Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pechtstrookrijden bij file?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pechtstrookrijden bij file?

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    En als je er reglementair rijdt bekijken ze je heel "vies" want weinig mensen weten dat het wettelijk ook mag als motorrijder ...

Jaja
    Wel, aan max 50 km/h en max 20 km/h sneller dan het autoverkeer. Hoeveel motorrijders houden zich daaraan? Je hebt er die zo tussen de files rijden als er nog 90 gereden wordt. Laverend van rechts naar links.

Comment

Vandaag, Groot Bijgaarden / Aalst, zo te zien moeten we het nog leren, op de rechterzijde enkele die de moeite doen. In Duitsland bestaat het al zo lang, toch zijn er nog die het niet willen kennen.https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/08...ot-bijgaarden/
      Last edited by guido.g; 22 augustus 2022, 22:51.
      https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Wel, aan max 50 km/h en max 20 km/h sneller dan het autoverkeer. Hoeveel motorrijders houden zich daaraan? Je hebt er die zo tussen de files rijden als er nog 90 gereden wordt. Laverend van rechts naar links.
        Klopt, maar wie 60 of 70 rijdt riskeert dan een boete als hij gepakt wordt.
        Verschil is dat sommige autobestuurders bewust elke motorrijder klem rijden in een file … te snel of niet, geen enkele automobilist heeft het recht zelf iemand klem te rijden.
        Ik zou ze het graag eens zien doen tegenover vrachtwagens.
        En weet dat bewust ophouden van het verkeer veel duurdere boetes zijn dan te snel rijden, het kan zelfs als verkeersagressie behandeld worden.
        Last edited by VerSeg; 23 augustus 2022, 00:20.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Spanik,

Dat kan wel zijn, maar ik houd me daar wel aan.
          Dus niet iedereen over dezelfde kam scheren
          Je hebt overal wel mensen die het verbrodden voor de anderen.

Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ook altijd aan gehouden, maar er zijn ook redelijk wat automobilisten en bestuurders van lichte vracht die zich zigzaggend een weg vormen door druk verkeer, vrachtwagens die inhalen waar of wanneer het niet mag, fietsers die fietspad en rode,lichten negeren, … maar niet iedereen doet dat daarom. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Spanik,

Jaja
              Tegen 90% goede motorrijders vallen de 10% slechte wel extra op

Ik passeer dagelijks een omleiding met een limiet van 50km/u waar regelmatig controles staan en je je best niet te ver boven deze limiet waagt en quasi allemaal vliegen ze me tegen veel hogere snelheden voorbij. In het voorjaar gebruikte zo'n lowlife zelfs het drukgebruikte fietspad om me rechts in te halen Maar dan was er toch nog een overtreffende trap: een vrachtwagenchauffeur van een gekende bouwmaterialen firma die me na zwaar bumperkleven ook over de volle witte lijn voorbij stak tegen >70km/u

Laatst heb ik trouwens nog een middelvinger door mijn open dak opgestoken naar zo'n wegpiraat die me ver in de bebouwde kom en vlakbij een zebrapad nog gezwind (80-90km/u?) voorbij stak

Verder blijf ik uiterst kalm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Laatst heb ik trouwens nog een middelvinger door mijn open dak opgestoken naar zo'n wegpiraat die me ver in de bebouwde kom en vlakbij een zebrapad nog gezwind (80-90km/u?) voorbij stak
                Weet dat dit als verkeersagressie en uitlokking kan aanzien worden en u veel geld en zelfs een rijverbod kan kosten.
                Daarbij kan het u een tweede boete kosten wegens afgeleid van het verkeer en uw voertuig niet onder controle houden.
                Die boetes zijn veel hoger dan over een witte lijn inhalen en een grotere inbreuk dan wat je anderen verwijt.
                De pot en de ketel … [emoji57]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Tegen 90% goede motorrijders vallen de 10% slechte wel extra op

Ik passeer dagelijks een omleiding met een limiet van 50km/u waar regelmatig controles staan en je je best niet te ver boven deze limiet waagt en quasi allemaal vliegen ze me tegen veel hogere snelheden voorbij. In het voorjaar gebruikte zo'n lowlife zelfs het drukgebruikte fietspad om me rechts in te halen Maar dan was er toch nog een overtreffende trap: een vrachtwagenchauffeur van een gekende bouwmaterialen firma die me na zwaar bumperkleven ook over de volle witte lijn voorbij stak tegen >70km/u

Verder blijf ik uiterst kalm
                  Dag Frank,

Je eerste zin klopt helemaal ...
                  Maar toch merk ik als motorrijder dat de automobilisten tegenwoordig toch meer respect aan de dag leggen.
                  Het gebeurt nu nog heel zelden dan er eentje (zonder voorrang van rechts) uit een zijstraat geschoten komt zonder aandacht te hebben voor de motorrijder (aan 70km/u).
                  Ik mag ook vaak "voorgaan".
                  Kortom, ik klaag momenteel niet te erg!

Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

En ik heb al vele voetjes gekregen omdat ik op het meest linkse vak zeer links rij, ook bij geen file.
                    Op het middenvak is het wat moeilijker, bij traag verkeer rijden die mij zowel langs links of rechts voorbij.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

Comment

Je hebt gelijk. Er is verwarring op die manier.

Reddingsstrook als omschrijving voor de spontane strook die we moeten vormen bij file kan ik inkomen. Je moet er wel wat bij nadenken al want dit zit nog niet ingeburgerd.
                      Ik zie dat zeer regelmatig als ik in file sta.

Maar erg verwarrend als ze dan op de borden spreken van pechstrook.
                      Iemand zal liggen slapen hebben op het verkeerscentrum?

Comment

Er wordt op de borden nergens gesproken van pechstrook hoor.
                        Zie bv #5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Er wordt op de borden nergens gesproken van pechstrook hoor.
                          Zie bv #5.
                          Ik ben niet blind. Er stond wel degelijk PECHSTROOK op het bord die ik gezien heb.
                          Wanwaar de verwarring compleet was.

Ik moet komende dagen niet in de buurt zijn.

Comment

Working...
                          X