, het heeft maanden geduurd voor ik mijn geld terug had.

Mijn twee bestelling, een haakse slijper, verkeerde beschermkap ik kon die maar aanbrengen en die zat dan verkeerd voor de schijf.
            Terug gestuurd en pas na 2 maand later mijn geld terug.
            Nee bedankt, voor mij geen online winkel van Lidl meer.
            Je tegels uitbreken met een platte beitel en een redelijke zware hamer, fluitje van een cent. (Wel een platte beitel gebruiken.)

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Een winkel als Lidl is niet echt de plaats om dit soort artikelen te kopen en nog service te verwachten ook.
              Het is een voedingswinkel! Denk even na.

Voor dit soort artikels ben je mijn inziens beter af bij Brico, Hubo en Gamma. Daar heb je personeel die toch een minimale basiskennis hebben van die artikels en beter advies kunnen geven.
              Zeker en vast hebben die ook gelijkaardige toestellen in dezelfde prijsklasse.
              Ik zie geen reden waarom je dit zou willen kopen in de Lidl, laat staan hun online shop.

Comment

Working...
              X