Tip, dit programma is terug met nieuwe afleveringen op discovery, het gaat over oldtimers die ze restaureren en waar ze dan meteen ook een nieuwe elektrische motor in plaatsen. Op donderdag.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Vintage Voltage
Collapse
X
-
-
Re: Vintage Voltage
Erg leuk om te zien idd.
Ik vermoed dat dit ilegaal is in Europa.
Vroeger zag je veel mensen die autos tuunde met erg leuke aanpassingen. Maar tegenwoordig zijn die normen zo streng dat het bijna onmogelijk is om nog creatief te zijn.
Gevolg is dat heel die sector zowat dood is nu.
Zoals ze in Amerika die autos aanpassen denk ik dat dit hier niet kan zonder in regel te zijn.
-
Re: Vintage Voltage
Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk berichtErg leuk om te zien idd.
Ik vermoed dat dit ilegaal is in Europa.
Vroeger zag je veel mensen die autos tuunde met erg leuke aanpassingen. Maar tegenwoordig zijn die normen zo streng dat het bijna onmogelijk is om nog creatief te zijn.
Gevolg is dat heel die sector zowat dood is nu.
Zoals ze in Amerika die autos aanpassen denk ik dat dit hier niet kan zonder in regel te zijn.
Zelfs hier worden oldtimers al volledig omgebouwd naar Elektrisch, moeten wel een keuring krijgen uiteraard
persoonlijk vind ik het zonde, de nostalgie ben je kwijt, gooi de geschiedenis maar uit het raam ...
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Re: Vintage Voltage
En eigenlijk is deze werkplaats bijzonder goedkoop.
Gisteren hebben ze een BMW CSI gerestaureerd van kop tot teen en er een zeer krachtige elektro motor ingebouwd, prijsopgave tussen de 60 en 70.000 £.
Afgewerkt stond daar een nieuwe auto klaar.
En waarom zou dat weeral illegaal moeten zijn?
Zo'n omgebouwde auto moet geschouwd worden door een specialist en goedgekeurd worden en dan mag die op de baan met z'n gelijkvormigheid attest.
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
Re: Vintage Voltage
Ik heb ooit iets gelezen van een Frans bedrijf dat ombouwkits zou ontwikkelen om brandstofwagens om te bouwen naar elektrisch, maar daar heb ik de laatste tijd niets meer van gezien.
Die zouden pakketten ontwerpen waarmee het vrij simpel (en redelijk betaalbaar) zou moeten zijn om zo'n ombouw te doen.
Renault zelf zou ook bezig zijn met het ombouwen van brandstofwagens, maar dat zal waarschijnlijk ook alleen maar voor Frankrijk zijn.
Als het in België toegelaten is, dan zal je er niet gewoon mee naar je gebruikelijke keuringsstation moeten om de auto te laten goedkeuren, er zal wel wat meer nodig zijn om dat in orde te krijgen.
Bij oudere oldtimers zal dat waarschijnlijk simpeler zijn omdat daar de eisen voor de keuring een stuk minder streng zijn.
Zo'n omgebouwde auto zal in ieder geval nooit afgekeurd worden omdat er teveel schadelijke stoffen uit de uitlaat komen.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Re: Vintage Voltage
Administratief is het bijna onmogelijk een wagen elektrisch om te bouwen in ons landje.
(cfk.artikel Autogids.Die man was er in geslaagd, maar had 3 jaar papieren rompslomp achter de rug.)
Ga het maar eens uitleggen op de autokeuring met een wagen die niet conform is met het homologatie attest.
Invoerder moet akkoord zijn met ombouw etc....
Comment
-
-
Re: Vintage Voltage
In Nederland is het blijkbaar geen probleem om zo'n omgebouwde wagen ingeschreven te krijgen, op voorwaarde dat alles technisch in orde is natuurlijk: https://www.nlelectric.nl/elektrisch...bij%20de%20RDW.
In België is het inderdaad een heel andere zaak: https://gocar.be/nl/autonieuws/prakt...-auto-doenbaarhttp://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Re: Vintage Voltage
Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk berichtLijkt me ook maar normaal. Het is gewoon onmogelijk om het gewicht gelijk te houden om te beginnen.
Dat zomaar iedereen z'n wagen zal mogen ombouwen geloof ik ook niet, die gasten zullen een proef moeten afleggen om eerst hun toelating te kunnen krijgen.
Zoals iemand die een stoomketel mag bouwen of herstellen ook gecertifieerd moet zijn.
En de keuring na een ombouw zal niet bij de gewone inspectie gaan, maar door een specialist.
In de eerste uitzendingen bouwden ze een normale motor in en was de auto nog in goede staat en vroegen ze 33.000 £ voor deze ombouw.
Er zal toch een tijd komen dat alle verbrandingsmotoren zullen moeten verdwijnen. Vanaf 2035 mogen ze al geen nieuwe voertuigen meer afleveren met een verbrandingsmotor.
Maar of de elektrische motor het zal halen van de waterstof motor moeten we nog afwachten.
Gezien deze week op het journaal om probleemloos naar of van het zuiden terug te reizen naar ons landje (hoe zouden de Nederlanders dat doen dan?).
Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.
Comment
-
Re: Vintage Voltage
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtGezien deze week op het journaal om probleemloos naar of van het zuiden terug te reizen naar ons landje (hoe zouden de Nederlanders dat doen dan?).Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Re: Vintage Voltage
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk berichtDie laden hun auto op in de campings in ons land...
Er ware vele slimmerikken die ervan profiteerden om hun wagen op te laden tijdens overnachting op een camping.
Met als gevolg dat hun auto vol was geladen voor een paar centjes, vast bedrag dat gerekend wordt tijdens één overnachting
Tjah, overal heb je profiteurs hé
Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk berichtGezien deze week op het journaal om probleemloos naar of van het zuiden terug te reizen naar ons landje (hoe zouden de Nederlanders dat doen dan?).
Vertrekken vanaf hier tijdens de rustigste periode van de week en bij terugkeren hetzelfde.
Een autootje waar amper bagage inzat, uiteraard want ze bleven maar één nacht
Dat is geen realistische test hé, en zelfs dan waren ze al twee dagen onderweg om ginder te geraken en dan nog eens twee dagen om terug te keren.
Benieuwd hoeveel werkende mensen er vier dagen van hun vakantie willen opofferen om elektrisch te rijden, twee heen en twee terug
En laad dat wagentje dan nog eens vol met bagage en het wordt nog erger, laat staan als je een caravan moet meetrekken, dan kun je waarschijnlijk van laadpaal naar laadpaal rijden ...
of een dieselgenerator erachter hangen ...
Elektrisch heeft z'n voordelen om rond de kerk te rijden, maar niet om tijdens je zuur verdiende verlof op vakantie naar het zuiden te trekken met je hele bataclan.
Het probleem zit ook nog in ons elektriciteitsnet, men klaagt nu al dat het overbelast begint te raken.
VREG wil daarom net die capaciteitstaks invoeren om het net te sparen, maar anderzijds zou iedereen een elektrische wagen moeten opladen, pure waanzin toch.
Hopelijk wordt er veel goedgemaakt met de nieuwste generatie batterijen die er over enkele (een paar) jaren aankomen, waar men nu mee aan het testen is
Anderzijds zijn de nu nieuw ontwikkelde diesels die eraan komen zelfs nog energiezuiniger en milieubewuster dan de huidige elektrische wagens.
Over dat programma, Vintage Voltage, ondertussen staat men al wat stappen verder in die technologie
En volgens ik zag moeten het geen sukkelaars (werkende mensen) zijn die dat laten ombouwen als ik die prijzen zo hoor
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Comment