Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Kan zijn, ik heb me nog nooit druk gemaakt over de letter die een "schijf" krijgt. Zolang er maar genoeg letters beschikbaar zijn (ooit problemen mee gehad lang geleden, in de tijd dat je dat moest instellen met config.sys). Dat windows een letter niet 100% voorspelbaar kan toekennen is omwille van de manier waarop die toegekend worden. Je hebt daar niet echt controle over. Als een "schijf" onder een letter verschijnt kan je die wel veranderen . Op voorwaarde dat de letter die je wil toekennen vrij is. Maar dat is niet iets dat daarna een eigenschap van die "schijf" wordt. Zeker niet als je naar een andere pc gaat.
Iedereen heeft zijn manier van werken en gewoontes, ik werk graag gestructureerd en kies bewust welke letter elke voor een bepaald doel gekozen partitie/schijfletter wordt.
Bij manueel instellen blijft dat op dezelfde PC wel behouden, wat voor mijzelf het belangrijkste is.
Een toegekende letter kan men ook eenvoudig veranderen, ook dat is zeker geen beperking.
Uiteraard is het voor iedereen een vrije keuze om te bepalen hoe hij wil werken. [emoji6]
Ik zou toch ook proberen: rechter muisknop klikken op de driveletter van de USB stick en dan formatteren (bij voorkeur ex-FAT)
USB sticks of HD's eerst "uitwerpen" zoals MS dat noemt doe ik nooit, maar ik wacht wel eventjes tot er geen lees of schrijfacties meer zijn naar dat USB apparaat.
Ach ja dat uitwerpen,als er ergens een verbinding is met de één of andere app, bv met een link via de gebruikte app naar het internet op de achtergrond, wand die moeten weten hoe dikwijls je de app gebruikt, en wat nog, dus is de usb stick niet afgesloten. Er is software die je verwijdert op pc via configuratiescherm, dan via het internet, met een popup, laat weten dat het gelukt is. Hoe dikwijls krijg je niet de melding " sluit eerst alle progr.en app's voor je ' terwijl er visueel en via taakbeheer er niets open staat. Verbreek de verbinding met, en het lukt. Doch de snelkoppeling blijft staan in de lijst. Wil je die verwijderen krijg je de melding ' het progr.is verwijdert of verplaatst " enige oplossing is de resterende sleutel(s) te verwijderen in het register. Maar dit is voor velen een risico, het doorzoeken en verwijderen.
Het is koffiedik kijken wat er precies aan de hand is.
Onderliggend heb je meerdere lagen technologie waar zich een storing in kan voordoen.
Je kan het kaartje formateren en hopen dat er zich geen problemen meer voordoen.
Maar beter is nog om het kaartje uitgebreid te testen op eventuele onderliggende storingen.
Er bestaat daar software voor die het kaartje zal volschrijven en opnieuw zal uitlezen en controleren op fouten.
Los van deze moet je weten dat uitwerpen nog steeds de beste praktijk is.
Microsoft heeft in Windows enkele aanpassingen gedaan waardoor (in principe) verwisselbare media niet meer "online" worden gehouden.
Is wat complex om dit uit te leggen maar weet dat dit vroeger zo niet was.
Vroeger was dit meer een probleem. Tegenwoordig veel minder.
Maar los van dit handige nieuwe systeem kan het zijn dat je nog steeds "lockings" hebt op je kaartje. Simpel gezegd staat een bestand dan open en mag je het medium niet verwijderen.
Om zeker te zijn dat die locking weg is moet je dus "uitwerpen" kiezen.
USB sticks of HD's eerst "uitwerpen" zoals MS dat noemt doe ik nooit, maar ik wacht wel eventjes tot er geen lees of schrijfacties meer zijn naar dat USB apparaat.
Uitwerpen hoeft ook niet altijd, dit is ook afhankelijk van de instelling dat er in Windows gemaakt werd voor USB opslagmedia.
Comment