Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsstraat en 30km/u

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fietsstraat en 30km/u

@Verseg, exact. Vooral wat je zegt over Leuven: de stad is zo goed als dood (behalve het uitgaansleven met de studenten). Tienen net hetzelfde: er wordt alles aan gedaan om de auto te ontmoedigen, maar het resultaat is zichtbaar in de stad. Leegstand overal.
    Al hebben ze in Tienen net echt over mobiliteit nagedacht: sinds de heraanleg van de ringweg is het sneller om dwars door de stad te rijden dan om de ring te nemen...

Comment

Hasselt: vanaf 5/8 binnen de kleine ring max. 20 km/u, ook voor fietsers ...
      Tussen de grote en kleine ring max. 30 km/u behalve op de invalswegen. Daar mag je nog 50 km/u.

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Fietsstraat en 30km/u

Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
        Hasselt: vanaf 5/8 binnen de kleine ring max. 20 km/u, ook voor fietsers ...
        Tussen de grote en kleine ring max. 30 km/u behalve op de invalswegen. Daar mag je nog 50 km/u.

Jaja
        Behalve voor ministers, die rijden met een dienstwagen met zwaailicht en moeten er zich niet aan houden, staan ook niet in de file of voor rood.
        Idem bij een Europese top in Brussel, een rijvak wordt afgesloten voor hun zodat ze nergens moeten stoppen.
        Machtsmisbruik is dat!
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Behalve voor ministers, die rijden met een dienstwagen met zwaailicht en moeten er zich niet aan houden, staan ook niet in de file of voor rood.
          Idem bij een Europese top in Brussel, een rijvak wordt afgesloten voor hun zodat ze nergens moeten stoppen.
          Machtsmisbruik is dat!
          Daar gaat het om hun veiligheid, of wilt u terroristen een vrijbrief geven.
          De soms wat overdreven beveiliging tijdens een Europese top was er 40 jaar geleden al: toen er een internationale vredesdemonstratie plaatsvond hadden ze vele straten afgezet met rollen prikkeldraad alsof het een slagveld was uit de Eerste Wereldoorlog.

Comment

Winkelwandelstraten, het woord is wat wat het zegt he , wandelen, niet fietsen en geen steps liefst (daar was men vroeger veel strenger in dacht ik) .
            Huursteps minderen automatisch vaart als je zo'n zone binnenkomt, maar niet de privesteps .
            Hetzelfde met bospaden en parkwegen .
            Even terzijde, toen met de Coronacrisis iedereen aan het wandelen ging, incluis mezelf, merkte ik op dat haast iedereen rechts van de weg liep waar geen voetpaden waren, terwijl ik al vanop de lagere school geleerd had om links te lopen, zodat je het tegemoetkomende verkeer (auto's fietsen) kan zien aankomen, dus ik liep links terwijl ik steeds moest opzij gaan voor andere wandelaars ...
            Last edited by toerist; 29 juli 2022, 13:11.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Daar gaat het om hun veiligheid, of wilt u terroristen een vrijbrief geven.
              De soms wat overdreven beveiliging tijdens een Europese top was er 40 jaar geleden al: toen er een internationale vredesdemonstratie plaatsvond hadden ze vele straten afgezet met rollen prikkeldraad alsof het een slagveld was uit de Eerste Wereldoorlog.
              Die (vooral ministers) rijden vaak onterecht met zwaailichten en de officiële verklaring dat ze geven is een vergadering dat ze op tijd moeten bijwonen.
              Op tijd vertrekken zoals iedereen zit er niet in.
              Klopt, enkel gewone burgers mogen ze opblazen in de metro of afschieten op straat of in een theater, museum, luchthaven.
              Dat ze anders een Teams Meeting houden, geen risico op de baan, miljoenen gespaard en burgers gerust gelaten.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X