Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een matras van Lidl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Iemand een matras van Lidl

    Dat van het magnetisme kan wel een kwakkel zijn, maar in de link die je plaatst lees ik over het omkeren van een pocketverenmatras???
    Toen wij een paar jaar geleden voor onszelf op zoek waren naar een matras werd er overal verteld dat dit type matrassen niet kunnen omgedraaid worden ….
    Iedere site zal het wel uitleggen naar hun eigen interpretatie, goeddunken en vooral commerciëel voordeel.

    Persoonlijk denk ik nog altijd hoe minder toeters bellen ( en veren ) hoe beter.

    Het allergoedkoopste zou ik nu ook niet meteen aanraden , maar liever iets goedkoper en dan ook es sneller wisselen van matras , dan een peperdure die je niet durft te vervangen omdat ze een rib uit je lijf heeft gekost. Maar dat is mijn mening hé.

    Ieder moet dat voor zich weten en ieder is baas over zijn eigen geldbeugel
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #32
      Re: Iemand een matras van Lidl

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Of een matras beter is of niet merk je niet door er in een winkel 2 minuten op te liggen. Dat merk je na 6 maand, 1 jaar er elke nacht op te liggen. Dat is het probleem.
      Ter vergelijking in de winkel merk je wel zeker het verschil en haal je zo de slechten of wel de nep er tussen uit. Wanneer je er op gelegen hebt of stevig in geknepen dan kun je zien of het matras zich weer goed en snel in zijn oorspronkelijk vorm terug komt. Dat bepaalt natuurlijk niet dat je daar vele jaren zonder problemen op kunt liggen, na zes of zeven jaren zijn ze aan vervanging toe. Ik heb het hier over de topper van traagschuim en niet over het onderste veren matras.
      Last edited by Binnenuit; 29 augustus 2022, 00:06.

      Comment


      • #33
        Re: Iemand een matras van Lidl

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        1) Toen wij een paar jaar geleden voor onszelf op zoek waren naar een matras werd er overal verteld dat dit type matrassen niet kunnen omgedraaid worden ….

        2) Persoonlijk denk ik nog altijd hoe minder toeters bellen ( en veren ) hoe beter.

        3) Ieder moet dat voor zich weten en ieder is baas over zijn eigen geldbeugel
        1) Hangt af hoe die matras samengesteld is en wat men bedoelt met omkeren (ondersteboven of voet en kop).
        Maar bij vele andere matrassen is omkeren (ondersteboven) ook een probleem als die samengesteld is uit verschillende lagen van verschillende materialen, die hebben dan ook een bovenkant en onderkant.

        2) Matrassen met veren (niet pluimen) behoren tot de oudste matrassen die er bestaan.
        Verschillende soorten schuim of latex combineren is dan eveneens met veel toeters en bellen.
        Nogmaals, “denken” is hier niet op zijn plaats … ervaren wat goed is om op te liggen is de enige correcte houding.
        Je leest reviews maar vertrouwt niet wat de mensen schrijven.
        Je vraagt raad, maar meteen breek je onterecht ook af wat je van info krijgt of vindt.

        3) Daarom is het beter om zelf eens naar een winkel te gaan en te kiezen wat je zelf wil.
        Iedereen heeft zeker met dit een andere ervaring, andere behoeften en andere mogelijkheden.
        En het is zelfs niet omdat een matras voor u goed is, dat die ook voor uw dochter de beste keuze is, laat ze zelf ook eens testen als het kan.
        Maar is de vraag nu welke matras goed is of welke het goedkoopst? [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #34
          Re: Iemand een matras van Lidl

          Ik breek niks af, maar ik neem ook niets klakkeloos aan eh Freddy

          Mijn allereerste vraag was of iemand ervaring had met die matrassen van de Lidl. Niet dus. Meer vroeg ik niet. (En daar had ik dan ook willen stoppen

          Maar het is wel normaal dat mensen , ook jij, proberen te helpen en dan dwaalt een topic soms af.

          Ik ga geen matras kopen eh, ik vroeg maar raad ivm de Lidl matras, maar wat ik hier geleerd heb ga ik zeker doorgeven, ook je interessante link. Die link geeft heel wat waardevolle aanwijzingen.

          Dus bij deze: iedereen dank voor die goede raad.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #35
            Re: Iemand een matras van Lidl

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            ...
            Een pocketveringmatras is opgebouwd uit een omlijsting van schuimrubber met daarin een kern van metalen veren. ....
            ....De nadelen zijn verlies van ligoppervlak door de schuimrubberen omlijsting. Hierdoor verlies je maximaal 30 cm op een matras van 90 cm breed. Daarnaast is het minder hygiënisch en ontstaat er een magnetisch veld wat spierkrampen kan veroorzaken.
            ...
            Ik wist niet van het bestaan van matrassen met een "zwakke zone" zonder veren.
            Bij onze pocketveren matras zitten de veren tot op de rand en over de totale oppervlakte.

            MOGELIJKS bestaat daar bedrog in waarbij ze de matras niet helemaal vullen. Een puntje om aandachtig voor te zijn dus.
            Goed dat je dit even aanhaalt.

            Dat van dat magnetisch veld is een kwakkel. Grotere onzin dan dit bestaat er niet.

            Minder hygiëne??? Ik denk dat alle matrassen dat probleem hebben.
            Maar wie bv incontinent is kan er een waterdichte overtrek over doen en daar het laken op.
            Wij hebben dat moeten doen voor wijlen mijn invalide vader die een stoma patient was.
            Soms kwam zijn hulpmiddel los te zitten of plaste hij in bed. De mens was ook dement en wist niet beter.

            Voor normaal gebruik ga je toch een laken er over doen. Die vangt zweet op.
            En accidentjes zullen bij alle matrassen een hygiëne probleem zijn.

            Comment


            • #36
              Iemand een matras van Lidl

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Ik wist niet van het bestaan van matrassen met een "zwakke zone" zonder veren.
              Bij onze pocketveren matras zitten de veren tot op de rand en over de totale oppervlakte.

              MOGELIJKS bestaat daar bedrog in waarbij ze de matras niet helemaal vullen. Een puntje om aandachtig voor te zijn dus.
              Goed dat je dit even aanhaalt.
              De info is echter niet volledig, het is maar een stuk uit een artikel waardoor het een verkeerde indruk geeft.
              Hetgeen het volledig artikel vermeldt, is dat wanneer je twee kleine matrassen naast elkaar legt op een dubbel bed, je in het midden een zone hebt waar geen veren zitten … uiteraard.
              Maar leg twee matrassen dan koudschuim, traagschuim, latex of hoe men het ook noemen wil naast elkaar … dan heeft men ook een zone in het midden waar men niet echt moet gaan liggen.
              Maar wie kiest voor twee kleine matrassen, die doet dat net bewust om elk zijn eigen matras te hebben en meestal in combinatie met een in twee helften afzonderlijk regelbare bodem.

              En van dat magnetisch veld, dat is al zeker 100% zever! [emoji23]
              Last edited by VerSeg; 30 augustus 2022, 21:41.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Iemand een matras van Lidl

                Ahja, ok.
                Ja idd. Als je het bed gaat delen in twee zit je met die spleet tussen de helften.
                Is bij ons ook zo.
                Maar die spleet is zeer minimaal. Het gaat om 1 cm of zo.
                Wij hebben dat nooit als een probleem ervaren. Brengt geen ongemakken mee.
                Onze bedhelften zijn ook groot van maat.

                Maar ik zie het voor mij dat ze dit als marketingzever verkopen om andere duurdere te kunnen verkopen die uit 1 stuk zijn.

                Het is ook dat we daar eigenlijk niet zonder konden.
                Mijn partner heeft voor haar bedhelft een andere hardheid dan mijn kant.
                Bewust zo gekozen.
                Ik zie niet in hoe ze dat in 1 stuk kunnen maken zonder spleet.

                Comment


                • #38
                  Iemand een matras van Lidl

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Mijn partner heeft voor haar bedhelft een andere hardheid dan mijn kant.
                  Bewust zo gekozen.
                  Ik zie niet in hoe ze dat in 1 stuk kunnen maken zonder spleet.
                  Idem hier en elke helft van de bodem is apart regelbaar, dan kan men ook niet anders dan met twee matrassen werken.
                  En wie dit niet wil, die staat het vrij om één grote matras te kopen. [emoji57]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Iemand een matras van Lidl

                    Zo is dat.
                    We spelen nu ook met het idee om er een elektrisch verstelbare bodem onder te stoppen.
                    Zowel mijn partner als ik sukkelen een beetje met de gezondheid en we hebben elk andere noden.
                    Net doordat we werken met helften hebben we nu de optie dat we elk op basis van eigen behoeften de bodem kunnen instellen zoals we willen.

                    Comment

                    Working...
                    X