Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

    Aangekocht op 08.04.2021 bij Alternate.be

    Ik heb die één keer aangesloten op een Pc maar verder niks gedaan omdat ik eerste Samsung software moest installeren.
    Vandaag stal ik vast dat mijn WD Pasport omzeggens vol is en sluit die T5 aan.
    Vraagt dat ding sofort om een wachtwoord!
    Ik heb daar nooit iets mee gedaan en dat vraagt om een wachtwoord om erin te geraken.

    Dus toch een wachtwoorden die ik her en der gebruik, maar noppes. Blijft gesloten.
    Ik vind ook niet of ik op een andere manier erin zou geraken, maar nee niks laat dat ding toe.

    Soms iemand op BD die mij een tip zou kunnen geven?
    Was toch 1TB schijfje van € 114,90

    (Samsung SSD T5 is een extern USB schijfje van 1TB)
    Last edited by Red Falcon; 17 juli 2022, 18:21. Reden: aanvullende inlichtingen
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

    Here, you can learn how to perform Samsung SSD Secure Erase operation. Two different secure SSD erase utilities will be introduced.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

      Ik kan er echt niet bij waarom zo'n toestellen altijd met een eigen software moeten komen.

      Comment


      • #4
        Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

        Helpt niks Freddy, kan er niet in en kan niks doen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Ik kan er echt niet bij waarom zo'n toestellen altijd met een eigen software moeten komen.
        Om mensen de duivel aan te doen zeker?
        Bij mijn WD USB HDD zat software maar geen zo'n brol.
        Ik heb nu een Samsung portable SSD T5 van 1TB en waarschijnlijk goed voor de vuilbak.
        Heb al gebeld naar Samsung, naar hun zeggen zijn ze 24/7 open maar dat klopt niet, kl#te hé.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Om mensen de duivel aan te doen zeker?
          Bij mijn WD USB HDD zat software maar geen zo'n brol.
          Ik heb nu een Samsung portable SSD T5 van 1TB en waarschijnlijk goed voor de vuilbak.
          Heb al gebeld naar Samsung, naar hun zeggen zijn ze 24/7 open maar dat klopt niet, kl#te hé.
          Ik denk het. Het zo ooit ook een WD Passport gehad en die heb ik nooit volledig kunnen gebruiken. Zelfs herfomatteren hielp niet. Die kon je enkel met dat programma gebruiken. De laatste WD elements die ik heb was na formatteren wel gewoon bruikbaar.

          Maar wat je daar schrijft over die Samsung doet me twijfelen om er zo een aan te schaffen.

          Dat van die 24/7 bereikbaar zijn.... Ja, de FAQ en de "chat" met een robot zijn bereikbaar. Zelfde bij vele anderen spijtig genoeg.

          Comment


          • #6
            Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

            Zo heb ik het indertijd gedaan clean hidden partitions, lukt normaal gezien altijd Luc.

            Ik heb op geen enkele HD/SSD of wat dan ook, de originele software staan.
            Eerste wat ik doe is alles eraf gooien, persoonlijk vind ik die software nutteloos, ik zal zelf wel beslissen met wat ik backups maak toch
            Zelfs alle verborgen partities gooi ik ook weg, als ik betaald heb voor een 4Tb dan wil ik zoveel mogelijk voor eigen gebruik en hoef ik geen verborgen partities

            Trouwens, heb je al eens geprobeerd om niks in te geven en gewoon enter te duwen ?

            grts
            Sieg
            Last edited by Sieg; 17 juli 2022, 21:33.
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

              Hoe moet ik dat uitleggen?
              De eerste keer dat je zo'n schijfje aansluit installeert zich een progje, je kunt NIET anders.
              Ik heb dat NIET afgewerkt en dat schijfje ontkoppelt.
              Gisteren haal ik het voor het eerst weer uit mijn lade omdat mijn WD bijna vol is en lap een scherm om in te loggen.
              Ga ik dan naar dat schijfje kijken zie ik niks erin staan

              Ik heb hier nog software om een schijf volledig blank te maken, je kunt zelf kiezen hoeveel keer ze overschreven word, het kaan tot 24 uur duren tot je echt niks meer ziet.
              Zelfs Windows ziet je schijf niet meer, pas als je die schijf hebt geformatteerd ziet Windows ze weer.
              Maar zelfs met deze software kan ik niks aanvangen.

              Ondertussen het web van onder tot boven gelezen en al wat ik kan doen is met de aankoop bon naar een Samsung Center trekken en enkel daar kunnen ze aan de hand van het serienummer op de schijf
              maken dat je er weer aan kunt. Maar nog geen tevreden klanten gevonden van dat centrum in Wijnendale, zelfs heel ontevreden klanten.
              Ik voel nu al nattigheid aankomen. Maar als ze mij niet helpen dan zullen daar brokken vallen, ben heel dat IT gedoe in België grondig beu.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                Dit vond ik ook nog terug ;
                You can disable the Password Protection feature on the Settings screen of the Samsung Portable SSD software as follows:
                Click the “Set” button on the Main screen, switch the “Lock” button from ON to OFF, enter a password, and save it.
                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                  Eigenaardig, dit vond ik ook nog terug ;

                  I have lost my password. Can I
                  disable the Password Protection
                  feature?
                  No, you cannot. If you lose your password, you cannot
                  disable the Password Protection feature or access updates.
                  Therefore, make sure not to lose it
                  tjah ....
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                    Eigenaardig trouwens dat je schijfje niet zichtbaar is in Windows, normaal zou je deze verborgen schijf moeten kunnen zien met MSDOS Diskpart
                    Ik heb even de werkwijze voor je opgezocht want mijn eerdere link was in het Engels, bij deze in het Nederlands Luc
                    Hiermee moet het zeker lukken, zorg dat er geen enkele andere schijf is aangesloten op je computer buiten de ssd

                    Deze werkwijze dient om verborgen partities te verwijderen maar lukt uiteraard ook om een schijf terug zichtbaar te krijgen, is bij mij toch al gelukt met een ssd

                    Oplossing:
                    Je kan deze partitie alleen verwijderen via het MS-DOS programma diskpart. Volg de onderstaande instructies om de Herstelpartities te verwijderen. Let op: zorg ervoor dat je telkens wel de goede harde schijf en partitie selecteert om te voorkomen dat je de verkeerde verwijderd. Van te voren een back-up maken van je bestanden wordt geadviseerd.

                    Klik met de rechter muisknop op de startknop links onderin het scherm
                    Klik op “Opdrachtprompt (administrator)” en bevestig indien nodig
                    Vul in de Opdrachtprompt “diskpart” in en druk op enter
                    Vul “list disk” in en druk op enter
                    Een lijst van harde schijven wordt getoond, twijfel je over de juiste schijf kijk dan in Schijfbeheer
                    Vul “select disk n” (vervang n voor het nummer van de harde schijf) in en druk op enter
                    Vul “list partition” in en druk op enter
                    Vul “select partition n” (vervang n door het nummer van de herstelpartitie) in en druk op enter
                    Vul “delete partition override” in en druk op enter
                    Herhaal stap 8-10 als er meerdere partities zijn die je wilt verwijderen
                    Vul “exit” in en druk op enter om diskpart af te sluiten
                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                      Sieg, echt, ik kan nergens aan.
                      Alleen een wachtwoord invullen, die ik niet ken want nooit gedaan ook niet, en je krijgt een foutmelding en weer hun scherm.
                      Trouwens als ik naar schijfbeheer ga kijken is die 1TB slechts 43,1MB !!!!!!! groot.
                      Het zal werk zijn voor een service center of die schijf vliegt door het scherm van de grootste TV in hun showroom.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Trouwens als ik naar schijfbeheer ga kijken is die 1TB slechts 43,1MB !!!!!!! groot.
                        Dat is omdat je enkel het afzonderlijke deel ziet waar de bijgeleverde software staat.
                        Na het ingeven van het paswoord ziet men de volledige capaciteit.
                        Ben je zeker dit nooit geactiveerd te hebben?
                        Of (al dan niet onbewust) tweede keus gekocht?
                        Standaard staat die beveiliging uit en wordt pas actief na het zelf te activeren en een paswoord in te geven.
                        Maar in de handleiding staat ook dat er een oplossing is.





                        Wel iemand met een T7, maar gelijkaardig probleem.
                        Update: Indien je problemen hebt met de Samsung T7 Touch in combinatie met een Macbook (MacOS computer), lees dan deze blogpost even door. Even terug down


                        En hier wat contactgegevens.
                        We helpen je graag. Hulp en tips voor je product, handleidingen en downloadbare software en persoonlijke ondersteuning.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Eigenaardig trouwens dat je schijfje niet zichtbaar is in Windows, normaal zou je deze verborgen schijf moeten kunnen zien met MSDOS Diskpart
                          Hoeft niet. Ik heb zo'n usb stick met een vingerafdruklezer en de partitie die beveiligd is daarmee, die ziet windows niet. Die is pas zichtbaar als mijn vingerafdruk herkend is. Ook in linux is die niet zichtbaar. Die wordt daar trouwens niet gezien als een partitie maar als een volledig andere schijf. En het is wel degelijk een partitie want je kan de grens tussen het altijd zichtbare stuk en het beveiligd stuk opschuiven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                            Gebruik al jaren T3 en T5 en nog geen problemen gehad. Maar zeg nooit nooit.
                            Wanneer je de T5 aansluit, zie je dan een schijf (kan best de opststartpartitie zijn) ? Indien in totaal niets, probeer effen een andere kabel. Dit probleem heb ik wel al meermaals ondervonden dat de schijf niet zichtbaar of onaanspreekbaar was. gebruikte ik een ander kabeltje, da ging het plots wel. En dit niet alleen bij de T5 va Samsung. De afstandsbediening (programmeerbare) van Logitech kan ik enkel opladen met de toen geleverde kabel. Alle andere kabels geven na x minuten een foutmelding en wordt de oplaadsessie afgebroken. Ik kan wel die afstandsbediening met die 'foute' kabels met de bijgeleverde software op een PC instellen, aanpassen.
                            Eventueel met een partitiebeheerder de kleine partite maximaliseren en herformateren. Je hebt wel dataloss, maar voor zover ik begrijp staan er toch geen data op de schijf, dus ...
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: ik zit in nesten met een Samsung SSD T5

                              Ik heb de T3. Werk bij de ene kabel wel en met de andere niet. Raar maar het is zo.

                              Comment

                              Working...
                              X